Ris og Ros til moderatorer

Alt som ikke har noe med airsoft å gjøre diskuteres her!
Desert_Viking
Moderator
Moderator

Ris og Ros til moderatorer

Postby Desert_Viking » 09 Mar 2010, 23:28

Dette er tråden hvor brukere kan gi tilbakemelding til oss i moderatorstaben.
Vi følger kontinuerlig med denne tråden, og bruker aktivt rådene vi får for å forbedre brukeropplevelsen for dere.
Vær så snille å holde eventuelle klager på et saklig nivå og unngå drittslenging, så er det mye mer sannsynlig at din klage blir tatt seriøst.
Snakk igjennom handling

RAV
Power User
Power User

Re: Ris og Ros til moderatorer

Postby RAV » 09 Mar 2010, 23:33

yo. jeg er helt enig.

bortsett fra det så syns jeg dere er flinke som gjør dette av egen fri vilje.

Cpt.Dahl
Power User
Power User

Postby Cpt.Dahl » 09 Mar 2010, 23:36

Du glemte å nevne genetberg :wink: . Har ikke han fått noe kritikk eller?

Synes dere gjør en kjempejobb alle mann. Stå på. Uten dere hadde ikke forumet vært så bra som det er. Da hadde det vært slik det er på Game-On Forumet. Fullt av fjortisser og andre folk.
Espen Dahl, THE HOGS Airsoft Team

http://www.AirsoftBoden.no

vikke-viking
Power User
Power User

Postby vikke-viking » 10 Mar 2010, 00:48

Synes alle gjør en god jobb bortsett fra DPM, hvordan han ble moderator er et mysterium for meg...

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 10 Mar 2010, 00:49

Ja, dessuten tar han meg på steder jeg ikke helt er komfortabel med,
and that's NO GOOD!

neida, dere er så flinke så <3
Teutonicool

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 10 Mar 2010, 01:53

Synes dere gjør en god jobb jeg da :)
Synes dere burde begynne helt med å merke all moderering med rød skrift. Da vet man når dere er moderatorer, og når dere er vanlige brukere :)
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

Cpt.Price
Sometimes here
Sometimes here

Postby Cpt.Price » 10 Mar 2010, 08:42

Synes noen av moderatorene kan være utrolig harde mot nykommere, for ikke å nevne Norges unge airsoftere.
Medlem av Goatz Airsoft klubb og leder av S.O.T

Putas
Moderator
Moderator

Postby Putas » 10 Mar 2010, 10:59

Det er fordi de fleste begyner å bruke forumet uten å lesereglene. Poster dritt i hytt og gevær, søkefunksjonen hvorfor skal de bruke den. Det er jo så mye enklere å bare lage et topic og få alt på et gullfat.
Når det gejller unge airsoftere er vi strenge fordi 80% av de under 18år kommer inn på dette forumet i den tro at de skal få tips til hvor de kan kjøpe våpen/våpentilbehør. Eller hvordan de skal oppgradere våpenet de har.

Hadde vi tatt i mot alle med silkehansker og kost dem bak øret hadde de aldri lært noe. Og forumet hadde endt opp med 100poster dagelig om hvilket våpen som er best. Eller hvordan få et våpen til å skyte 1000fps.
Moderator
What Would MacGyver Do?

Bulf
Regular User
Regular User

Postby Bulf » 10 Mar 2010, 22:04

Putas wrote:Det er fordi de fleste begyner å bruke forumet uten å lesereglene. Poster dritt i hytt og gevær, søkefunksjonen hvorfor skal de bruke den. Det er jo så mye enklere å bare lage et topic og få alt på et gullfat.
Når det gejller unge airsoftere er vi strenge fordi 80% av de under 18år kommer inn på dette forumet i den tro at de skal få tips til hvor de kan kjøpe våpen/våpentilbehør. Eller hvordan de skal oppgradere våpenet de har.

Hadde vi tatt i mot alle med silkehansker og kost dem bak øret hadde de aldri lært noe. Og forumet hadde endt opp med 100poster dagelig om hvilket våpen som er best. Eller hvordan få et våpen til å skyte 1000fps.

noe å tenke på er at disse personene under 18 kan vere fremtidige nasf medlemmer,,,, da er det jo viktig og ikke skremme dem med en gang

Desert_Viking
Moderator
Moderator

Postby Desert_Viking » 10 Mar 2010, 22:46

hvis de lar seg skremme av regler og diseplin så er det ikke noe tap.
Om man ikke klarer å lese noen enkle regler og følge disse vil du da ha den personen vedsiden av deg i et spill som avhenger av lover og regler ? "reglen sier 30m sikkerhetsavstand men headshot fra 5 med sniper er jo kult da !" ...

= intet tap !
Snakk igjennom handling

kaptenK
Regular User
Regular User

Postby kaptenK » 11 Mar 2010, 00:17

Jag tycker att det är helt rätt att nykomlingar med för lite intresse av att läsa tillgänglig information och en inställning att man ska få allt lagt fram och förklarat såsom man gör för små barn ska få en tillsägning eftersom en mänsklig, reell reaktion till problem borde vara att lösa dem, inte att få lösningen serverad. Moderatorer gör i de flesta fall rätt i att säga att det är ett dumt spörsmål, trots att det ibland säkert kan uppfattas som hård och kall kritik. Det gäller bara att uppfatta perspektivet, sant?
- Oh, right, you mean how're we supposed to top an album that made a million people accidentally kill themselves.
- Exactly.

Formo
Regular User
Regular User

Postby Formo » 14 Mar 2010, 02:36

Desert_Viking wrote:hvis de lar seg skremme av regler og diseplin så er det ikke noe tap.
Om man ikke klarer å lese noen enkle regler og følge disse vil du da ha den personen vedsiden av deg i et spill som avhenger av lover og regler ? "reglen sier 30m sikkerhetsavstand men headshot fra 5 med sniper er jo kult da !" ...

= intet tap !

Jeg tror ikke det var snakk på NASF sikkerthetsreglene.. Men modereringen av forumet.. Er helt enig i det at folk som ser gjennom fingrene på NASF regler som sikkerhetsavstander el. har ikke noe innen airsoft å gjøre..

Men.. Dere som moderatorer (og enkelte "normale" brukere) kan være i overkant strenge og dømmende mot nykomlinger.. Det å bryte ut i kjefting eller å bare stenge tråder/ slette poster uten forklaring gjør ikke en nykomling noe smartere i det hele tatt.. Heller prøv å send en PM, forklar hva som er tilfellet eller refferer til den aktuelle delen av forumreglene..
Vet om flere som rett og slett ikke gidder å bruke forumet på grunn av diverse holdninger el.

Jeg, personlig, synes _VI_ bør prøve å holde oss positive og ha en bra holdning her inne på forumet.. Og greit nok at folk som kjenner hverandre IRL kødder med hverandre så busta fyker her inne.. Men, det er ikke sikkert alle her inne forstår humoren, eller i det heletatt at det er en spøk..

Hmm, jau .. Nå tror jeg at jeg har fått med det meste jeg mener:P
God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays his game, we play ours!

" No soldier without belt..."

Gjøvik & Omegn Airsoft
http://www.go-airsoft.com

Putas
Moderator
Moderator

Postby Putas » 14 Mar 2010, 09:39

@Fredrik214
Det DV mente var at hvis reglene her på forumet skremmer så er det ingen personer vi vil spille med. Det er ikke mange regler vi har, de er heller ikke så vansklige å følge. Så hvis noen ikke gidder å sette seg inn i dem er det ikke et tap for forumet.
Hvis vi stenger en post uten at du får en pm er det fordi vi sikkert stenger 10 sånne poster i løpet av uka. Og det er heller ikke vanskelig å søke opp akuratt det du er ute etter.
Ja du er ny på forumet, men du kan ikke få alt på et gullfat. Du må klare å finne ut av de enkle tingene selv.
Moderator

What Would MacGyver Do?

Formo
Regular User
Regular User

Postby Formo » 14 Mar 2010, 11:32

Jo, greit nok det at dere stenger poster som kommer opp flere ganger i løpet av uka.. Men det er det generelle jeg snakker om.
God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays his game, we play ours!

" No soldier without belt..."

Gjøvik & Omegn Airsoft
http://www.go-airsoft.com

genetberg
Moderator
Moderator

Postby genetberg » 14 Mar 2010, 11:41

det er jo det generelle som ofte er pisseposting.. folk er utrolig flinke til å pisseposte i detta forumet.
AIRSMITH
S.R.O.G

Return to “Off Topic”