HK416c, umarex eller TM?

Diskutér våpen, vedlikehold, oppgraderinger etc.
Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

HK416c, umarex eller TM?

Postby Mr. Derp » 05 Aug 2017, 00:07

Heisann godtfolk,

Har vurdert å skaffe meg en litt mindre rifle enn den jeg løper med per dags dato, og har endt opp med å se på en HK416c (legg merke til at jeg sier mindre og ikke lettere). Skjønt ser at det hovedsakelig er to forskjellige varianter, umarex og TM. I disse dager kjører evike salg på umarex sin, hvilket gjør at den mer eller mindre koster halvparten av en TM. Så...

Hva anbefaler fork? Har hørt at TM sin gearbox er PFM, men siden jeg allerede har en fungerende rifle er jeg ikke så redd for å skru og oppgradere umarex sin dersom det trengs (er jo tross alt penger "til overs" ved å ikek gå for TM). Rekyl-effekten virker awesome, men ser ikke på det som hovedprioritert, og ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe magasiner slik at bolt-catch funksjonen skal melde seg. Så er det da egentlig noen vits i å gå for TM sin?

Mvh.
Mr. Derp

Gorerotten
Regular User
Regular User

Re: HK416c, umarex eller TM?

Postby Gorerotten » 06 Aug 2017, 20:04

TM har fantastisk kvalitetskontroll og den lave FPS'en har aldri vært et hinder for meg eller andre å oppnå like grei rekkevidde som stock ~400fps rifler.

Det hele koker jo ned til hva en selv prioriterer, er ikke rekylen og boltcatch noe for deg så gå for VFC/Umarex. Jeg har en TM 416 til salgs i salgtstråden forresten, og prisen kan diskuteres :D
Peace Through Superior Firepower

MRA

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Re: HK416c, umarex eller TM?

Postby Mr. Derp » 07 Aug 2017, 00:30

Hadde det vært c-varianten hadde jeg tatt den, men den gang ei

Return to “Våpen”