Tokyo Marui MP7-Tråden

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Klingz
Power User
Power User

Tokyo Marui MP7-Tråden

Postby Klingz » 18 Feb 2008, 22:21

Jeg vet ikke hva som er galt med forumet i kveld, men da jeg prøvde å søke "MP7" var det ingen resultater å grave frem i arkivet, så jeg starter den store ofiselle TM mp7-tråden :P

Historien:
Jeg har hatt min i litt over et halvt år, brukt den noen spill og vært utrolig imponert inntil nå. Først sluttet TM Higcap magasinet å mate, så begynte lowcap magasinene å mate halveis før kuleføreren stoppet halvveis i magasinet (det ser ut som om det er double-stack magasiner) Og til slutt så trekker ikke nozzelen seg langt nok tilbake til å hente opp nye kuler.

Spørsmålene:
#1 Har noen opplevd lignede? eller har jeg fått en skikkelig manadagsutgave?
#2 Har noen av dere plukket fra hverandre deres MP7 og har en how to do-guide på lur?
#3 Hvilke deler anbefaler dere at jeg bruker når jeg ser for meg å bytte ut innmaten med kvalitetsvarer, er nineball sine noe å satse på?

Panzergraf
Moderator
Moderator

Re: Tokyo Marui MP7-Tråden

Postby Panzergraf » 19 Feb 2008, 00:13

En av mine venner og meg oppgraderte hans MP7 for noen uker siden.
Dvs, han gjorde mesteparten av arbeidet mens jeg skrudde mekket på en G36 eller noe og hjalp ham nå og da med å holde spring guides og slikt.

Anyway så ble det installert Deep Fire bearings og en litt kraftigere fjær som ideellt sett skulle gi 280 fps eller noe. Resultatet ble middelmådig. De første skuddene ga omtrent riktig fps, men ved senere målinger falt det til langt under 200.

Skal åpne den igjen og se hva som feiler den, jeg kan sikkert også ta noen bilder og lage en guide da.
Håper det bare var batteriene til Guarder Chronoen som sang på siste verset, ettersom den døde helt litt senere.
Teutonicool

Dark_Blue
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dark_Blue » 19 Feb 2008, 03:30

dette høres utrolig bra ut panzer. bestilte en mp7 fra gunner i går. gleder meg til den kommer.
hvordan er utførelsen på dette våpenet? likt orginalen eller er det mye mandags feil?
http://www.Blackshadow.us
JG G36C
Cyma Glock 18c AEP
Double Eagle M81 AEP

CB M249 CB SW40F Co2 Galaxy Mp7
CB M4A1 SIR JG M4A1 S-System TM HiCapa 5.1

Fre_D
Regular User
Regular User

Postby Fre_D » 19 Feb 2008, 14:32

Spørs vel endel på hvilken produsent du har kjøpt av?

klatrechris
Regular User
Regular User

Postby klatrechris » 19 Feb 2008, 15:03

jeg kjøpte meg en galaxy mp7 og den var DOA. panzergraf har den nå så kanskje han vet feilkilden enda..

galaxy sin var tyngre enn TM sin noe jeg likte veldig godt.. men finish var litt bedre på TM.

ruger
Regular User
Regular User

Postby ruger » 19 Feb 2008, 15:37

ColtCobra2.5 wrote:Spørsmålene:
#1 Har noen opplevd lignede? eller har jeg fått en skikkelig manadagsutgave?
#2 Har noen av dere plukket fra hverandre deres MP7 og har en how to do-guide på lur?
#3 Hvilke deler anbefaler dere at jeg bruker når jeg ser for meg å bytte ut innmaten med kvalitetsvarer, er nineball sine noe å satse på?

1: når jeg fikk min ville den ikke skyte semi dette er visst nokk svært vanlig
2: jepp måtte det for å fikse selektoren, det viste seg at dei som har montert gearboxen i MP7 en hadde bommet på en monterings skinne, slik at gearboksen kom 2-3 mm lengre nede enn normalt, men dette var svært lett å fikse bare drog gearboksen ut satte den på monterings skinna, og sjøv den inn igjen, problem løst. fant en grei how to do guide på Arnies, men som alltid er søkefunksjonene på forum verdt mindre enn et nytt A4 ark så jeg finner det ikke igjen
3: Airsoftcanada har en tråd du kan lese http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?t=26097

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 19 Feb 2008, 17:09

klatrechris wrote:jeg kjøpte meg en galaxy mp7 og den var DOA. panzergraf har den nå så kanskje han vet feilkilden enda..

galaxy sin var tyngre enn TM sin noe jeg likte veldig godt.. men finish var litt bedre på TM.

Stemmer, jeg har faktisk 2 MP7 jeg må kikke på :lol:

*sigh*

Edit:
Da var èn MP7 skrudd fra hverandre og sammen igjen, med et kamera som vitne.
Desværre så har jeg glemt USB ledningen som koblet kameraet til PC'n på jobben, doh :roll:
Så guide kommer i morgen.
Teutonicool

statusx
Sometimes here
Sometimes here

Postby statusx » 19 Feb 2008, 19:55

Dark_Blue wrote:dette høres utrolig bra ut panzer. bestilte en mp7 fra gunner i går. gleder meg til den kommer.
hvordan er utførelsen på dette våpenet? likt orginalen eller er det mye mandags feil?

Det var en galaxy du også kjøpte.
Helge
---------------------------------------------------------------
http://www.blackshadow.no

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 19 Feb 2008, 23:59

Den jeg fikk av klatrechris funket ikke ut av boksen. Har ikke somlet meg til å åpne den ennå (det var TM'en til en kamerat av meg som er i militæret jeg skrudde opp tidligere) så jeg vet ikke hva som feiler den.
Sikker noe skikkelig basic, som sikring eller en løs kontakt et sted.

Utseende og følelsesmessig er den som TM sin, bortsett fra at det står Galaxy i stygg hvit skrift på den ene siden.
Teutonicool

Dark_Blue
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dark_Blue » 20 Feb 2008, 21:00

det går vel ann å bare skrape av den skriften?
JG G36C
Cyma Glock 18c AEP
Double Eagle M81 AEP

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 20 Feb 2008, 22:39

Tokyo Marui MP7A1 adskillelse:

Verktøy du trenger:
En vanlig stjernetrekker, ikke for stor, ikke for liten.
Et Umbracco sett.
En liten Torx skrutrekker om du har tenkt til å åpne girboksen.
Image
Der var alt klart.

Image
Begynn med å skru av bakstykket. Her er det to umbracco skruer.

Image
Skru så av railen som går langs oversiden av våpenet. Om nødvendig må også eventuelle sikter av om de sperrer for noen av skruene. Det er 3 skruer totalt, selvom det ser ut som 4.
Skrue nr. 2 fra venstre (bakfra) er nemlig falsk! Denne er støpt inn i selve railen.

Image
Når railen er vekk kommer en del ting til syne. Skru ut skruen som fester ladearmen til "sluttstykket".

Image
Så kan bakstykket og ladearmen trekkes ut bakfra.

Image
Trekk så av ledningene som går fra motoren til avtrekkerbryteren. Her kan man også se sikringen.

Image
Sett fra den nå åpne bakenden. Merk sølvplaten med serienummer og den svarte plastskinnen som går under girboksen.

Image
Lirk ut disse.

Image
Så kan girboksen trekkes ut, om nødvendig med litt lirking.

Image
Hopup kammer og innerløp kan også trekkes ut.

Image
Girboksen. 4 små Torx skruer holder denne sammen. Merk at her er det satt i Deepfire Ball Bearings.

Image
Her er den åpen. Avtrekkerbryteren sitter utenfor girboksen i dette våpenet, jeg tok ikke ut denne.
Under sylinderen (faktisk over sylinderen, slik girboksen er montert i våpenet) sitter motoren, det er en liten sak.
De som er kjent med AEG girbokser kjenner igjen girene, bortsett fra at det her er 2 spur-gir til å overføre kraften fra motoren. Litt som den nye Systema Revolution girboksen.
Semi-auto cutoff leveren stikker ut mellom motor og bevel giret, anti-reversal latch sitter her til høyre for bevel gear. Tappet plate ligger slik bildet er tatt på undersiden av sylinderen.
Fjæren er også en oppgradert Deep Fire fjær.
Merk at sylinderen er faset utvendig på framsiden. Denne fasen bør vende fremover for at girboksskallet skal lukkes fullstendig.

Girene virker veldig små og skjøre sammenliknet med vanlige AEG gir, men siden det er fire av dem og kraft og skuddtakt er såpass lav, så overlever de. Jeg koblet girboksen direkte til et 8,4V batteri bare for å sjekke, og skuddtakten ble utrolig høy. Ikke noe jeg ville anbefalt med tanke på varighet, men fortsatt interessant.

Selvom det er mulig, så er ikke denne girboksen en jeg ville oppgradert om det var min egen. TM sin MP7 fungerer utmerket ut av boksen, og skyter faktisk veldig langt takket være god hopup. Kulene svever av sted i sitt eget, døsige tempo, tilsynelatende upåvirket av naturlovene.
Teutonicool

Dark_Blue
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dark_Blue » 03 Mar 2008, 22:38

har fått min mp7 nå. men finner ingen lur måte å få ut batteriet på. noen som kan hjelpe?
JG G36C
Cyma Glock 18c AEP
Double Eagle M81 AEP

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 03 Mar 2008, 22:57

Er en sånn tapp/dings du trekker i som tar med seg batteriet, litt vanskelig å forklare, men dette er faktisk noe TM har tenkt på...

Er også noen tapper som skal hindre deg å sette inn batteriet om ikke du setter våpenet på safe.
Teutonicool

Dark_Blue
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dark_Blue » 03 Mar 2008, 22:59

tusen takk. fant ut av det. er sånn slide ting på oversiden av batteriet.
JG G36C
Cyma Glock 18c AEP
Double Eagle M81 AEP

Stock

Postby Stock » 21 Sep 2008, 09:29

Ahhh... De 2 siste bildene mangler :/

Return to “Våpen”