Hvordan ville du reagert?

Alt som ikke har noe med airsoft å gjøre diskuteres her!

Hvordan ville du reagert?

Postby aLmAnZo on Thu 29 Jul, 2010 18:05

La oss si at du har glemt igjen AEG'en din hos en kompis etter spill, og at denne kompisen bor sammen med to andre. Når du kommer for å hente rifla di, legger du merke til at frontgrepet er feilmontert, og påpeker dette til han som slapp deg inn. Han svarer med å fortelle at en av de som bor der ble nysgjerrig og fant ut at han skulle demontere hele greia og sette den sammen igjen for å se hvordan den var satt sammen.

Hvordan hadde du reagert? Som de fleste sikkert skjønner skjedde dette meg nylig, eneste forskjellen var at broren min hadde tatt med rifla hjem til seg fordi jeg hadde glemt den hos foreldrene mine og at dusten som fant det for godt å demontere den bor sammen med broren min og en til. Jeg har en TM xm-177 hvor batteriet lagres i frontgrepet, og dette var altså feilmontert. Av han som var hjemme fikk jeg vite at idioten hadde strippet den ned så mye det gikk an, og da føler jeg at jeg er ganske bekymret for hva han har klart å montere feil inne i rifla, iom. at han klarte å montere frontgrepet feil... Holder på å flytte, og batteriet mitt må loddes, ligger i en eske og loddebolten i en annen blant 20 andre esker... Får ikke testet med det første med andre ord. Bør jeg prøveskyte, eller få en kyndig til å se på den først?

Må innrømme en stor dose frustrasjon og irritasjon akkurat nå...
aLmAnZo
Sometimes here
Sometimes here

Re: Hvordan ville du reagert?

Postby olaman on Thu 29 Jul, 2010 18:10

jeg hadde fucket den opp, og vist han som skrudde den opp nyprisen i norge.
Innkasser monehsa, og kjøp deg tre nye rifler fra HongKong.
Pkekyo| sier:
sa jo jeg skulle forske på beard enhancement!

NO SOLDIER WITHOUT BELT!!!
olaman
Power User
Power User

Postby Formo on Thu 29 Jul, 2010 18:16

Enig!
"God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays his game, we play ours!"
" No soldier without belt..."

USMC<3

Gjøvik & Omegn Airsoft
http://www.go-airsoft.com
Formo
Regular User
Regular User

Postby mrTFG on Thu 29 Jul, 2010 18:45

...
hva er det den fyren har imellom øra..
jeg går da ikke inn til en kamerat og demonterer PCen hans.. eller bilen for den saks skyld i allefall ikke uten å spørre?

Sier meg nesten enig med olaman her.
mrTFG
Often here
Often here

Postby Kristoffer on Thu 29 Jul, 2010 22:13

TM xm177 er ute av produksjon for leeeeeeeenge siden, og er mildt sagt et samleobjekt. Jeg hadde krevd penger.
Kristoffer
Power User
Power User

Postby chraal88 on Fri 30 Jul, 2010 00:26

mrTFG wrote:...
hva er det den fyren har imellom øra..
jeg går da ikke inn til en kamerat og demonterer PCen hans.. eller bilen for den saks skyld i allefall ikke uten å spørre?

Sier meg nesten enig med olaman her.

Seconded. Makan til frekkhet man skal tåle også. Si at du tok med rifla på spill, du prøvde å skyte, rar lyd, rifle ødelagt. Dusten betaler. Case solved. Så lærer dusten som gjorde det at han skal la andres ting være i fred.
chraal88
Sometimes here
Sometimes here

Postby aLmAnZo on Sat 31 Jul, 2010 11:03

Jeg trodde rett og slett ikke mine egne øyne når jeg så noen hadde skrudd på den... Planen er enkel, jeg skal kreve penger. Gir den til noen som kan skru for å se over den før jeg bruker den, som tilba seg å gjøre det gratis, samtidig som jeg har fått lov til å si at han IKKE gjør det gratis.

Jeg ble rimelig bra pissed ja, han bor jo tross alt sammen med en god kompis av meg... Neste gang jeg er der, og han er borte, tror jeg kanskje jeg skal åpne å se hvordan macbook pro'en hans ser ut inni ;)
aLmAnZo
Sometimes here
Sometimes here

Postby WilliamS on Sat 31 Jul, 2010 11:46

aLmAnZo wrote:Neste gang jeg er der, og han er borte, tror jeg kanskje jeg skal åpne å se hvordan macbook pro'en hans ser ut inni ;)

...FINISH HIM!
Joakim sier:
jeg måtte faktisk gå på do og tisse så jeg ikke skulle tisse på meg av han her
WilliamS
Power User
Power User

Postby LazyCop on Sat 31 Jul, 2010 15:14

aLmAnZo wrote:Jeg trodde rett og slett ikke mine egne øyne når jeg så noen hadde skrudd på den... Planen er enkel, jeg skal kreve penger. Gir den til noen som kan skru for å se over den før jeg bruker den, som tilba seg å gjøre det gratis, samtidig som jeg har fått lov til å si at han IKKE gjør det gratis.

Jeg ble rimelig bra pissed ja, han bor jo tross alt sammen med en god kompis av meg... Neste gang jeg er der, og han er borte, tror jeg kanskje jeg skal åpne å se hvordan macbook pro'en hans ser ut inni ;)

Blir feil å kreve penger og beholde våpenet mener jeg. Rettslig har du krav på at han betaler for reperasjon eller kjøper våpenet av deg for de utgiftene du har lagt ut for våpenet selv, evt ordner deg et nytt tilsvarende våpen.
Andre utgifter du kan kreve å få "refundert" er frakt til/fra verksted for å få ordnet våpenet og hvis du må leie våpen til spill. Blir for dumt å skal kreve i pose og sekk (slik jeg forstår deg).
LazyCop
Power User
Power User

Postby mrTFG on Sat 31 Jul, 2010 16:14

aLmAnZo wrote:Jeg trodde rett og slett ikke mine egne øyne når jeg så noen hadde skrudd på den... Planen er enkel, jeg skal kreve penger. Gir den til noen som kan skru for å se over den før jeg bruker den, som tilba seg å gjøre det gratis, samtidig som jeg har fått lov til å si at han IKKE gjør det gratis.

Dooooeeeet.. Bruk plan B hvis han nekter å blaopp for å dekke utgiftene for reperasjon ;)
mrTFG
Often here
Often here

Postby aLmAnZo on Sun 01 Aug, 2010 11:43

LazyCop wrote:Blir feil å kreve penger og beholde våpenet mener jeg. Rettslig har du krav på at han betaler for reperasjon eller kjøper våpenet av deg for de utgiftene du har lagt ut for våpenet selv, evt ordner deg et nytt tilsvarende våpen.
Andre utgifter du kan kreve å få "refundert" er frakt til/fra verksted for å få ordnet våpenet og hvis du må leie våpen til spill. Blir for dumt å skal kreve i pose og sekk (slik jeg forstår deg).

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, nå vet jeg ikke i hvilken stand rifla er eller eller iom. at batteriet er nedpakket i en eller annen flytteeske, laderen et annet sted og loddebolten i en siste (ledningen hør løsna fra plusspolen på batteriet). Er ikke mer en 2-300 kroner jeg hadde tenkt å ta alikevel, jeg måtte tross alt holde på ei god stund selv før jeg skjønte hvordan han hadde feilmontert forgrepet, tipper jeg satt i en times tid. I tillegg snakker vi om en del overflateskader i form av riper og sånt, samt sterk slitasje på noen av skruene. Også er det dette med tort og svie. Kan jo til og med vurdere å anmelde, spørsmålet er i tilfelle under hvilken paragraf han eventuelt har brutt loven.
aLmAnZo
Sometimes here
Sometimes here

Postby genetberg on Mon 02 Aug, 2010 00:18

De fleste skruer til TM-våpen har jeg i god stand. kan sikkert pusse opp våpenet for deg slik at det får tilbake sin samleverdi. dusten kan jo få betale det som det evt vil koste.
AIRSMITH / Lord of War
http://www.sbairsoft.com
http://airsoftnorge.net
http://www.fotothing.com/genetberg/

"anyone in their right mind would never have gone in."
<AdakaR> dude hvor gammel MSN har du egentlig?!
genetberg
Moderator
Moderator

Return to Off Topic