416 tilbake i spesialstyrkene

Diskutér ekte våpen.
Mohawk
Sometimes here
Sometimes here

Re: 416 tilbake i spesialstyrkene

Postby Mohawk » 05 Jun 2014, 00:11

Klarer ikke å dy meg, nesten korrekt det Endal sier om hammeren, her var det en strukturfeil som viste seg etter skyting med stålammo. Det var og problemer med at gass-omstilleren samlet møkk, noe som gjorde at den ikke fikserte i noen stilling for så å dette ut. Ladearmen var og et punkt, her datt pivot-pinnen til latchen ut. Kjedelig affære, da ladearmen kommer flyvende og dytter deg på nesa under skyting. Alt dette er fikset med en omfattende runde modifisering.

Når det kommer til MJK og 416, så er det for tiden sånn der at operatøren selv velger hvilken han vil bruke, noen liker C8 noen liker 416. FSK bruker 416 kun under enkelte deler av utdannningen (der det ikke gjør noe om børsa tar seg en lengre dukkert på bunnen av oslofjorden).

asgeir
Power User
Power User

Postby asgeir » 05 Jun 2014, 16:10

Det som er nevnt over pluss litt andre ting som vi ikkje trenger å gå inn i detaljer på her, var grunnen til FSK holdt på C8.
Slik eg har forstått ting blir FSK å bruke C8 fram til lager er tomt, dei fikk ikkje kjøpe inn mer C8'er, så må gå over til 416 når lageret er tomt. Og kan tenke meg at det ikkje er alt for lenge til nå :wink:
Evig og tro til Dovre faller!

Stolt dyslektiker!

Mohawk
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mohawk » 05 Jun 2014, 23:11

Bare fordi det er innkjøpsstas, betyr ikke det at våpnet utgår. er det som er så jævli fint med Ar-15 børser, behold loweren, som nesten aldri er noe kødd med, bytt ut upper, og vips ny børse. Og med det tempoet vi skrur C8'er i, kommer det til å ta ganske mange år før de byttes ut.....

PotatoHead
Sometimes here
Sometimes here

Postby PotatoHead » 08 Jun 2014, 06:48

De nye 416-børsene er ikke A5.

Rawl
Regular User
Regular User

Postby Rawl » 04 Jul 2014, 14:42

Jeg snakka med en MJKer på natoøvelsen, han sa dem beholdt C8 for flere ting, mye lettere og den hat heavy barrel....Det var mye meir også, men 2 forskjellige waffens, som har litt forskjellig funksjon.
Panserskalle.

Return to “Real Steel”