ARMA II

Alt som ikke har noe med airsoft å gjøre diskuteres her!
Rabagast
Site Admin
Site Admin
Posts: 2074
Joined: 26 Mar 2008, 21:21
Location: Somewhere, over the rainbow
Contact:

Re: ARMA II

Postby Rabagast » 08 Dec 2010, 18:08

OPFOR wrote:
Huxy wrote:Jo, forsåvidt slik - bare på engelsk, og nyter "O'clock" systemet istedet for grader når det kommer til retninger.

Er ikke det veldig upraktisk? Ser alle spillerne samme veien hele tiden, evt. vet hvor akkurat du ser når du rapporterer ut på nettet?

Nei, der bruker jeg enten himmelretninger eller peilinger (men ikke så nøyaktig som 312 grader...). Enesten gangen jeg tar meg å bruke "o'clock" er når jeg snakker med personell som sitter i helikopteret (eller til nøds kjøretøyet) mitt og alle har en klar oppfatning av hvilken retning det beveger seg i.


Vi pleier også å bruke klokka hvis det er snakk om at patruljen er i samme retning, men føler at grader/himmelretninger er bedre. Om du ligger på en åskam med en skarpskytterrifle og skal finne en mann i et skogsholdt med flere trær, er det bedre å være så nøyaktig som mulig :p
Bortsett fra det er det ganske casual prat.. :p
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

RAV
Power User
Power User
Posts: 1514
Joined: 29 Mar 2009, 22:30

Re: ARMA II

Postby RAV » 08 Dec 2010, 18:31

det handler om orden i kaoset, og jeg tar alltid på meg rollen med å unfucke clusterborken som alltid oppstår når vi spiller.

hux: det er relativt uviktig å vite grad eller hva slags våpen mennene bærer, det totale utfallet er at du skal lyse dem opp uansett, untatt de som ikke bærer våpen. hold det kort. forresten så bør dere prøve ut Zeus AI.. den er ganske mye mer utfordrene.

vi er generelt sett ganske flytende i praten, men når det går ned så går det ned. i går så fungerte jeg som ildkoordinator når vi angrep en landsby med takistanere, og lå ca 800 meter ute på en liten brink. med skarpskyttere på begge sider av meg, så var det lett å angi mål med vector'en med avstand og kompassgrader, i henhold til landemerker i miljøet vi engasjerte:
Romeo: "ser du markedet der nede, med fargerike tepper?"
Brekkjern: "ja."
Romeo: "795 meter ute, nord for markedet, langs med gjerdet. MGstilling. lys dem opp."
Brekkjern: "de er døde."
Romeo: "markedet, 760 meter ute, langs med bakken på høyre side ved compounden."
Rabagast: "han er nede."

koordinater er fint når man spiller på hardcore, jeg liker det bedre enn når man jukser og ser små prikker som indikerer både deg, laget og fi.

User avatar
Huxy
Regular User
Regular User
Posts: 851
Joined: 14 Mar 2006, 21:57
Location: Oslo
Contact:

Re: ARMA II

Postby Huxy » 08 Dec 2010, 18:53

RAV wrote:hux: det er relativt uviktig å vite grad eller hva slags våpen mennene bærer, det totale utfallet er at du skal lyse dem opp uansett, untatt de som ikke bærer våpen. hold det kort. forresten så bør dere prøve ut Zeus AI.. den er ganske mye mer utfordrene.


Det eksempelet med hvilke våpen, var jo et eksempel fra min side om hva jeg ikke liker. Liker selv å holde det kort, og skulle nok presisert at det jeg snakket om blir brukt rundt en squad. Skal man ha noe annet (F.eks. snikskytter) så må det noe mer nøyaktig til, ja...

Har også prøvd litt Zeuz, ja. Absolutt herlig! :D

Rabagast
Site Admin
Site Admin
Posts: 2074
Joined: 26 Mar 2008, 21:21
Location: Somewhere, over the rainbow
Contact:

Re: ARMA II

Postby Rabagast » 08 Dec 2010, 18:55

Huxy wrote:Har også prøvd litt Zeuz, ja. Absolutt herlig! :D


Hva kan man si? Etter å ha prøvd Zeus så kan man ikke gå tilbake til vanlig AI føler jeg.. :p Selv om sausen har litt merkelige fakter innimellom den også :p
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

User avatar
newbieboka
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 139
Joined: 17 Jan 2007, 20:01
Location: Willimantic, Connecticut, US of A

Re: ARMA II

Postby newbieboka » 09 Dec 2010, 05:19

http://ttp2.dslyecxi.com/

Les denne, enough said, syntes den tar det meste på kornet og det er ikke særlig mye som må legges til.

(og Rolf, jeg var også der :( Jeg føler meg utelatt :()
Team Flecktarn
"Don't you think I know what a helmet looks like when I see one through my reddot?"

RAV
Power User
Power User
Posts: 1514
Joined: 29 Mar 2009, 22:30

Re: ARMA II

Postby RAV » 09 Dec 2010, 18:05

(ok her er litt mer dialog for boka:
Romeo: "Boka, universets herseker og desidert kjekkeste mann - får du opp den digitale slemmingen på termisken?
Boka: "Roger. Vent så skal jeg donere han noen freedoms."
Romeo: "Vind, .05 til vest. 623 meter. Fyr."
Boka: "Han nyter freedoms et annet sted nå")

User avatar
3BEiN
Regular User
Regular User
Posts: 909
Joined: 27 Sep 2006, 17:47
Location: Horten'ish

Re: ARMA II

Postby 3BEiN » 17 Dec 2010, 23:42

Arma gtg. Skype: trebeinzor
"I'd rather go down the river with seven studs, than with a hundred shitheads."

<3<3<3NAF-ASK<3<3<3

User avatar
-SOS_Lrd_Wild-
Regular User
Regular User
Posts: 518
Joined: 27 Mar 2005, 23:25
Location: Arendal
Contact:

Re: ARMA II

Postby -SOS_Lrd_Wild- » 23 Dec 2010, 12:20

Da har jeg også fått handla meg ARMA2 Arrowhead...
Skal få oppdatert å lagt til div. tilleg...

Har faktisk hevet meg med i "clan"
www.taw.net
Nick: TAW_SixCell
Mail: SixCell@theartofwarfare.net
Steam: Sixcellwild

Kan anbefale å komme inn å spille på serverne våre, jeg er somregel på New York serveren.

User avatar
Cleric
Often here
Often here
Posts: 165
Joined: 23 May 2004, 21:05
Location: Haugesund
Contact:

Re: ARMA II

Postby Cleric » 20 Feb 2011, 20:47

RAV, den PRO-lista de. kan du oppdatere den?
og har dere evt server enda? noen av linkene i lista funker ikke btw :)

User avatar
stigMRA
Regular User
Regular User
Posts: 349
Joined: 15 Oct 2009, 19:13

Re: ARMA II

Postby stigMRA » 06 May 2011, 20:44

Dagbladet har lagd en artikkel om VBS2 på Rena leir.

http://www.dagbladet.no/2011/05/05/nyhe ... /16425732/

BI har også leid ut Arma motoren til en annen utvikler. Sært.

http://www.gamer.no/artikler/84046/takt ... rma-motor/

User avatar
Huxy
Regular User
Regular User
Posts: 851
Joined: 14 Mar 2006, 21:57
Location: Oslo
Contact:

Re: ARMA II

Postby Huxy » 07 May 2011, 02:45

Minus for gaming på laptop...

STORT pluss for å spille med Bowman apeøre.

User avatar
Panzergraf
Moderator
Moderator
Posts: 4475
Joined: 11 May 2005, 17:58
Location: Ås
Contact:

Re: ARMA II

Postby Panzergraf » 07 May 2011, 02:47

Ser ut som om de bruker faktisk samband istedenfor Team Speak :)

stigMRA wrote:BI har også leid ut Arma motoren til en annen utvikler. Sært.

http://www.gamer.no/artikler/84046/takt ... rma-motor/


Hot! Do want!
Teutonicool

User avatar
waize
Regular User
Regular User
Posts: 326
Joined: 21 Feb 2005, 15:02
Location: Storsteinnes
Contact:

Re: ARMA II

Postby waize » 10 May 2011, 15:00

dessverre spiller ejg bare mot pcen siden nettet som oftest er fubar og alle andre er 1000 ganger bedre enn meg. bruker ACE men forstår det ikke helt heller så mange missions som ikke virker.
TASK = Tromsø AirSoft Klubb

User avatar
Rimala
Regular User
Regular User
Posts: 693
Joined: 20 Jun 2003, 19:42
Location: Oslo
Contact:

Re: ARMA II

Postby Rimala » 10 Jun 2011, 19:59


User avatar
Panzergraf
Moderator
Moderator
Posts: 4475
Joined: 11 May 2005, 17:58
Location: Ås
Contact:

Re: ARMA II

Postby Panzergraf » 10 Jun 2011, 20:12

Liker en del av det jeg ser, som at ting nå kan skje under vann, og fysikk og sånn, men...

WTF er greia med så mye fancypants halvveis futuristisk piss?
Og det jeg har hørt av bakgrunnshistorien virker som noe man kunne vente fra et Modern Warfare spill eller noe kontra de noe mer plausible scenariene vi har fått fra ArmA tidligere.

Jeg håper de forandrer litt på det og det viser seg at det de presenterte av futuristisk luls var mest for å demonstrere den forbedrede motoren, men...
Uansett så kjøper jeg det nok, men jeg vil ikke at dette skal bli et spill jeg kjøper kun for multiplayerdelen, da føler jeg meg bare som en skitten Olaman.
Teutonicool


Return to “Off Topic”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests