Hjelp til Norsk kit

Diskutér tilbehør, tilleggsutstyr og klær.
Leafman
Sometimes here
Sometimes here

Hjelp til Norsk kit

Postby Leafman » 28 Feb 2016, 03:10

Hei og hå alle sammen!
Sitter for meg selv å prøver å sette sammen et norsk kit, men er litt usikker på hvilke veier jeg skal gå..

Til nå har jeg anskaffet meg m04 uniform, H&K 416 og et par m77 støvler.
Videre har jeg gjort et bomkjøp på en OD green vest(med grønne lommer, admin pouch,8 magasin lommer, 2 utility pouches,2 pistol mag lommer), denne vil jeg da bytte ut.

Her sett litt rundt hvordan vest folk bruker og kommet frem til at NFM C8 ikke er helt min stil, vil ha molle system. Et alternativ jeg har tenkt på er m07. Hvor kan denne eventuelt anskaffes fra?

Hvilken farge vil dere anbefale? Khaki,tan,green? Grønn vest med tan farge på lommene?
Evt. hvilke andre vester anbefaler dere?

Noe jeg personlig syntes så ganske bra ut var denne vesten: http://1.bp.blogspot.com/-PZ7BhVKLcZk/V ... 2Bcopy.jpg

Et par ting jeg ville endret på, men overall.

Hjelm
Bare hjelp, no idea!

Noe jeg har glemt, kom gjerne med forslag!

For de som kommer til å kommentere noe, JA JEG HAR LEST NORSK KIT STICKY.

Klingz
Power User
Power User

Re: Hjelp til Norsk kit

Postby Klingz » 29 Feb 2016, 11:42

Leafman
Sometimes here
Sometimes here

Postby Leafman » 29 Feb 2016, 13:18

Klingz wrote:http://www.ebairsoft.com/ballistic-helmet-with-protecting-p-8799.html

Takk for svar, er det ikke verre så er det jo ikke noe problem :)

håkon...
Regular User
Regular User

Postby håkon... » 18 Mar 2016, 12:31

hva vest angår kommer det helt anpå hva du går for. 07 er bra vest. mye brukt av SOFere før, mye brukt av HRS og TMBN nå. litt elder intops grønn vest med grønne lommer ev. grønn med coyote lommer. nyere ev mer spesial styrker, coyote vest med coyote lommer. khaki er ikke så vanlig.

spes styrker mjk/kjk er mye div brukt. crye JPC er ganske vanlig.(og en dig vest) også i HRS styrkene i brigaden. ellers er M07 mye brukt. hadde gått for en cayote hadde det vert meg. Dropp kniven på bildet. skaff en HK416 barjonett eller ingen ting. Dropp teipen eller dytt den i multi lomma, slikt den er der for. med mindre du er EOD, skal man gå for et EOD kit er det mye som er feil.

mag lommene er også standar men mye brukt av mange avdelinger. Men sett en strips gjennom håndtaket og teip rundt slik at man har mer å ta i. teip også så langt opp at det dekker knappen da den er bare dritt. få på noen splintgranat lommer. og noen pistol mag lommer. sett heller på en 4 mag lomme å ha LFT iden. det er mer vanlig. beste er å ha egen LFR lomme som NFM lagde før og så en 0,5m coax og bland antenne på ryggen. dette fordrer at du har apeøre

ha TQ på multilomma da den er i veien for å få opp inerst magasinene. men ja bra utgangspongt den vesten der.

Zaicko
Sometimes here
Sometimes here

Postby Zaicko » 15 Jun 2016, 00:56

Slet selv med og finne meg fram til m07 for en stund siden. Kom i kontakt med en person som kaller seg for dr mervin og han har laget kanskje de fleste m07 vestene som brukes i airsoft i Norge av min erfaring. Eneste problemet nå er at han ikke får tak i norsk kamo lenger som om du ønsker det så må du anskaffe det selv og sende det til han, men han har flere andre camoer som od, coyote brown som er tilnærmet blitt ny standard på vest for forsvaret.

Av min erfaring så sydde han vesten min etter mine mål som jeg sendte til han og vesten kom på ca 1000 kr. han er en meget dyktig type, men kan bruke litt tid på å svare på face iblant, men ikke bli bekymret :)

Legger til link til facebooken hans så kan du eventuelt ta en titt der, og ta det derfra. PS; Han er ikke norsk, så er engelsk det går i :)

https://www.facebook.com/melwin.malinowski.3

Return to “Tilbehør og Utstyr”