Hvordan få bedre trigger response! (Guide/Info)

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Panzergraf
Moderator
Moderator

Re: Hvordan få bedre trigger response! (Guide/Info)

Postby Panzergraf » 03 Dec 2014, 19:43

Du skulle definitivt hatt mer fps ja. 370 er det du kan vente av en M100 om du har god air seal, med mindre du har short stroked stempelet ditt da.
Har du sjekket at airseal er bra hele veien? Ikke bare i sylinderen, men også mellom sylinderhode og nozzle, og nozzle og hopup. Er løpslengde og sylindervolum riktig?

Bruk loctite eller liknende på skruen som holder stempelhodet på plass ja, så løsner den ikke. Om stempelhodet har løsnet er det ikke unormalt at tannrekka har sklidd forover, det er stempelhodet som forhindrer dette.
Har tannrekka glidd bakover har du antakelig knukket tappen som skal hindre det, og trenger nytt stempel.
Dersom stempelhodet sitter godt på og ingenting er ødelagt trenger du ikke superlim på tannrekka.
Teutonicool

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 03 Dec 2014, 22:57

Sylinderen og ut nozzeln er det potte tett. Får ikke dratt piston inn i det heletatt. Så problemet ligger ikke der. Mellom nozzle og hopup er jeg usikker tho. Men har prøvd med 3 forskjellige nozzles og 4 forskjellige hopups og div. buckings. Etter sist bytting av deler, ble det en stor økning av fps. Før hadde jeg 330 med 120 fjær. Så skiftet jeg alt i girboksen til SHS, da fikk jeg en del høyere fps(370).
Litt usikker på løpslengde og sylindervolum, men mener det skal være riktig. Har ikke hatt noe annet en bare trøbbel med denne rifla. Det eneste som er orginalt er upper/lower reciever og selve girboksskallet. :P

Løpet jeg bruker er Madbull 6.03mm Black Python (407mm), Sylinderen er en SHS Ported Horizontal Thread AEG Cylinder for Carbine Length Barrel 363-407mm. Så det skal jo stemme. :?

Har selv sett folk som har M120 og fått nesten 450FPS. Testet med en 130 også. Da fikk jeg rundt 360-370(før jeg montere SHS delene). Så det må være noe veldig rart som gjør dette..
NMG

Predacus
Sometimes here
Sometimes here

Postby Predacus » 04 Dec 2014, 11:35

Steike. Installerte nettopp 13:1 gir og nytt stempel og stempel hode i girkassen. Alt fra SHS. Må ærlig innrømme at jeg syntes jeg hadde finere skuddtakt med 18:1 girene fra King Arms. Ikke det at SHS girene er dårlig, men riflen skyter latterlig fort nå. Men trigger responsen er fantastisk!

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 05 Dec 2014, 16:09

Hehe, hvilket batteri bruker og hvilken type fjær? Har du målt RPS'en?
NMG

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 05 Dec 2014, 17:43

Oisann! Her har det vært aktivitet mens jeg har vært vekk.
Tenkte å bare komme med min mening anngående det med airseal og FPS problemer osv..
FPSen i forhold til nummer (M100, M110 osv) varierer litt med hvilket merke du bruker. Man kan fort beregne seg frem til hvilken FPS du egentlig skal ha om du bruker denne formelen (Det kan variere litt i pluss og minus, men jeg har testet en del å har funnet ut at formlen er i de fleste tilfeller veldig riktig) :

Formlen er utrolig lett, du tar rett og slett Fjær*3,28.
Dvs feks:
M100*3,28 = 328FPS
M110*3,28 = 360FPS
M120*3,28 = 393FPS
M130*3,28 = 426FPS
M140*3,28 = 459FPS

Det er selvsagt med bra airseal osv..

For det å sjekke airseal så må man jo vite hvor det kan være en lakkasje (Noe som anntaglig alle her vet alt, men sier det uansett ;)

-Mellom Pistonhead og sylinder og sylinder å sylinder hode
Dette kan du sjekke vet at du har sylinder og sylinder hode satt sammen å du holder forann der du setter på nozzle mens du presser stempelet frem.

-Mellom sylinder hode og nozzle
Du gjør akkuratt det samme som sist, men med nozzle på denne gangen!

-Mellom nozzle og hopup/løp
Når du skyter, så skal det ikke komme noe luft ut der hvor kulene kommer opp i hopup uniten! det skal kun komme ut i inner løpet.

-Mellom bucking og løp
Om alt annet virker helt fint, men du har ikke den FPS du bør ha så kan det være dårlig airseal mellom bucking og løp. Det kan du rette på ved å surre litt teflonteip rundt bucking og innerløp, eller så kan du bruke "dental floss mod" https://www.youtube.com/watch?v=QInMxQPKyb8
"Quality means doing it right when no one is looking." - Henry Ford

Predacus
Sometimes here
Sometimes here

Postby Predacus » 05 Dec 2014, 18:20

Papirurv wrote:Hehe, hvilket batteri bruker og hvilken type fjær? Har du målt RPS'en?

Har ikke målt. Skal kjøpe meg en kronograf så snart nettsiden får den tilbake på lager.

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 05 Dec 2014, 21:52

Predacus wrote:
Papirurv wrote:Hehe, hvilket batteri bruker og hvilken type fjær? Har du målt RPS'en?

Har ikke målt. Skal kjøpe meg en kronograf så snart nettsiden får den tilbake på lager.

Jeg kjøpte min på Ebay (xcortech x3200) på ebay for rundt 400kr med gratis frakt :)
NMG

Predacus
Sometimes here
Sometimes here

Postby Predacus » 05 Dec 2014, 22:07

wow! da skal jeg ta og lete litt på Ebay og se om jeg ikke finer noe gode tilbud.

Trigger Happy
Regular User
Regular User

Postby Trigger Happy » 06 Dec 2014, 10:59

På den X3200 så har du vel ikke tilfeldigvis en knapp som heter "set memory""?
Alle gode ting er 4.

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 11 Dec 2014, 12:59

Trigger Happy wrote:På den X3200 så har du vel ikke tilfeldigvis en knapp som heter "set memory""?

Tror ikke det? Har ikke satt meg så my i den annen en å slå den på å skyte igjennom den. :p

Off topic: Noen som har erfaring med firefox lipo batteriene de selger på airsoftpeak? Skulle bestille meg batteri fra hobbyking. Men da kom frakta på 66 euro for 2 batteri.... skjønner ingenting.
NMG

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 11 Dec 2014, 19:44

Har hatt ett firefly lipo batteri, er sånn bob bob.
Det har ikke blitt "Puffed" eller noe sånt enda, men troooor de som regel har lav discharge rate?

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 11 Dec 2014, 20:13

Toukan wrote:Har hatt ett firefly lipo batteri, er sånn bob bob.
Det har ikke blitt "Puffed" eller noe sånt enda, men troooor de som regel har lav discharge rate?

Firefox 12C 11.1V heter den, så den har vell litt lav discharge ja, men hva vil det si da? Dårlig effekt?
NMG

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 11 Dec 2014, 20:45

Om den har dårlig discharge rate så kjører du motoren ueffektivt. den får ikke all strømmen den trenger så ledninger kan bli veldig varme osv

Papirkurven
Sometimes here
Sometimes here

Postby Papirkurven » 11 Dec 2014, 21:16

Jaja, disse blir bare midertidi til jeg får kjøpt Turnigy Nano-tech. :) Mest for å teste RoF'en med 11.1V.
NMG

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 11 Dec 2014, 22:34

Hehe :p
Hvilket frakt selskap satte du til å få frakt pris fra btw? Jeg bestillte 5stk batterier fra hobbyking for ikke så veldig lenge siden å det ble shippa med Fedex for 20 dollar

Return to “Våpen”