Oversiktlig nettsted til bestilling av våpen +++ ?

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Oversiktlig nettsted til bestilling av våpen +++ ?

Postby grandiS » 27 May 2013, 11:48

Hei !

Med fare for å få kjeft for dårlig med søking, så tar jeg sjansen;)

Jeg er helt fersk i dette gamet, har dog hatt noen softguns tidligere men ingen seriøse.

Har surfet mye rundt omkring, men finner egentlig ingen nettsteder jeg liker godt. Skal jeg handle mye på nett liker jeg og ha oversikt. Så hvilke nettsteder gjelder pr d.d ?

Jeg skal ha en grom sniper, type Maruzen L96 e.l og en M4. Byggekvaliteten skal være GOD og med gode oppgraderingsmuligheter.

Ser fort for meg og bruke 4-5-6K på sniper og kanskje tilsvarende på M4 etterhvert. Men om det går ann og få det rimeligere så er jeg selvsagt åpen for det.

På forhånd takk!

Kim

DiFontaine
Regular User
Regular User

Re: Oversiktlig nettsted til bestilling av våpen +++ ?

Postby DiFontaine » 27 May 2013, 11:58

alfa - romeo - quebec - zero - two
Arquebus Control Team
http://www.facebook.com/arquebus.control.team

grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Postby grandiS » 27 May 2013, 14:07

Takk for kjapt svar !

Skal undersøkes når jeg kommer hjem!

Blir helt svett av og se hvor mye forskjellig som finnes av upgrades osv! 8)

Kim

JoachimJ
Regular User
Regular User

Postby JoachimJ » 27 May 2013, 17:22

Hola. Anbefaler at du kjøper M4en før du legger ut for snipere. Sniperrollen i airsoft er ikke som på Cod, Bf osv som mange gjerne tror. Du blir ikke å treffe så bra heller på lang avstand - er tross alt en softgun. M4, ekstra mags, en decent uniform og en vest så er du good to go og kan kjenne litt hvordan spill funker. Det er gøy, tilogmed uten kit til titusenvis av spenn. :)
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Instagram: @hestehovkompaniet

grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Postby grandiS » 27 May 2013, 21:03

JoachimJ wrote:Hola. Anbefaler at du kjøper M4en før du legger ut for snipere. Sniperrollen i airsoft er ikke som på Cod, Bf osv som mange gjerne tror. Du blir ikke å treffe så bra heller på lang avstand - er tross alt en softgun. M4, ekstra mags, en decent uniform og en vest så er du good to go og kan kjenne litt hvordan spill funker. Det er gøy, tilogmed uten kit til titusenvis av spenn. :)

Hehe, har blitt frarådet det samme av en kompis som var over middels interessert i airsoft :mrgreen: Men jeg klarer ikke å slå fra meg sniper! Jeg er en person som MÅ prøve og feile, det skjer alltid!;)

En sniper er vel relativt treffsikker på 25m med 0.34 g kuler for eks?;) En god sniper med relativt høy FPS selvfølgelig.

Jeg kommer til og bære litt av hvert av våpen uansett, ser for meg en del løping med sniper, hehe..

Holder til i Vestfold ( Tønsberg ) hvor jeg skjønnt det er ganske mange seriøse airsoftere? Jeg gleder meg hvertfall!! ;)

Takker for svar !

Kim

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 27 May 2013, 22:07

En sniper med bolt-action rifle oppgradert til oppunder 550fps vil ha en sikkerhetsavstand på 30m. En middels god helauto AEG vil være mer enn presis nok på 25m.
Teutonicool

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 27 May 2013, 22:26

Du ser for deg en del løping med sniper?
Da har du ikke forstått rollen.

Du kan se for deg mye ligging på magen i lange perioder, gress og pinner som klør og stikker degi magen, maur som kryper deg oppover beinet og mygg som setter seg inni brillene dine.
Hvis du er heldig ser du en huggorm også.

Hvis du er heldigere enn gjennomsnittet kanskje du får se en fiende eller to også.

Du burde virkelig, virkelig vurdere en M4 eller tilsvarende som første våpen.
Jeg garanterer at du får mer moro for mindre penger.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Postby grandiS » 28 May 2013, 00:42

@ Panzer: Hva mener du egentlig med sikkerhetsavstand?

@Olamann : Hehe, jeg er klar over det!:) Det jeg mente med at jeg så for meg mye løping med sniper;) Men er det noen "regler " for hvordan en sniper burde oppføre seg under et spill? Får han i oppgave og ligge her og der og dekke X steder?:-)

Blir uansett en eller annen type M4 e.l på meg også, så får prøvd litt av hvert. Men jeg skjønner tegninga!:D

Mvh Kim

Kjelladin
Moderator
Moderator

Postby Kjelladin » 28 May 2013, 00:47

Sikkerhetsavstand: Med ei 550 fps boltrifle, MÅ munningen på løpet være minimum 30 meter fra den du skyter på.

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 28 May 2013, 13:57

Du kan ikke skyte noen innenfor 30 meter.
Legg sniperprosjektet på hylla inntil videre.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

MGmannen
Sometimes here
Sometimes here

Postby MGmannen » 28 May 2013, 17:19

Kan være vanskelig å finne L96 med gode oppgraderings muligheter, er som regel alltid utsolgt og du må regne med å kjøpe noen deler her og der. Men er ikke umulig! Anbefaler deg heller å velge TM eller JG vsr10, regnes som å være de beste riflene, men må oppgraderes mye, og det er dyrt... Gidder du å bruke tid og penger på det, får du en rifle som skyter 80m+ uten problemer, men å komme ditt er en lang og dyr vei.
Du kan også komme langt med å skaffe deg en halvautomatisk DMR rifle, billigere og lettere å skru på.
Skal du bli en airsoft sniper må du gi 110% ;)

Sjekk ut sidene som nevnt tidligere i posten, her har du en til:
http://airsoft.tiger111hk.com/index.html
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!

JoachimJ
Regular User
Regular User

Postby JoachimJ » 28 May 2013, 17:29

Vi sier ikke dette for å være sure eller ekle altså. :) Det er dessverre slik at sniperrollen i airsoft er svært ulik den tradisjonelle skarpskytteren i populærkulturen, som film og spill. Hadde en sniper gått ett par hundre meter og treffsikker hadde det vært noe helt annet - men her når du frem ca 50-60m og sjansene for å treffe nøyaktig der du sikter er like store som å ha en trekant med Emna Stone og Emma Watson.

Jeg anbefaler deg en robust M4 - KA, G&P, TM - 7 mags, ett ACOG-replika med forstørrelse og annet dilldall til å pynte rifla di med. Finn en uniform og vest som matcher, noe Bolle-briller og antidugg-middel. Lipo-batteri med deans. Under 350fps. Nå er du klar for å spille airsoft med ett våpen som har optikk for zoom så du kan være litt sniper på liksom, og samtidig kan du rushe en fiendtlig stilling med fullauto og alt annet gøy. Høres bra ut?
Instagram: @hestehovkompaniet

Kjelladin
Moderator
Moderator

Postby Kjelladin » 28 May 2013, 18:39

AKM, bar overkropp, oppklippa jeans, og magasiner i linningen!
Kit ferdig! Kjett om vinteren, men er man mann går det :D

madsvg
Regular User
Regular User

Postby madsvg » 28 May 2013, 18:47

Må henge meg litt på Joachim her, og kan av erfaring fortelle at om de som starter med å skulle være airsoftsnipere veldig ofte mister interessen veldig fort.

Iom at du er uerfaren innenfor sporten vil jeg anbefale deg som de fleste å starte med en aeg. For eks kunne du startet med en TM MP7. På den måten venner du deg til hvordan airsoft oppfører seg + du har et helvette til sidearm når du begynner med sniping.

Om du er interessert i å vite mer om oppgraderinger, hva som er forventet av snipere osv innen airsoft kan du registrere deg og lese litt på det forumet her: http://www.airsoftsniperforum.com

Klingz
Power User
Power User

Postby Klingz » 29 May 2013, 10:19

Velkommen til Airsoft.

Å måtte kjøpe og prøve alt er det farligste stadiet du kommer til i "Airsofterens evolusjonsteori"
Jeg hadde to ganger denne trangen til å være sniper. Begge gangene brukte jeg masse penger på en god rifle, begge gangene gikk jeg lei. Folk forstår hvor du skyter fra når rekkevidden din er under hundre meter, og M4-folket er overlegne med sin hyppige skuddtakt. Det er ikke så lett å snike seg innpå folk, uten å bli våt, skitten og oppdaget (for du må så nært for å skyte). Når noen dukker opp innenfor 30 meter kan du ikke skyte, eller du må skifte til et annet våpen (som tar tid, nok tid til at du kan bli sett og skutt.)

Folk snakker her om sikkerhetsavstand, de som blir skutt kan få faktiske skader av kulene om en skarpskytter skyter rett, hardt og for nært.

Jeg airsoftet i over to år før jeg kjøpte en rifle med over 300 fps, likevel "snipet" jeg folk, med en vanlig børse (Tokyo Marui AUG)

Airsoft er vanligvis nærstrid. Du vil garantert få mer glede av å ha en MP5 som førstevåpen, enn å spille med en L96.

Halve airsoftsporten er forumene, her er det mye erfaring. Flere av de jeg ser har skrevet tips og triks til deg her, er spillere med flere års erfaring. Noe må de ha lært? Spesielt når så mange sier det samme, så burde du forstå at du vil bli kjerringa mot strømmen om du ignorerer det som blir sagt.

Return to “Nybegynnere”