Flammenwerfer prosjekt.

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
sn00x
Regular User
Regular User

Flammenwerfer prosjekt.

Postby sn00x » 21 Apr 2016, 03:44

It werfs BB's!

Nok en dag, nok ett prosjekt. Denne gangen lurer jeg på om jeg ikke har tatt meg litt flammer over hodet, men det e bærre lækkert.

Har per nå fått tak i en orginal tankene til Flammenwerfer 41, har såklart ikke tenkt å sette fyr på hverken spill området eller spillere :) Dog er prinsippet her ett forsøk på trykkluft og vortex system. Litt usikker på hvordan dette skal utføres, har ikke spesielt lyst til å skjære i tankene for å montere noe rart.

Det som hadde vært fint er innspill fra folk om hvordan dette kan løses!

Selve oljetønna har skrulokk, så her er det jo en gylden mulighet for påfylling av kuler. Trykkluft tanken som ligger over denne har rør inn i olje/bb tanken med egen ventil. Diameter på hovedventil til strålerøret er 1,5-2cm. Ser for meg at dette burde være nok for å få en fin strøm av luft og kuler. Som orginalen ser jeg ikke for meg at varer lenge før den er tom for trykkluft, men tanken bak dette er en relativt grei sprut av bb's ca 20-30m i hovedsak å støtte angrep og holde spillere nede.

Effektivt? Neppe.
Fun factor? Over 9000.

Image
Image
Image
Image
Image

Forhåpentligvis blir den like fin som denne!
Image
Kradschützen

Bmw R71
Viva Arms MG34 Custom
AGM MP44 Custom
SRC MP40
Tanaka Mauser 98K ZF Custom
Maruzen Walther P38 (ac41)

McGregor
Regular User
Regular User

Re: Flammenwerfer prosjekt.

Postby McGregor » 21 Apr 2016, 11:44

Tja.. kanskje brukt noe slik ejector prinsipp. La trykklufta blåse direkte ut med rør/slange som suger opp kuler i forbifarten...? Slik som lakksprøyter etc. Men vil trenge himla mye trykk..

Kanskje heller se på muligheten av å bygge en AEG inn i røret man holder i. Bruke den lille tanken som BB magasin. Mulig en liten gearboks passer inn om man overdimm'er litt på utseende. Da har du jo fortsatt tanken på ryggen som orginal forfattning. Evn bruke ene tanken som highcap med motor som konstant trekker opp magasinet. Overføre fra tank med fjørslange eller annen slange til grepet hvor AEG gearboks sitter.

En Uzi/MP7 gearboks eller M14 er kanskje smale, lave nok å bruke? Tror nok å bygge hele "nebbet" som AEG fra scratch med en kjent gearboks er greia.
Roger Flaen
Gammel SOAK'er.
Medlem: Ingensteder.
http://www.ww2-rollespill.info

rick
Power User
Power User

Postby rick » 25 Apr 2016, 20:02

Morsomt om du får det til å virke med BBs noe alla denne her kanskje:https://www.youtube.com/watch?v=WrS-O029qtI

Eller om du lager den sån mange reenactere har gjort med noe "ufarlige" flamme greier.

sn00x
Regular User
Regular User

Postby sn00x » 25 Apr 2016, 23:36

Se der ja! Det er jo i all hovedsak til vår kjære airsoft at jeg starta dette prosjektet, men har planer om benytte tanken over strålerøret til reenactment med noe flamme greier, ingenting som "skyter" ut noe flammer, kun en liten stikkflamme for show. :)
Kradschützen

Bmw R71
Viva Arms MG34 Custom
AGM MP44 Custom
SRC MP40
Tanaka Mauser 98K ZF Custom
Maruzen Walther P38 (ac41)

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 28 Apr 2016, 08:12

My body is ready!
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Zer0Company
Sometimes here
Sometimes here

Postby Zer0Company » 18 Sep 2016, 00:46

Ble sykt nysjerrig hær! post gjerne resultatet ditt! :)
G&G Top Tech T416
Cyma MP5K PDW
ASG Ashbury ASW338LM
KSC M93R ii

Return to “Våpen”