Den store Gass/Co2 våpen tråden.

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Pope
Sometimes here
Sometimes here

Re: Den store Gass/Co2 våpen tråden.

Postby Pope » 23 Jan 2016, 22:38

Jeg har hatt en WE 416 i noen år nå. Har oppgradert til RA-tech aluminium-nozzle og har brukt den med original WE-bolt hele tiden.

Jeg klarte for litt siden å herpe WE-bolten skikkelig og kjøpte derfor RA-tech-bolt.
Dette viste seg å kreve en del arbeid i form av filing of pussing for at bolten skulle gli "smooth" i låskassa.
Jeg har fulgt denne http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?s=6d796f03ce9675fae595590f1f669229&t=130612 guiden og brukt sunn fornuft, men fremdeles kan det hende at bolten låser seg midt i en cycle. Er det noen som har opplevd dette?

WE sin bolt har et messinghjul på toppen for at bolten skal gli lett mot ladearmen. Dette har ikke RA-tech sin og jeg mistenker at det kanskje kan være her problemet ligger?..

Trenger litt hjelp før jeg filer bort hele bolten.

En ting til.
Kjøpe en G&G CM16 GBBR på game-on her om dagen. En rifle de mente var defekt, så jeg fikk den til en veldig god pris. Ble veldig skuffa da jeg etterpå leste at reciever var i plast (!), men hentet rifla i dag og er egentlig ganske positivt overrasket. Jeg finner ingen defekt. Rifla skyter bra, både semi og auto.
Men er det noen som har erfaring med denne? Ser at ekstra mags koster skjorta, så det er jo litt dritt.

steinarsen44
Sometimes here
Sometimes here

Postby steinarsen44 » 24 Jan 2016, 21:48

Pope wrote:Jeg har hatt en WE 416 i noen år nå. Har oppgradert til RA-tech aluminium-nozzle og har brukt den med original WE-bolt hele tiden.

Jeg klarte for litt siden å herpe WE-bolten skikkelig og kjøpte derfor RA-tech-bolt.
Dette viste seg å kreve en del arbeid i form av filing of pussing for at bolten skulle gli "smooth" i låskassa.
Jeg har fulgt denne http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?s=6d796f03ce9675fae595590f1f669229&t=130612 guiden og brukt sunn fornuft, men fremdeles kan det hende at bolten låser seg midt i en cycle. Er det noen som har opplevd dette?

WE sin bolt har et messinghjul på toppen for at bolten skal gli lett mot ladearmen. Dette har ikke RA-tech sin og jeg mistenker at det kanskje kan være her problemet ligger?..

Trenger litt hjelp før jeg filer bort hele bolten.

En ting til.
Kjøpe en G&G CM16 GBBR på game-on her om dagen. En rifle de mente var defekt, så jeg fikk den til en veldig god pris. Ble veldig skuffa da jeg etterpå leste at reciever var i plast (!), men hentet rifla i dag og er egentlig ganske positivt overrasket. Jeg finner ingen defekt. Rifla skyter bra, både semi og auto.
Men er det noen som har erfaring med denne? Ser at ekstra mags koster skjorta, så det er jo litt dritt.

Asså, RA-Tech er så uforutsigbart når det gjelder kvalitet at jeg har begynt å holde meg unna. En batch de lager kan fungere helt fint mens andre kan trenge en runde med vinkelsliper før det passer. Det er egentlig en del prøv og feil når du skal installere delene. Den guiden du linket til var ganske god. Følg den, mange ganger ting går seg til med tid, eller at du må fjerne bittelitt mer materiale fra bolten.

Pope
Sometimes here
Sometimes here

Postby Pope » 25 Jan 2016, 17:23

Joda. Har hatt ganske god erfaring med deler fra RA-tech før, men nå ble det bare tull.
Det hjulet jeg nevnte, som er på toppen av orginalbolten fra WE har vel en funksjon som blir borte med RA-tech-bolten.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal finne ut hvor det "gnisser", altså hvor jeg skal slipe. Tenker det er dumt å slipe for mye feil sted.

HawkEyeTBG
Sometimes here
Sometimes here

Postby HawkEyeTBG » 24 Jul 2016, 14:11

Gjenoppliver jeg!

Har nå trålet hele tråden, uten å finne svar. Er det noen som har hands-on erfaring med VFC HK416 GBBR, 2015 eller 2016 Version? Hører gode ting om de av folk som ikke eier de, og hører gode ting om WE, av folk som har de :p Jeg er seff klar over kvalitetsforskjellen fra fabrikk, manglende tradezz osv.
G09, GreyGroup

facebook.com/GreyGroupActual

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 25 Jul 2016, 14:24

Eier ingen selv men WE kan bli bra med en del oppgraderinger.
Skal du ha gass så vil jeg annbefale på det høyeste GHK, den trenger ingen oppgraderinger og er rimelig gjerrig på gassen (får sirka 140 runder på en påfylling om sommeren) og fungerer helt greit ned til 3-4grader. Med Co2 magasiner så fungerer den suverent selv om det er litt minus.

Men om du aboslutt må ha en 416 så er VFC sin noe lik GHk og du kan bruke GHK sine magasiner med litt modding.

Du kan sjekke ut denne karen på youtube, han er litt GBBR guru.
https://www.youtube.com/user/nugentgl
Peace Through Superior Firepower

MRA

HawkEyeTBG
Sometimes here
Sometimes here

Postby HawkEyeTBG » 25 Jul 2016, 16:14

Takk for svar, Gorerotten!

Må ha 416, det står mellom en WE eller VFC. I bunn og grunn koker det ned til tilgjengelighet på deler, magasiner og ytelse - har hørt mye mig om VFC GBBR (tidligere versjoner), så hadde håpet at noen kanskje hadde testet ut en av de nyere 2015/2016-utgavene. Antakelig ikke, ettersom alle her til lands stort sett er av oppfatningen om at GBBR bare er tull.. :D

Edit: Har pløyet gjennom de fleste videoene til Nugent, frister helt klart med GHK-magasiner og DH Mod 1.. ;-)
G09, GreyGroup

facebook.com/GreyGroupActual

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 26 Jul 2016, 05:13

Har selv GHK M4 Keymod 1 og er storfornøyd, krever relativt lite vedlikehold etter min mening. Det holder med å smøre bevegelige deler og pakkninger etter hvert spill eller praktisk skyting og det tar 10 min.

Men om det er 416 du har lyst på så kjører du på med det og jeg ville selv valgt VFC da som nevnt den kan ta GHK magasiner som er blitt litt legendariske når det kommer til GBBR.

Men det skader ikke å sjekke denne siden og lage deg en tråd der før du kjøper noe. (du må si hei i introdusksjonstråden før du får lov å poste)

http://www.gasguns.info/forum/
Peace Through Superior Firepower

MRA

JFH78
Sometimes here
Sometimes here

Postby JFH78 » 28 Apr 2017, 18:09

Hei.

Har ei Umarex hk417 gbb rifle hvor gass i magasinet tømmes raskt. Det er kun 6-7 skudd man kan skyte før magasinet er tomt.

Har helt nye magasin uten at det utgjør en forskjell.

Noen her inne som kan si noe om hva dette er?
Kjent problem?

Takker for alle svar.

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 02 May 2017, 07:16

Du fyller gass med magasinet opp-ned, ikke sant?
Teutonicool

JFH78
Sometimes here
Sometimes here

Postby JFH78 » 02 May 2017, 10:20

Panzergraf wrote:Du fyller gass med magasinet opp-ned, ikke sant?

Nå svarer nok den flaueste karen i hele Norge.. :oops:
Nei, har alltid fylt gass på stående magasin..

Nå funker det som det skal her.

Takk for hjelp.
Håper jeg iallefall ga dere en god latter fra morran av :D

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 02 May 2017, 21:28

Neida, er egentlig en ganske vanlig feil ;)

Gassen er nemlig i veskeform under trykk, og er tyngre enn luft. Med gassflasken under magasinet får man bare den forgassede gassen i magasinet, ikke den flytende *gassen, og da rekker det ikke til mange skudd.

*ja, jeg vet at flytende gass er en veske, ikke en gass, men dere skjønner nok hva jeg mener.
Teutonicool

JFH78
Sometimes here
Sometimes here

Postby JFH78 » 02 May 2017, 21:37

Jeg takker uansett for tipset som ga meg løsningen på en del hodebry.
Om ikke annet så vet jeg nå hvordan den rifla er satt sammen :lol:

Tusen takk!

Smith Aldeland
Sometimes here
Sometimes here

Postby Smith Aldeland » 03 May 2017, 09:56

Har noen spørsmål angående daytonagun, så slenger dem inn her om det ikke blir helt feil!

Jeg er i kontakt med en i miljøet som selger en daytona gun m240b, og jeg har svært lyst til å slå til, derfor lurer jeg på følgende:
Er det noe sted innenlands man kan få tak i det nødvendige til generell vedlikehold? F.eks get some 1000 oljen som anbefales

Hvor er det best å se etter tanker og regulatorer?

Bør jeg ha dykkertank stående med luft til påfyll, eller kan jeg klare meg med bare tanken til våpenet, som jeg fyller opp dagen før spill hos megazone?

Hva mer bør jeg tenke på, annet enn at daytona våpen krever mer vedlikehold enn AEG?
Professional operator, for realsies

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 03 May 2017, 18:00

En litt tykk silikonolje (ikke spray) er det du trenger. Jeg har ikke personlig brukt getsome, men har god erfaring med den som følger med Tornadogranater.
Forsikre deg om at våpenet fungerer før du kjøper det, eller prut det ned til du får det veldig billig.
Om det ikke fungerer kan det godt hende at tidligere eier har mistet deler eller ødelagt ting.

Du vil ha en Redline Firebase regulator. Du får dem til en grei pris fra USA, fra butikker som ampedairsoft, og blackblitzairsoft i kanada.
Tanker kan du kjøpe i Norge der de selger paintball.

Du kan klare deg med 2stk litt store paintballtanker som du fyller opp før spill. Selv har jeg en dykkertank som jeg fyller fra, for det er enklere for meg å dra til dykkerbutikken i Drøbak innimellom enn å dra inn til Megazone før hvert spill.

Våpnene krever litt olje i ny og ne, og du må i større grad enn med en AEG sette deg inn i hvordan det fungerer.
Teutonicool

Smith Aldeland
Sometimes here
Sometimes here

Postby Smith Aldeland » 03 May 2017, 22:58

Selger har lagt ut video av våpenet som avfyrer, og skal sende flere bilder/video av den i testskyting. Den ble bygd i november, og fungerer visstnok helt utmerket.
Hvor stort er stort?
Hvor selges den slags olje?
Som maskinist så elsker jeg å finne ut hvordan mekaniske deler fungerer, og hvordan vedlikeholde dem :D

Takk for svar :)
Professional operator, for realsies

Return to “Våpen”