Den store Gass/Co2 våpen tråden.

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Jks
Sometimes here
Sometimes here

Re: Den store Gass/Co2 våpen tråden.

Postby Jks » 08 Sep 2017, 12:41

Har gassmagasin, hvordan skal disse lagres? Fulle, tomme eller halvfulle med gass?

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 08 Sep 2017, 16:00

Lagres med litt gass, 0,5/10 av magasinet holder i massevis.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Gabrielsen
Sometimes here
Sometimes here

Postby Gabrielsen » 25 Dec 2017, 16:26

Heisann. Etter å ha igjenopptatt airsoft hobbyen har jeg børstet støv av min gamle 1.gen WE Scar L GBB. Jeg kjøpte denne tilbake i 2010 fra Redwolf airsoft men fikk ikke helt sansen for denne da den hadde alt for høy fps mtp. Airsoft treff og jeg sleit litt med gassen. Byttet kjapt om til AEG. Nå ønske jeg å få den oppe å gå.

Jeg ser nå at de selges med "åpen bolt" og at det er en greie. Bør jeg investere i dette?
Jeg har et kun et magasin til denne nå, men det tømmes etter 3-4 skudd. (Jeg fyller magasinet opp-ned)

Bruker jeg feil gass? Jeg benytter denne typen: http://www.guntech.no/gass-til-softgun-1000ml.html

Vil åpen bolt konvertering fikse dette eller er det bare feil gass?

Går den an å bytte omstilleren slik at jeg kun avfyrer enkeltskudd? Har sett litt rundt på nettet men har ikke funnet dette enda.
Er som sagt særdeles interessert i å få denne operativ igjen så alt tips og triks mottas med stor takk.
God jul og godt nytt år folkens.

Mohawk
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mohawk » 03 Jan 2018, 09:12

WE har gått bort fra "Closed Bolt"/gen1 systemet sitt nå, og over på et felles "Open Bolt" system, du får kjøpt konverterings-kit for å bygge om fra Closed til Open så du trenger ikke kjøpe nytt våpen.

3-4 skudd per mag høres fryktelig feil ut, men uten noe mer beskrivelse så kan jeg ikke si hva som feiler børsa, annet enn at noe er feil. Gassen du bruker er helt innafor.

Hva omstilleren angår så tror jeg ikke det fins dedikerte "Safe-only" omstillere, men det har aldri vært et poeng for meg personlig å undersøke, Det du kan gjøre er å kjøpe en RS AR-15 omstiller og sette inn den, da skal, i teorien, Auto bli blokkert.

Gabrielsen
Sometimes here
Sometimes here

Postby Gabrielsen » 07 Jan 2018, 20:12

Ja har studert litt rundt nå men det ser ut som at de fleste store internasjonale butikkene ikke lengre har konverteringskittet på lagret. Jeg antar at kittet til WE M4 GBB passer til scaren også? Har også lest at folk har hatt middels suksess med å konvertere closed bolt riflene. Men som sagt, har personlig ingen erfaring.

Jeg hadde 5 magasin når jeg kjøpte riflen tilbake i 2010. Hadde den med på et større spill og den fungerte greit. Sleit litt med spontan lekkasje av gass i magasinene men pytt. I all flyttingen opp i gjennom årene har jeg desverre mistet 3 magasin. Og de to jeg har igjen ser ut til å fungere dårlig. Får ut 3-5 skudd maks så er det tomt. Men på de få skuddene jeg får høres riflen fin.

Er veldig veldig usikker på om jeg skal legge mer penger i denne riflen, slik som konverteringskit, magasin, gass o.l. det blir jo fort noen lapper. Jeg lurer bare på om det er noen her som har erfaring med slik konvertering av scar gbb, og om hvor signifikant forbedringene blir.

Return to “Våpen”