Oppgradering av Classic Army M15A4

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
G-Money93
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 24
Joined: 19 Jun 2017, 00:02

Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby G-Money93 » 28 Oct 2017, 15:55

Hei!

Har gått til innkjøp av en Classic Army M15A4 S.P.C (Fra Asia, ikke USA - mener de har forskjellige modeller?).
Ønsker å oppgradere denne innvendig, da den har noe treg reaksjonstid på avtrekket og lav skuddtakt.

jeg har ikke noe problem med å utføre oppgraderingene, da jeg har gjort det et par ganger før, men aner ikke hva av tredjepartsdeler som passer bra sammen osv. Regner med jeg må oppgradere motor, tannhjulsett og muligens nozzle som et minimum. Noen som kan være greie og komme med forslag til merke og modell på delene jeg trenger for å utføre oppgraderingen? Den er fra før av 100% stock innvendig.
WE G36C, CA M15A4 SPC, G&G CM16, G&G GR25, Umarex USP .45, KSC Glock 17

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 22
Joined: 04 Dec 2016, 01:15

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby Mjarf » 29 Oct 2017, 23:03

Hvilken ytelse er du ute etter, utgangshastighet og skuddtakt? Med 22TPA neo magnet motor med 13:1 eller 12:1 gir i kobinasjon med et godt 7.4V eller 11.1V li-po batteri får du god avtrekker respons og skuddtakta kan du jo regulere med batteri spenningen. Med 11.1V li-po så kommer du oppimot 30rps og i underkant av 20rps med 7.4V. Dette avhenger selvfølgelig av hvilken fjær du bruker, med M120 fjær får du skuddtakt som nevnt over, litt høyere med M110.

Anbefaler å bestille deler fra Brill Armory, der har de alt du trenger til god pris og de har veldig god service og er kjappe til å sende ting.

G-Money93
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 24
Joined: 19 Jun 2017, 00:02

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby G-Money93 » 30 Oct 2017, 17:21

Takk for tips!

Utgangshastighet er ikke så nøye, men ønsker å holde den under grensen for innendørs spill. Tenker at 20rps holder i første omgang, viktigst er avtrekkresponsen som jeg opplever som litt treg. Har du noen formening om hvilke merker jeg burde vurdere av tannhjul, piston osv? Har tittet litt på Lonex og SHS, men vet ikke så mye om denslags :)
WE G36C, CA M15A4 SPC, G&G CM16, G&G GR25, Umarex USP .45, KSC Glock 17

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 22
Joined: 04 Dec 2016, 01:15

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby Mjarf » 31 Oct 2017, 02:19

Jeg pleier å bruke SHS til drivlinjen og Lonex til kompresjon, kombinert med en ASG, ZCI eller Guarder motor. Med en 22TPA motor, 13:1 gir, M100 fjær (SP90) og et kraftig 7.4V li-po batteri så lander du på såvidt over 20 rps og burde være innafor grensa for innendørs spill. Eventuelt kan du gå for en M110 (SP100) fjær også fjerne 1-2 tenner på sektorgiret så får du mindre overspinn så avtrekker responsen blir litt mer "crispy".

Dette er oppsettet jeg kjører i flere av mine våpen, da med M120 (SP110) fjær og 11.1V li-po og det gir veldig kjapp avtrekker respons. Jeg liker litt høyere skuddtakt, er derfor jeg brukker 11.1V li-po, men oppsettet funker finfint med 7.4V.

G-Money93
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 24
Joined: 19 Jun 2017, 00:02

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby G-Money93 » 01 Nov 2017, 20:44

Takk for innspill! Hva tror du om dette?

- ASG Ultimate 22TPA CNC Long Motor
- SHS/Rocket Gen 4 13.65:1 Ultra High Speed Gears
- Guarder SP90 Spring

Ønsker i tillegg å øke presisjon. Kan du si om dette vil passe på nevnte aeg?

- SHS/Rocket M4/AR Aluminum O-ring Air Nozzle
- Lonex Enhanced Cylinder Set for M4 / M733 / SR16 AEG's
- Lonex Full Steel Rack Red Piston (High Torque Compatible)
- Lonex Aluminum Ventilation Piston Head
- Prometheus EG Barrel 363mm
WE G36C, CA M15A4 SPC, G&G CM16, G&G GR25, Umarex USP .45, KSC Glock 17

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 22
Joined: 04 Dec 2016, 01:15

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby Mjarf » 01 Nov 2017, 20:52

Dropp sylinder settet, og heller kjøp sylinder hode og nozzle separat, også polerer du original sylinderen heller. Anbefaler også å gå for POM hode istedet for aluminium, mye mindre slitasje på sylinderen og er noe snillere med girkasse skallet. Jeg hadde heller gått for CYMA sitt ståltann stempel, jeg har hatt dårlige erfaringer med Lonex deler i drivlinjen. Lonex er gode på kompresjonsdeler og hop-up deler, men stempler og gir har de ikke peiling på etter min erfaring.

En liten advarsel om den ASG motoren, det er en god motor, men endestykket er noe lengre enn standard, så de passer ikke like bra i alle motorfester/grep. Sannsynligvis så passer den, men er noe å være obs på. Har denne motoren i en AUG med DSG oppsett, den drar oppsettet veldig bra, men det er lite justerings-margin på grunn av endestykket på motoren.

G-Money93
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 24
Joined: 19 Jun 2017, 00:02

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby G-Money93 » 01 Nov 2017, 22:34

Tusen takk for svar :)

Skal tenke på dette når jeg kjøper inn deler.
Dumt siste spørsmål: Må jeg shimme på nytt når jeg bytter gir? Eller kan jeg bruke shimmene fra orginale gir og montere de på samme måte med nye gir?
WE G36C, CA M15A4 SPC, G&G CM16, G&G GR25, Umarex USP .45, KSC Glock 17

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 22
Joined: 04 Dec 2016, 01:15

Re: Oppgradering av Classic Army M15A4

Postby Mjarf » 02 Nov 2017, 01:34

Må shimme på nytt ja, er ikke samme klaring mellom girene og girkassa på de nye girene som de gamle. Sannsynligvis er de gamle girene ikke spesielt godt shimmet heller. Jeg anbefaler også å lime lagrene/foringene i girkasse skallet med epoxy så de ikke kan rotere i skallet. jeg har sett girkasser havarere fullstendig fordi foringene ikke var limt fast.


Return to “Våpen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest