Den store frustrasjonstråden

Alt som ikke har noe med airsoft å gjøre diskuteres her!
olaman
Power User
Power User

Re: Den store frustrasjonstråden

Postby olaman » 01 Jan 2013, 12:01

Gratulerer, newcomer.
Jeg har jo aldri lekt den leken før.

BTW;
Olaman 1 - Internett 1 !
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

AdakaR|
Power User
Power User

Postby AdakaR| » 02 Jan 2013, 12:10

Creds for å ikke resette statsen for hver gang noen får poeng :P
Trolling is a art!

JoachimJ
Regular User
Regular User

Postby JoachimJ » 13 Jan 2013, 18:07

Satt å øvde på magasinbytte med pistol, sittende i sofaen. Slapp magasinet fra pistolen og rett ned på pungen. Needless to say, så er jeg kvalm nuh
Instagram: @hestehovkompaniet

Morgan Kane
Power User
Power User

Postby Morgan Kane » 13 Jan 2013, 18:25

Clothing helps...
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

pa2and
Sometimes here
Sometimes here

Postby pa2and » 16 Jan 2013, 18:37

Fikk wifi internett fra telenor igjen idag, etter 2 mnd ute. alt som skulle til var 2 tastetrykk fra telenorkundeservice.. baaah..
I take the first shot, and you will scream hit

K.V.A.S.K

Art.Rek.
Regular User
Regular User

Postby Art.Rek. » 18 Jan 2013, 02:06

Tulletollertroll!

Image

I wants it NOW!
-=Gjør rett, frykt ingen=-

"Gulvet er rommets største hylle"
- Panzergraf

Vestlending
Regular User
Regular User

Postby Vestlending » 18 Jan 2013, 07:07

Vedr. våpendebatten i USA. Ironisk hvordan figurene på bildet med masse bevæpnede vakter rundt seg hele tiden nå krever at andre skal gi fra seg retten til den samme sikkerhet de selv nyter.
Image

hillah
Regular User
Regular User

Postby hillah » 18 Jan 2013, 08:51

De har masse vakter grunnet de er ledere av et stort og kraftig land og de har mye makt samt at veldig mange er syke i hodet sitt og vil drepe de.

Joe the plumber however is not.

Vestlending
Regular User
Regular User

Postby Vestlending » 18 Jan 2013, 09:07

Men alle forstår at med tanke på den vanvittige kriminaliteten i statene og den statistiske muligheten for "hjemmebesøk" av uønskede personer nattestid, har Joe med familie like mye rett til liv som politikerne.

Kjelladin
Moderator
Moderator

Postby Kjelladin » 18 Jan 2013, 09:23

Men man trenger ikke minigun for en junkie med revolver, holder lenge med ei hagle :P

Berkeret
Sometimes here
Sometimes here

Postby Berkeret » 18 Jan 2013, 11:17

Jeg klarer enda ikke helt å vri hodet mitt rundt at maks magasinkapasitet skal være 7 kuler isteden for 10 i New York.

Why?

Morgan Kane
Power User
Power User

Postby Morgan Kane » 18 Jan 2013, 11:51

Fordi slike regler er lettere å få igjennom enn andre, ergo lager man teite lover som det der i et forsøk på å begrense våpen. Samme som Clinton lovene på slutten av 90 tallet, hvor man valgte å definere et ulovlig utseende på våpen isted for å forby visse våpen. Reslutatet ble en masse nye våpen laget for omgå forholdsvis teite lover.

Problemet i USA er at andre grunnlovsendring blir brukt som grunn i dag til hvorfor man kan eie militære våpen. USA har ikke lenger behov for at alle kan bli soldat over natta. Grunnloven bør gjøres om, og våpeneierskap fokusert på andre ting enn forsvar! Dette vil dog kreve en massiv mental omstilling for den jevne amerikaner.
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

Vestlending
Regular User
Regular User

Postby Vestlending » 18 Jan 2013, 12:29

Morgan Kane wrote:USA har ikke lenger behov for at alle kan bli soldat over natta.

Vanskelig å spå i krystallkula hva fremtiden vil bringe. Men det er fullt mulig etniske og økonomiske uroligheter river USA i stykker en dag. Da er det ille å stå der med to usle knyttenever som eneste forsvar for seg selv og familien, slik som folk i Europa må.

NRA med støttespillere bruker worst case scenario som hovedargument, der befolkningen skal slippe å være avvæpnet og hjelpesløse mot fremtidige overgrep og tyranni, tilsvarende som befolkningen i Russland under "revolusjonen" i 1917. I utgangspunktet et greit argument, ettersom fremtiden alltid er høyst usikker.

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 18 Jan 2013, 13:15

Dette er lover som er laget for 250 år siden, i kjølvannet av en borgerkrig, og gjenspeiler sin egen tidsepoke i aller høyeste grad. Vi har nådd et punkt der det overhode ikke lenger er nødvendig.

For all del, det er for mange mennesker på jordkloden, og amerikanerne gjør virkelig en innsats for å stagnere den utviklingen, men jeg synes at hele den våpendebatten er idiotisk. Tanken bak er god, det er lov til å beskytte egen eiendom - Menneskene som utøver dette er så totalt dumme og fri for sunt vett, som gjør dette til en farlig greie. Man løser ikke farlige våpensituasjoner med å gi flere folk våpen uten å mukke.

Har en kamerat som er i USA på kurs akkurat nå, og tenkte å sitere han på noe om nettopp dette. Merk at han i utgangspunktet er ganske glad i våpen:
Amerikanerne e jo i tillegg av den oppfattelsen av "aint nobody gonne rob you when you got your pice with yaa" (...) Eg kjenne det e sånn kultur krasj på våpen fronten altså, de har så "enkel" holdning til liv, for nordmenn e det aldri (nesten) aktuelt å skyte innbrudds tyver - men her e det "respekt" å tømma high cap (c-mag) ar15 i brystet på tyven i det han går inn dørå/vinduet.. Og han trenge ikje vær bevæpna ein gang... Jeziz, de trenge holdnings endring her... Eg elske å spilla dumme nordmannen her, så eg spørte kofor ikke bare be han gå/anholda han... Nei, då va du pysa og blautfisk... Han ville jo bare gå til nabo huset å stjela då

Det er null respekt for liv, og da er det en jevnt over elendig idé å la de få fri tilgang til våpen.

USA kaller seg et demokratisk-liberalistisk land, men de "rettighetene" borgerne etterhvert har der, gjør at det ligner mer og mer et ekstremliberalistisk samfunn, der hver mann er for seg.
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 18 Jan 2013, 13:20

De burde bli medlemmer av DLF.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Return to “Off Topic”