Ang. bestilling fra Echigoya-Guns

Diskutér norske og utenlandske forhandlere, samt bestillinger.
fshow
Sometimes here
Sometimes here

Ang. bestilling fra Echigoya-Guns

Postby fshow » 23 Jun 2016, 21:20

Hei.

Vi er 4 stk som skal bestille oss diverse saker fra echigoya, og i den sammenheng lurer jeg på hva som lønner seg.
Jeg har lest et sted her på forumet at de prøver seg med å skrive lavere verdi så vi kanskje slipper mva (uten at jeg tar det for gitt), men oddsen for det forsvinner vel helt om vi bestiller 4 rifler samtidig..
Ville dere bestilt 1 og 1, eller kjørt alt på samme og kanskje spurt om litt "grupperabatt" samtidig?

Cactuar
Sometimes here
Sometimes here

Re: Ang. bestilling fra Echigoya-Guns

Postby Cactuar » 24 Jun 2016, 22:03

Uten at jeg har mye erfaring med Echigoya (kjenner dog til det gode ryktet de har) ville jeg selv ha bestilt alt i en samlet pakke. Alt kommer samlet, det blir mindre i mva og tollutgifter. (vil ihvertfall tro frakt for 4 pakker blir mer enn for en større pakke)

UNcompany har en lignende tjeneste hvor du kan velge ønsket verdi på pakken i % av den originale summen, men om noe skjer med forsendelsen erstatter de kun det beløpet som er påført.

Om dere skal bestille markører/våpen ville jeg regnet med å betale mva+toll og heller tatt det som en hyggelig overraskelse om man slapp unna.
Personlig erfaring er at posten og/eller tollvesenet vet at en softgunrifle koster mer enn 20dollar :D

fshow
Sometimes here
Sometimes here

Postby fshow » 24 Jun 2016, 22:47

Takk for svar! :)
Vi kommer nok til å bestille alt samtidig og ta det som det kommer derfra. Går sterkt utifra at tollen skjønner at verdien der ikke helt stemmer ja, men dersom det er oppgitt feil verdi på pakken, hvordan regner de da ut mva?
Er det da bedre at riktig pris er oppgitt, så man ikke betaler for mye?

Cactuar
Sometimes here
Sometimes here

Postby Cactuar » 26 Jun 2016, 20:55

Om det ikke er med papirer som sier hvor mye varene er verdt blir du kontaktet av tollvesenet eller posten etc og du blir bedt om å sende de papirer på dette. Da må du som regel få nettbutikken til å enten sende deg kvittering per epost, eller kunne vise til en kontoutskrift/paypal som viser at varer for kroner x er handlet inn dato x. De skal ikke selv regne ut verdi på varer.
De gangene jeg har bestilt fra UNcompany har jeg brukt 50% av varens verdi. Da får jeg kun det om pakken forsvinner eller lignende, men betaler i det minste mindre om pakken blir stoppet i tollen.

*edit skrivefeil*

Return to “Diskusjon”