Crye combat pant g3, worth it?|

Diskutér tilbehør, tilleggsutstyr og klær.
Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Crye combat pant g3, worth it?|

Postby Mr. Derp » 14 Jul 2017, 14:19

Heisann folkens,

Etter en sesong med mye spill har jeg sett meg lei av å ha en GIGANTISK og latterlig baggy bukse når skal ut å løpe litt. Så jeg har sett litt rundt på nettet for å finne noe som sitter bedre uten å hindre bevegelse. Hvilket endte med at jeg nå sitter og ser på emerson og crye sine combat pants...

Jeg har møtt et par folk som stiller med crye og sier at det var verdt blodprisen, skjønt har også en kompis som rocker en emersonkopi som han sier er helt grei. Er det noen som har erfaring med crye vs. emerson? Prisen er ikke egentlig noe problem (er ikke dyrere enn å kjøpe seg en god bergansbukse tross alt), men er det verdt å legge to høvdinger ekstra i buksa? Eller får jeg mer eller mindre den samme buksa?

Evt. om noen har andre forslag.

Mvh.
Mr. Derp

olaman
Power User
Power User

Re: Crye combat pant g3, worth it?|

Postby olaman » 14 Jul 2017, 16:31

Jeg har hatt begge deler.

Begge er gode, men litt forskjellige.
Med Crye har du mulighet til å få størrelsen akkurat som du vil ha dem, mens Emerson er billig og god nok.

Jeg kjøper Crye, men det er fordi jeg liker Crye.
Emerson er sannsynligvis godt nok til ditt bruk om du er i en relativt standard størrelse.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 14 Jul 2017, 21:02

Takk for svaret.

Størrelsene er noe av det som frister... hadde vært deilig med en short bukse, blir så mye mindre baggy rundt kneet.

Skjønt hva vil du si om forskjellen på kvaliteten? Sømmer, slitestyrke, belte-loops osv.?

Klingz
Power User
Power User

Postby Klingz » 15 Jul 2017, 17:46

JEg bruker crye skjorte og emersjon bukse.

Det er en forskjell i hvor solid stoffet er og hvor fort de blekes i vask. Borrelåsen som er limt på knebeskytterne er også veldig kinesiske og detter av, men knebeskytteren sitter godt på uansett.

Nå har jeg brukt emmersonbuksene mine på to berget-spill uten at sømmer ryker eller noe annet.
Belteløkkene er av en eller annen grunn bittelitt for smale til et vanlig pistolbelte (blackhawk riggers belt / 1 tomme bredt) og størrelsen er noe rar. Jeg måtte opp i XL, som i følge lappen inni er str 33, der jeg normalt bruker 34 i 5.11-bukser

Jeg kommer til å fortsette å bruke emmersonbuksene mine til de ryker. Jeg er fornøyd nok til at jeg vil kjøpe emmerson igjen. Med mindre noen passelige dukker opp på forumet til en hyggelig pris. Hvis jeg har for mye penger når det er på tide å kjøpe nye, så vurderer jeg ekte, men som nevnt kjøper jeg nok emmerson.

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 16 Jul 2017, 13:12

What he said.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 16 Jul 2017, 21:41

Knall!

Da får vi se om den jeg fant brukt passer, eller om jeg ender med en emerson :D

sweetspot
Sometimes here
Sometimes here

Postby sweetspot » 16 Jul 2017, 23:29

Har hatt begge. Emerson er helt kurant, men de holdt ikke lenge hos meg. Stoffet spjæra på fremsiden av låret og sømmene begynte å ryke fra første stund. Ellers var jo for så vidt buksa helt grei å ha på. Er vel som de fleste kopier, noen funker andre er blåmandag. Jeg fikk sistnevnte.

Crye-buksene jeg har hatt har det aldri vært noe styr med.
Growing old is mandatory, growing up is optional

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 17 Jul 2017, 00:22

Er det jeg ser for meg, og til å være kinakopier er de ikke SÅ billige. 1/6 av prisen kun for produktet (ish) sett i forhold til crye fra norsegear, men lell. Etter å ha sett tilbake på spillestil har jeg funnet at tiden hovedsaklig går med til å kravle rundt på bakken eller i fullt firsprang i en eller annen retning. Litt overdrevet, men føler at det er så mye som kan gå galt med buksa i den typen aktivitet. Så hadde vært deilig med noe som tåler det lille ekstra...

Ja, nei... blir nok crye til syvende og sist.

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 25 Jul 2017, 19:12

Jeg bruker og Emerson de få gangene jeg spiller i Multicam (de to siste Berget-spillene), og det funker OK nok. Jeg var heldig nok til at Emerson størrelse Large passet meg rimelig perfekt. Hadde jeg slitt ut uniformen dersom jeg hadde brukt den mer aktivt? Det er meget mulig, men pr. i dag har den holdt seg greit, bortsett fra at albuebeskytterne har forsvunnet et sted. Fargene på stoffet er rimelig like original Crye også, så det skriker ikke kinakopi på mils avstand.
Teutonicool

Kevlar
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kevlar » 26 Jul 2017, 00:46

Jeg bruker Crye G3, og Emerson i ny og ne, men liker Crye buksa mye bedre enn Emerson buksa, vil jeg anbefale Crye fremfor Emerson? Ja, hvis du har råd, men det hadde ikke vært på toppen av lista mi.
Emerson buksa passer meg perfekt når jeg står rett opp og ned, men jeg hadde virkelig trengt stretch-panelene i den buksa, spesielt rundt knærne når har et kne i bakken. Det er største fordelen jeg ser med Crye buksa fremfor Emerson, stretchpanelene, men kan for all del være at du er litt heldigere med passformen enn meg. Kvaliteten til Emerson er god til det den er, en replica bukse. Jeg har ikke brukt min ihjel enda, men sømmene o.l. har holdt greit. Som backup på storspill er Emerson veldig brukbart.

Bruker selv et 1.75" høyt belte og det funker godt med både Crye og Emerson buksa btw, men kan tro at 2" blir litt for trangt. Har hatt mye vekt på beltet til tider med begge buksene, og ingen belt loops har tatt skade enda iallefall.

genhet
Regular User
Regular User

Postby genhet » 29 Jul 2017, 03:22

En ting både klingz og panser glemmer å nevne når de sier at de har brukt emerson på de to siste berget spillene, er at de sitter 90% av spillet i en bil. Jeg har har hatt crye bukser i snart 8 år, kun avbrutt av ett lite forsøk med emerson. Emerson er HELT OK, men kan ikke sammenlignes med crye når det kommer til slitasje og kvalitet. Det skal sies at du kan oppleve noen dårlige sømmer her og der på crye også(særlig tidligere generasjons klær), men er du aktiv i spillestilen, beveger deg mye i teig osv, ville hvertfall JEG brukt penger på en ekte crye bukse.

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 31 Jul 2017, 19:35

Det vil jeg kalle en ganske vesentlig detalj når det kommer til forholdet de har til buksene sine, om det skulle stemme. Og må si at beltestørrelsen faktisk var greit å få info om Kevlar, takk for det.

Skjønt tror jeg ender med å vente til norsegear får inn størrelsen den 10. August. Så får det bli en crye i MC og evt. skaffe en billigere emerson i woodland med tanke på tilgangen og prisen på slikt i Crye. Så er jeg heldig får jeg skaffet en skikkelig bukse til OP: Green mist.

Return to “Tilbehør og Utstyr”