ASCU ?

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

ASCU ?

Postby Lucifer » 05 Dec 2014, 23:25

vurderer å opgradere katane girboxen min v2 type, lurer da på vilken ascu som er anbefalt? som kan fungere best litt ny på ascu ikke sikker på hva jeg skal se etter.

archie
Regular User
Regular User

Re: ASCU ?

Postby archie » 06 Dec 2014, 15:54

Lucifer wrote:vurderer å opgradere katane girboxen min v2 type, lurer da på vilken ascu som er anbefalt? som kan fungere best litt ny på ascu ikke sikker på hva jeg skal se etter.

ASCU Gen3+ for V2 gearbox er tingen ;) trenger ikke hop up greiene til den ;) er ikke avansert men har hørt WE katanaene er litt trange på trigger område ( ikke at jeg testa selv når jeg hadde en men ) men har sett Redwolf UK har satt det inn så vil anta det skal gå forhåndsvis greit :)

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 06 Dec 2014, 17:44

Imo, ASCU til WE Katana er ikke verdt det.. Heller kjøpe en annen rifle å ha den i ;)
"Quality means doing it right when no one is looking." - Henry Ford

olavtorjus95
Sometimes here
Sometimes here

Postby olavtorjus95 » 06 Dec 2014, 18:25

apropos ascu hopup, noen som harprøvd den og vet at den funker bra? den som får rifla til å slutte å skyte da magasinet er tomt altså:D
Olav Berserk
Berserkir Mechanized - B55

Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

Postby Lucifer » 06 Dec 2014, 19:13

Toukan wrote:Imo, ASCU til WE Katana er ikke verdt det.. Heller kjøpe en annen rifle å ha den i ;)

tydelig vis sterke meninger i mot we katana hvorfor?

ja sett på noen filmer noen sier viss man bruker v2 av ascu så må man vist dremle en hel del men v3 skal passe rett inn.

vill oppgradere katana da jeg vill ha det systemet uten å måtte koste på meg ptw.

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 06 Dec 2014, 22:52

Har en kunde nå som har gitt meg en We Katana M16 å jobbe på, temlig ny osv, men det er rett og slett dårlig kvalitet.

SHIMMING:
Her er ett eksempel på feks hvor dårlig stock shimming her:
https://www.dropbox.com/s/2dw2j8srtrrkn ... 8.jpg?dl=0
Her ser man at Spur gearet faktisk har SLIPET ned (Den veldig dårlige) Kobber bushingen som står i.
Et annet punkt er at Sector gearet faktisk skraper innat cutoff leveren som du også ser merker etter på bildet over.
Enda ett punkt er at gearboxen er såpass dårlig designet at det går faktisk ikke å shimme den perfekt siden man starter med å shimme bevil til pinion, å må la den være liiitt for høy, hvis ikke vil bevil giret skrape innat spur giret, å med sector giret så har man valget mellom å la det skrape innat spur giret eller siden av gearbox skallet.

STEMPEL/PISTON:
Stempelet er utroooolig dårlig laget, det er laget av en veldig dårlig plast å har dårlig kvalitets kontroll. Jeg har hørt maaaaaaaange klager over de, noen blir ødelagt/strippa etter 50 skudd, noen etter 100, noen etter 1000, noen blir ødelagt rett etter å ha byttet ut det gammle med en ny en osv.

RESERVE DELER:
Reserve deler til Katana serien kan du slite litt med. De kjører helt uten TM spec på: Piston, Fjær, nozzle etc etc, noe som gjør at om du vil ha en annen fjær styrke, må man kjøpe en helt ny cylinder å velge mellom 3 stk.
De har også "spesielle" tannhjul! Pga om du kjøper fra en amerikansk butikk så får du et sector gear å stempel med 15 tenner, som er det normale, mens for europa selger de med 13 tenner får å få lavere FPS. Man kan jo short stroke et normalt tannhjul men er desværre ikke alle som vet hvordan/hva det er :S

Positivt: Det er en kul ide som de har "stjelt" fra systema med sylinder systemet osv. og det er split gearbox

Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

Postby Lucifer » 07 Dec 2014, 00:17

ja ok men vill jo tru det er god variasjon på kvalitet på denne kan bruke vanlig fjør på denne viss man åpner cylinderen. åssen shimming er synes jeg mange leverer dårlig på det punkte vertfall nede i denne priklassen. men vill se hva jeg kan få ut av denne blir det for dritt å holde på med så blir den byttet ut.

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 07 Dec 2014, 00:22

Fjæren er ikke TM spec nei, har du prøvd å bytte fjær? Regner med den blir litt trang i stempelet å den blir alt for løs rundt spring guide?
Er samme kvaliteten på alle riflene, eneste som kan variere litt er hvor lenge stempelet varer..

Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

Postby Lucifer » 07 Dec 2014, 00:37

nei åpna den nå. så det men som sakt vill se om jeg får denne som jeg vill ha den en så lenge før jeg kryper til korset å kjøper ptw;)

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 07 Dec 2014, 00:39

Haha :p
PTW er overrated spør du meg men.. Man kan jo også sette inn ASCUen i Katana så flytte den over til en annen rifle i senere tid

Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

Postby Lucifer » 07 Dec 2014, 00:46

ja var planen å gjøre sette inn acu i denne å prøve å opgradere resten eventuelt flytte den over i annen girbox/gever. går det ikke bruke et vanlig stempel i denne heller?

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 07 Dec 2014, 00:55

Litt off topic:
Toukan, du som har skrudd på Katana - sett bortfra stock shimming og kvaliteten på enkelte av delene, er det et bra konsept? Er det mulig å få et bra våpen med litt arbeid og bedre deler?

Egentlig ikke kjempeinteressert i en uansett, men jeg er litt nysgjerrig på om det er konseptet eller utførelsen som er dårlig.
Teutonicool

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 07 Dec 2014, 01:33

Hmmm Det er jo mulig, Alt er mulig. Men det vil kreve myyyyyye jobb. Dvs at du må antaglig 3D printe et stempel osv eller få et CNC laget aluminum stelpel for det første siden det er største svakhet, så må du slipe ned hele innsiden av gearbox skallet for å kunne shimme det orgentlig, så må du slipe et større rom der tannhjulet møter stempel siden den vil skrape innat der om man shimmer den bra osv..
Personlig hadde jeg mye heller skaffen en ICS med split gearbox design eller bare en normal en :p

Har troen på at om et annet merke, feks G&P, VFC, ICS eller noe sånt hadde laget den så hadde det vært kjempe saker!

Selve konseptet har WE rett å slett kopiert fra SystemA sin PTW serie å laget "Katana" serien som en billig version av det, bare mye simplere uten PTW systemets innmat (De har vel en egen computerized mosfet som har en del funksjoner, feks at den stopper når det er tomt for kuler osv?)
Så vil for all del si det er et fint konsept! bare dårlig laget av WE å veldig dyrt fra Systema ;)

Hadde jeg hatt tilgang til en CNC maskin så kunne jeg veldig tenkt meg å lage en egen gearbox i samme stil!

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 07 Dec 2014, 01:48

Hmm, Når jeg tenker litt over det så kan det jo faktisk hende at Systema sine PTW stempler passer.. så om noen kunne tatt noen mål å bilder så kunne jo det vært en idè!

Lucifer
Sometimes here
Sometimes here

Postby Lucifer » 07 Dec 2014, 01:55

fant ut at vertfall fjøra til ptw passer overens med denne etter en del google :D
skal prøve å finne ut av stempelet

Return to “Våpen”