US med multicam:)

Diskutér tilbehør, tilleggsutstyr og klær.
hutikilla
Power User
Power User

US med multicam:)

Postby hutikilla » 20 Feb 2010, 21:02

WilliamS
Power User
Power User

Re: US med multicam:)

Postby WilliamS » 20 Feb 2010, 21:06

Men dette blir bare for amerikanske soldater deployert i OEF da. Jobbes fortsatt med å utvikle en ny kamuflasje for hele hæren.

http://soldiersystems.net/2010/02/19/se ... m-for-oef/

Sources have informed Soldier Systems Daily that the Army plans to begin issuing as early as July of this year for Afghanistan bound troops and to complete the initial fielding by May of 2011.
Joakim sier:
jeg måtte faktisk gå på do og tisse så jeg ikke skulle tisse på meg av han her

TomaTo
Regular User
Regular User

Postby TomaTo » 21 Feb 2010, 03:11

Britene skal iallefall bytte ut sine uniformer gradvis frem mot 2011 nå. Den nye ligner på multicam, men i nesten DPM mønster.

http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... China.html

arne71
Regular User
Regular User

Postby arne71 » 21 Feb 2010, 11:59

Mønsteret britene tar i bruk kalles MTP. Multi Terrain Pattern.

Klingz
Power User
Power User

Postby Klingz » 21 Feb 2010, 18:39

Det går som montenegro-kit om noen absolutt skal ha MC :P
Image

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 21 Feb 2010, 18:48

WilliamS wrote:Men dette blir bare for amerikanske soldater deployert i OEF da. Jobbes fortsatt med å utvikle en ny kamuflasje for hele hæren.

Jeg er glad jeg ikke er amerikansk skattebetaler, for slike avgjørelser skyldes enten korrupsjon, eller at folk vil skape sin egen offentlige arbeidsplass. Et godt eksempel er ACU-uniformen. Hva var vitsen med denne?

Alle kunne fått multicam, så kunne ulike firmaer produsert gitte antall på kontrakt. Problem løst.
Life is about learning; when you stop learning, you die.
- Tom Clancy

lassepdsn
Regular User
Regular User

Postby lassepdsn » 21 Feb 2010, 19:28

DPM95 wrote:
WilliamS wrote:Men dette blir bare for amerikanske soldater deployert i OEF da. Jobbes fortsatt med å utvikle en ny kamuflasje for hele hæren.

Jeg er glad jeg ikke er amerikansk skattebetaler, for slike avgjørelser skyldes enten korrupsjon, eller at folk vil skape sin egen offentlige arbeidsplass. Et godt eksempel er ACU-uniformen. Hva var vitsen med denne?

Alle kunne fått multicam, så kunne ulike firmaer produsert gitte antall på kontrakt. Problem løst.
John Murtha er grunnen til at de fikk UCP, så døde han og MC ble valgt til OEF. Men tviler på at USA legger UCP helt på is, ser for meg at den kommer tilbake i 2 versjoner, skog og ørken\arid. De har altfor mye penger i UCP til at de kan drepe det permanent.

Morgan Kane
Power User
Power User

Postby Morgan Kane » 23 Feb 2010, 07:07

Det som er sagt er at USA nå driver å tester for å finne ny uniform. Og inkludert i test prossesen er å operativt deployerer styrker til både irak og astan for å evaluerer. MC og en avart av det vi dødelige kaller ACU er vel de to tungvekterne. Den avgjørelsen er ikke falt, og vil vel heller ikke falle før godt ute på våren/sommer. Og nei, det er nok ikke fritt for at US skattenbetalere nok bør stille seg et par spørsmål til hvorfor US army ikke har innsett tidligere at ACU var et dårlig valg...Det sagt, USA kjøper forsvarsmatriell på en litt annen måten enn norge, og med det tempo USA opererer om dagen, så er nok slitasjen på ACU uniformer stor, ergo blir ikke det å ta "Neste bestilling" av en annen type, så fryktelig mye dyrere enn å bestille nye ACU.
Og sånn jeg oppfattet det, så var tanken å fortsatt kun ha en uniform, og vil tro/håpe at siden britene valgte en MC avart, så gjør US det samme. Kunne jo spart oss noen blue on blue ;)
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

Bob
Regular User
Regular User

Postby Bob » 24 Feb 2010, 00:09

Return to “Tilbehør og Utstyr”