Norsk (A)G3

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Jokke
Sometimes here
Sometimes here

Norsk (A)G3

Postby Jokke » 27 Jul 2014, 18:42

Hei.

Er ny til airsoft, men håper å kunne melde meg inn i en klubb etterhvert og spille litt.

Skal nå gå til innkjøp av rifle.
Har veldig lyst på en (A)G3, helst i F2-versjon (med innskyvbar kolbe og rails på forskjeftet), akkurat som https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... n_AG-3.jpg bildet.

Ser Jing Gong har noen modeller.. Har sett noen reviews og lest litt, og det virker som om det er delte meninger på Jing Gong produktene.. At våpenet er i plast var jo ikke akkurat oppmuntrende.

Tokyo Marui SG-1 kan fungere. Litt annet design, men jeg ser at man kan få tak i deler.

http://shop.ehobbyasia.com/guarder-tact ... -g3-1.html
http://www.dentrinityshop.com/pr_details.jsp?pid=6053
http://www.airsoftglobal.com/shop/index ... ts_id=7933

Det største problemet blir vel batteriet. Det sitter vel som oftest i kolben på våpenet, sammen med ledninger og greier. Hvordan blir det å bytte ut kolben med en innskyvbar en? Når det kommer til lagring av batteriet, så tenker jeg en sånn dummy AN/PEQ batteriboks må vel kunne funke.. Er det mye styr å flytte ledningene fra bak på våpenet og fram? Noen som har prøvd dette før?

Alle inputs mottas med takk.

Klingz
Power User
Power User

Re: Norsk (A)G3

Postby Klingz » 27 Jul 2014, 19:05

Classic army lager en sak de kaller for M41 som er en G3 med metallkropp. Et veldig greit utgangspunkt.

Å flytte ledninger er ingen heksekunst, men kan kreve at man åpner girboksen og/eller forlenger ledningene som er. Begge deler er en utfordring om du ikke har prøvd dette før.

Det letteste er å betale noen for å gjøre det. Det finnes folk som gjør sånt.

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 27 Jul 2014, 19:13

Helt lik AG3F2 vil bli vanskelig, med mindre du kjøper dyre RS deler. Det rail-forskjeftet (B&T, tror jeg det var?) på AG3F2 finnes det ikke airsoft replikaer av, men du kan bygge noe rimelig likt ganske greit.
En G3 med innskyvbar kolbe og rails er likt nok for de fleste :)

Marui sin G3 er fin nok, men den er veldig plastikk-y. Den kan knirke og flexe litt der ladearmsrøret møter glidekassen. Metallkropper blir vanskeligere å vanskeligere å få tak i. Det samme gjelder Jing Gong sin, men den er et billigere utgangspunkt. JG er en kopi av Marui sin, de samme delene passer og den skyter ganske greit også, men at den fungerer godt ut av boksen er det ingen garanti for.

Classic Army lagde en med aluminiumskropp en gang i tiden, SAR41 eller noe kallte de den. Jeg kan ikke finne den in-stock noe sted, men leter du bedre enn meg kan du være heldig. Prismessig lå den ca. likt som Marui.
Også denne var kompatibel med de samme delene.

Jeg bygde en sånn slags kvasi-AG3F2 med en venn av meg en gang i tiden. Å legge ledningene frem er ikke veldig vanskelig, på en G3 trenger du ikke engang åpne girboksen for å gjøre det. Vi la batteriet i en PEQ boks, og gikk senere over til et tynnt LiPo batteri inne i selve rail-forskjeftet.
Med litt dremel og epoxy fikk vi også satt inn et RS AG3 bajonettfeste inn under framsiktet.

Edit: Klingz svarte mens jeg skrev.
Teutonicool

Jokke
Sometimes here
Sometimes here

Postby Jokke » 27 Jul 2014, 19:49

Takker for svar.

Classic Army sin ser ut til å være out of stock stort sett overalt.
Fant den derimot her:

http://softairmegastore.softaircity.com ... cts/CA022M

Noen som har handlet derifra før? Siden ser jo forsåvidt grei ut, ligger visst i San Marino..
Prismessig ganske lik Tokyo Marui fra andre deler av verden.

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 27 Jul 2014, 19:55

Aldri handlet derfra før, tror ikke det er mange andre nordmenn som har det heller. Anbefaler deg å gjøre litt google-research på butikken først.

Fordelen med den du fant der er at du allerede har riktig kolbe, og ledningsjobben er gjort for deg, da den har batteriet i forskjeftet fra før.
Teutonicool

Jokke
Sometimes here
Sometimes here

Postby Jokke » 27 Jul 2014, 20:45

Tyskerne slakter den siden. De er visst ikke så flinke på kundeservice. Fant en i Danmark, men de sender ikke internasjonalt. Skal jo innom Danmark i nærmeste framtid, kan jo stikke innom. Er derimot litt skeptisk til å krysse grensa til Norge igjen med våpen (airsoft eller ikke).

J.Freeborn
Regular User
Regular User

Postby J.Freeborn » 02 Aug 2014, 21:35

Jeg jobber skift i Danmark. Så kan alltids få sent den til meg i der. Så kan jeg poste den som pakke post via. Posten Danmark. Fungerer helt fint. Gjort det noen ganger. Og har fått den gjennom tollen uten problemer.

Jokke
Sometimes here
Sometimes here

Postby Jokke » 12 Aug 2014, 23:30

Takk for tilbudet J.Freeborn, men jeg tok sjansen på å kjøpe mens jeg var i Danmark selv. Gikk helt fint, så da er Ag-3 i hus. Takk for hjelpen, folkens.

Return to “Våpen”