Custom våpen

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Skauher
Regular User
Regular User

Re: Custom våpen

Postby Skauher » 13 Jul 2016, 17:54

Image

Infraspace
Sometimes here
Sometimes here

Postby Infraspace » 06 Aug 2016, 11:54

G&G CM16 Raider
Attachments
13682563_1411680958846401_1003789767_o.jpg

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 04 Dec 2016, 01:37

Jeg er ny på forumet her, så tenkte det kunne være en fin start å poste et av mine nyeste prosjekter. Fant ut her en dag at den største ulempen med min CYMA MP5K er det knøttlille batterirommet, og jeg føler batteriet blir litt vel sårbart på utsiden av våpenet. Løsningen? Jeg tok en LCT AKM plastkoble jeg hadde til overs og monterte den på, resultatet ble ikke så værst faktisk. Bygde om kassa til DSG når jeg først var godt i gang, siden det nå er plass til brukbart batteri innvendig i våpenet.

Image

Her kan dere se sånn ca hvordan det er mekket sammen, jeg bomma med de to første hullene jeg borret i plata, men epoxy skjuler alle synder sies det :mrgreen: :
Image

Internt oppsett:
Org. CYMA girkasseskall
DA M170 fjær
SC 14:1 DSG
TM EG700 armatur i KA neomagnet motorskall
Element 7mm stål bushings
Lonex komp. deler
SHS 15T stempel
DA tappet plate
CA stål spring guide
original hop-up med Lonex 50* pakning
160mm løp kappet fra et JG AUG løp

Elektrisk:
Turnigy 16AWG silikonledninger
IRLB3034 mosfet med 30A PTC sikring
Hobbyking "Deans" kontakt
Gens Ace 11.1V 25C 2500mAh li-po

Den skyter ca 50rps og 0.85 joules, så er jo rimelig heftig skuddtakt. Jeg kjører betydelig lavere skuddtakt på mine andre AEG'er, denne bygde jeg mer for gøy. :D

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 04 Dec 2016, 10:57

Oi!
Imponerende arbeid, resultatet ble pent!
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 04 Dec 2016, 16:03

Takk for det. :D Fikk testa den i spill i dag og er godt fornøyd, bortsett fra siktet, det er altfor lavt. Tenker jeg kjøper en sånn rail til å sette oppå og setter på en høy T1 microdot.

Devil
Power User
Power User

Postby Devil » 03 Jan 2017, 15:37

Litt sfw/L119a1 fun
G&P m4 base
warlord:pad,grip,frontsikte
Acog* aimpoint+arms mount, peq2*
element stålløp med custom 16" front
neste mål er å skaffe body med korrekte markings.
Godt nyttår, enjoy :D
devil119a1.JPG

sfwx.JPG
!!!♥
At 3:30 p.m. EST, a 28-man Navy Seals squadron raided a compound in Abbottabad, Pakistan, killing the Al Qaeda leader with a bullet to the head. Thank you seal team-6!
http://www.youtube.com/watch?v=qwTh3Or0 ... re=related

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 03 Jan 2017, 20:29

Snadder!
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 05 Jan 2017, 14:40

Stilig lakkering på den ja. :wink:

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 15 Feb 2017, 01:09

Tenker jeg hiver ut ei børse til i tråden, så får vi litt aktivitet her igjen. Ble nylig ferdig med noe som er i andre enden av skalaen enn MP5Ken jeg postet tidligere. Vi snakker en JG Steyr AUG A2 med mer moderate 26 skudd i sekundet og utgangshastighet på ca. 117m/s. Her har jeg fokusert mer på rekkevidde, presisjon og effektivitet så da var det naturlig med lavere skuddtakt og høyere utgangshastighet. Jeg har alltid vært fan av AUG, spesielt A2'en, og hadde en CA AUG for noe år siden, men denne havarerte fullstendig til slutt. AUG er ikke det mest oppgraderings vennlige våpenet og det har sine svakheter, men jeg liker svært godt det utradisjonelle designet og synes det er et svært komfortabelt våpen å bruke.

Internt har jeg som vanlig byttet nærmere 90% av de originale delene for å få opimal ytelse og pålitelighet. Jeg har gått for høy driftsikkerhet og god avtrekker respons og har shimmet girene svært nøye for å få den til å gå smidig og fint. Alle deler er overdimensjonert for belastningen så girkassa burde holde noen år. Ledningsnettet burde også holde lenge med 16AWG silikonledninger med Deans kontakt, mosfet og automatsikring. Jeg har også mekka på avtrekkersystemet for å få semi-en mer stabil, noe som ofte er et problem på bullpup's.

Liste over oppgraderinger for de som liker tekniske detaljer:
LCT girkasseskall med fabrikkmonterte stål bushings
SHS 4. generasjon 12:1 gir
SHS 15T stempel med Lonex POM stempelhode
SHS alu sylinderhode med Lonex AUG nozzle
SHS tappet
SHS ARL, kortet inn 1.5mm for å nok klaring mot pinion, pga vinkel og plassering av motorfestet
Lonex avtrekker-kontakter
SHS spring guide
Systema M120 fjær
CYMA neo magnet motor med SHS pinion gir
Prometheus 6.03mmx455mm presisjonsløp
Original hop-up med Lonex 50* pakning
Turnigy 16AWG silikonledninger med hjemmelodda IRLB3034 mosfet, 30A PTC sikring og Deans kontakt
Batteri: Gens Ace Tattu 11.1V 45C 1300mAh li-po

Eksternt har jeg ikke gjort så mye, fjernet "bolten" for å kunne sette i en skrue i toppen av plastdelen for å stramme ned girkassa og monterte på en ekstra rail på frontdelen. Railen er fra en JG G36, borte og gjenget opp hull så jeg kunne skru den på under topprailen Siktet er et G&P rødpunkt sikte, siderailen bruker jeg til lykt eller kamera for å filme under spill. Har også brukt litt epoxy og teip for å stramme opp slark her og der, vi liker ikke slark hehe.

Er godt fornøyd med resultatet, dett er ei effektiv og pålitelig allround rifle. Gamle AUG'en min var håpløst upålitelig, men det var mye fordi jeg hastet med å få ferdig ting, og tok mange snarveier. Denne gangen har jeg tatt meg god tid og gjort ting mer grundig.

Ble visst litt mye tekst, men her er noen bilder hvertfall. Prøvde meg på litt fancy bilder, jeg er flinkere til å skru enn å ta bilder :mrgreen: :
Image
Image
Magasinet som står i er et av King Arms midcap magasinene som jeg bruker, veldig gode magasiner.

Infraspace
Sometimes here
Sometimes here

Postby Infraspace » 15 Mar 2017, 13:20

Prosjektrifle! Mangler mye på internals, men externals er ferdig.
Classic army SA-M7, med CYMA furniture og APS dustcover. Helt vanlig red dot fra ebay og et standard vertikalgrep. Zombiekillers lyddemper med skum.
Attachments
17310815_1662954390385722_1066407899_o.jpg

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 16 Mar 2017, 15:26

Stilig AK du har der. :wink: Hvor stabil er railen på toppdekselet? Vurderer å skaffe tilsvarende til en LCT AK jeg tenker å bygge sammen igjen.

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 17 Mar 2017, 23:46

Har det noe å si med lyddemper på aeg bortsett fra at du kan forlenge innerløpet? På SMP/P* vet jeg at man kan få et tilnærmet lydløst våpen men vanskelig på AEG der brorparten av lyden ligger i kroppen.
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

Trigger Happy
Regular User
Regular User

Postby Trigger Happy » 19 Mar 2017, 11:48

Rabagast wrote:Har det noe å si med lyddemper på aeg bortsett fra at du kan forlenge innerløpet? På SMP/P* vet jeg at man kan få et tilnærmet lydløst våpen men vanskelig på AEG der brorparten av lyden ligger i kroppen.

Det er veldig varierende ifra våpen til våpen. F2000 med en ZCI 110mm lyddemper og sorbo er så stille at eg ofte opplever folk som ikke tar hits fordi de ikke får med seg at de blir skutt på engang.
Alle gode ting er 4.

Mjarf
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mjarf » 19 Mar 2017, 17:58

Samme greia med med TM sin P90 med medfølgende lyddemper, den er rett og slett skummelt stillegående. Man ser plutselig bare kuler som kommer fykende uten å høre noe skuddlyd. Bullpups generalt har mer stillegående girkasse, er samme greia med min AUG, der hører man stort sett bare skuddlyden.

Infraspace
Sometimes here
Sometimes here

Postby Infraspace » 12 May 2017, 21:59

Stilig AK du har der. :wink: Hvor stabil er railen på toppdekselet? Vurderer å skaffe tilsvarende til en LCT AK jeg tenker å bygge sammen igjen.

Har ikke vært her inne på en stund, haha. Tusen takk. Det er litt slark i dekselet, men helt tålelig lite. Nå må det sies at den delen som egentlig skal låses fast i baksiktet ikke passa på min. Får du på plass den sitter det nok som støpt

Return to “Våpen”