Presisjonsløp & Hop Up

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
jwold
Sometimes here
Sometimes here

Presisjonsløp & Hop Up

Postby jwold » 25 Mar 2015, 19:25

Hei!

Tenker å oppgradere min G&P M4.
Den "ålreit" treffsikkert, men skyter ikke kjempe langt...

Så spørsmålet er derfor ganske enkelt:

Hvilke presisjonsløp egner seg for å skyte langt og treffsikkert?
Hvilken Hop Up egner seg for det samme som presisjonsløp?

Som student har jeg heller ikke 1 000 $ å bruke på dette, så om noen har noen tips innenfor rimelighetens grenser, så tas det imot med stor takk! :)

TM HK416
TM M870
G&P C8 SFW
WE G17

Panzergraf
Moderator
Moderator

Re: Presisjonsløp & Hop Up

Postby Panzergraf » 25 Mar 2015, 20:50

Sett inn en lilla Prometheus hopupgummi. Behold løpet og kammeret du har nå, begge deler er OK i stock G&P.
Koster deg $11, og tar ikke langt tid å installere.
Med den gummien og noen gode .25g kuler vil du få veldig god rekkevidde.
Teutonicool

jwold
Sometimes here
Sometimes here

Postby jwold » 26 Mar 2015, 09:10

Denne?
http://shop.ehobbyasia.com/prometheus-a ... RO-9_mG-nA

Hvis jeg skal kjøpe pressløp: hvilke merker er gode? Og hva burde jeg velge? 6.03 eller 6.01 mm? :)

TM HK416
TM M870
G&P C8 SFW
WE G17

Icharus
Regular User
Regular User

Postby Icharus » 26 Mar 2015, 13:52

Behold original løpet. Ikke gå for ett som er trangere. Gå heller andre veien, 6.08 eller 6.1, og med samme lengden som original løpet. Du vil få et lite dropp i fps men kulene vil ha mindre variasjon når de forlater løpet. Den enkleste og billigste løsningen for å få bedre kulebane er å bare bytte til en bedre hop up gummi, dette vil gi bedre resultat enn bare å bytte løp.
Mvh Kjetil T
Leder SBA http://www.sb-airsoft.webs.com

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 26 Mar 2015, 15:06

Den ja. Trangere løp vil gi deg litt mer fps, som brått kan bety at du ikke får brukt våpenet ditt på helauto når du kommer på spill.
Teutonicool

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 26 Mar 2015, 19:48

Personlig går jeg for 6,03mm - 6,08mm løp. MEN! Det er kun pga ved feks 6,01 får du fort jam om du får et lite sandkorn i løpet eller om du ikke bruker kvalitet ammunisjon å det er overrated (WBB/Wide bore barrel har også fått et godt rykte men har desværre ikke prøvet det selv enda.
Om jeg kjøper et nytt løp så ser jeg veldig lite på akkurat diameter på løpet, men ser heller på Fabrikant og Lengde.

Jeg kan skrive en stor artikkel her om Areodynamikk, kulebane, hvordan kula oppfører seg i løpet, hva slags gummi å mods som er best osv osv men jeg holder det enkelt.

Dette vil du fokusere på når det gjelder LØP:
Fabrikant pga kvaliteten på innsiden av løpet, dvs hvor rett løpet er å hvor glatt/polert innsiden er. Om innsiden ikke er polert så kan du bare bruke et stock messing løp.

Lengde Lengde av løp vil du gi en tanke pga volum og KUN det. Veldig mange noobs har klart å lage en myte om at lengere å tightere er best, men det er langt ifra. Luft volumet på innerløpet skal være ca halvparten av sylinderen din. Om du over volumerer/ under volumerer vil du få ugjevn FPS, mindre rekkevidde, joule creep osv osv.

Annbefalte fabrikanter:
PDI og Prometheus.

En annen ting du kan gjøre er å polere innerløpet ditt, det er det billigste valget. du kan få et stock messing løp like bra som et prometheus løp om du bruker rett teknikk, polering og nokk tid. (Så lenge løpet er rett)
"Quality means doing it right when no one is looking." - Henry Ford

Toukan
Regular User
Regular User

Postby Toukan » 26 Mar 2015, 20:38

Som tips, Om du vil ha det billigste som mulig som funker mye bedre enn tilogmed Prometheus bucking å press løp, Poler et stock inner løp, ta stock bucking å flathop mod den å bruk en visklær bit som nub

(Vil også legge til at Airsoftboden.no har prometheus deler, feks bucking :)
"Quality means doing it right when no one is looking." - Henry Ford

Return to “Våpen”