Pencott Greenzone vs Multicam til Norsk natur?

Diskutér tilbehør, tilleggsutstyr og klær.
PoccoLocco
Sometimes here
Sometimes here

Pencott Greenzone vs Multicam til Norsk natur?

Postby PoccoLocco » 04 Nov 2015, 22:33

Skal skaffe meg min første uniform og har grublet over hvilken camo jeg bør gå for. Har lenge tenkt standard multicam siden den skal takle både grønn skog og litt lysere bakgrunn. Men så kom jeg over pencott greenzone. Den blender helt perfekt inn i granskog og for det meste områdene jeg spiller på, men vil kanskje bli synlig i lysere områder :shock: Noen innspill eller tanker rundt dette? :D

Kevlar
Sometimes here
Sometimes here

Re: Pencott Greenzone vs Multicam til Norsk natur?

Postby Kevlar » 04 Nov 2015, 23:40

Alle har sin mening om hva som funker best og hvorfor det enefunker og ikke det andre, men i airsoft er det ikke de største avstandene man driver med normalt så da ser du uansett bevegelse mye fortere enn farger, altså så lenge du ikke hopper rundt så kan du ha på deg "nesten" hva som helst.

Pencott greenzone er stilig, selv bruker jeg multicam fordi det er så mye lettere å få gear til, men jeg syntes begge ser kule ut, jeg liker også andre kamuflasjer, men som regel får du et bredere utvalg av gear i solide farger (coyote tan, OD grønn, sort, blant annet) og multicam. Jeg eier litt od gear og norsk og marpat uniform, men for meg så er det multicam som gjelder, ikke fordi jeg mener det er den desidert beste kamuflasjen, men fordi jeg liker det når hele oppsettet mitt er i multicam og pga. tilgjengelighet og valgmulighetene med det.

Du kan lese mange ting om kamuflasje på nettet, men når sist kommer til sist så er det hva du vil ha og syntes er kulest som vil være avgjørende. Husk at kamuflasjen ikke er så viktig i airsoft, men om du liker den eller ikke og hvor vidt du bryr deg om gearet skal være lik kamuflasjen.

Jeg syntes også det er stilig når jeg ser andre med multicam, da vet jeg vi er på samme lag, men selvsagt folk har forskjellige grunner til at de velger den kamuflasjen de velger. Hva bruker vennene dine, hvis du vil være på samme lag med de og lagene går etter camofarge kan være noe du også vil tenke over dersom dette måtte være aktuelt. Jeg eier selv tre forskjellige camo-sett som ble en del av min jakt på den camoen jeg likte best, men det er noe individuelt som sagt, du får ikke et faktasvar her - fordi det ikke finnes ett.

Edit: kanskje du også vil sjekke ut cadpat dersom du ikke allerede har gjort det? Selv vil jeg ikke si at multicam nødvendigvis er det beste for norsk skog, men selv ikke skogen ser lik ut overalt og den kan vel bli litt vel lys. Alle har vel pros and cons, eller sitt bruk for å si det på en annen måte. Camo alene får deg ikke til å forsvinne, det går mer på hvor kul man føler seg og den lagånden.

PoccoLocco
Sometimes here
Sometimes here

Postby PoccoLocco » 05 Nov 2015, 08:38

Takk for et utrolig utfyllende svar.

madsvg
Regular User
Regular User

Postby madsvg » 05 Nov 2015, 08:54

Bare nevne at dongeri bukse ofte fungerer veldig dårlig i skog da blått ikke er en naturlig farge og skiller seg veldig ut, men så lenge det er grønt så pleier det å fungere.

PoccoLocco
Sometimes here
Sometimes here

Postby PoccoLocco » 05 Nov 2015, 22:19

Det tror jeg nok. Skal skaffe multicam eller greenzone men klarer ikke velge hvilken :shock:

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 06 Nov 2015, 01:24

Gå for multicam. Det blir enklere å lage et kit ut av det senere, om du får lyst, og mange spillledere deler inn sider etter camo.
Multicam får du også tak i fra en rekke forskjellige produsenter, fra veldig dyr til ganske billig, og i forskjellige uniformsnitt. Greenzone er mer begrenset.

Multicam har grei kamuflasjeefekt de fleste steder også, om ikke nødvendighvis perfekt over alt.
Teutonicool

Kevlar
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kevlar » 06 Nov 2015, 23:41

Du skiller deg nok mer ut med greenzone imed at ikke så mange bruker det, men den desidert største fordelen med multicam er jo (igjen) hvor lett det er å skaffe gear og klær i det som gjør det til et populært valg for mange, men du kan egentlig ikke slå feil. Du blir nok fornøyd uansett hvilken kamuflasje du velger, og sjansen er stor for at du kommer til å kjøpe mer enn ett sett med kamuflasje gjennom åra også.

Return to “Tilbehør og Utstyr”