Hva er det som foregår i hode til de som driver Finn.no?

Diskutér ekte våpen.
LazyCop
Power User
Power User

Re: Hva er det som foregår i hode til de som driver Finn.no?

Postby LazyCop » 10 Oct 2011, 21:57

Sluttstykke er vell nedlagt?
Men så har man jo kammeret :)

joe
Power User
Power User

Postby joe » 10 Oct 2011, 22:14

http://www.festningsverk.no/phpBB3/view ... f=49&t=898

Finn.no har etter 22.07 endret regelverket sitt slik at de nå krever at privatpersoner skal sende inn kopi av våpenkort ved annonsering av våpen til salgs. Dette skal sendes inn pr. email eller legges ved som bilde i annonsen, i sistnevnte tilfelle hevder de at bldet skal fjernes når annonsen godkjennes.
Praksisen er i beste fall i gråsonen i forhold til registrering av personopplysninger (våpenkort plikter man kun å forevise til dokumentert politimyndighet og til autorisert våpenhandler ved kjøp av ammunisjon), MEN i kveld (08.08.2011) ligger der ute flere annonser med synlig bilde av våpenkort.
Min anbefaling er å ikke annonsere våpen gjennom finn.no så lenge de opprettholder dette regelverket og praksisen.
Forholdet er rapportert til både finn.no og Datatilsynet, samt sendt til nrk og et utvalg aviser.

Hmm er ikke bare jeg som er kverulant visst..ser de skriver her at finn.no endret til denne praksisen etter Utøya 22.07 så jeg hadde visst rett, ironien er jo som sagt at Breivik skaffet seg våpen lovlig :shock:

Sluttstykket.no har blitt til kammeret.no, mulig jeg tar det der heller ja :wink:
“I en tid med altomfattende bedrag er det en opprørshandling å fortelle sannheten”
George Orwell

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 10 Oct 2011, 22:17

Ta det der du. Klaging på hvordan finn.no, QXL, kammeret eller andre aktører gjør sine ting kan dere ta direkte med dem. Det har ingenting her å gjøre. Låst.
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

Return to “Real Steel”