Oversiktlig nettsted til bestilling av våpen +++ ?

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Re: Oversiktlig nettsted til bestilling av våpen +++ ?

Postby grandiS » 29 May 2013, 16:48

Oi! Her har det vært litt aktivitet:D

Jeg får vel høre på dere da! :) Er bare veldig usikker på hva jeg skal gå for, føler det er så fort gjort og se seg blind på fps? Noen kan ligge på 390fps og andre rundt 250 og samme pris? Hva sier hvor presise de er?;)

Det er viktig for meg med god byggekvalitet, kommer noen av de i metall type alu originalt? Eller er det upgrades?

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 29 May 2013, 18:08

Det som er hot shit nå til dags (og har vært det de siste par årene), er Tokyo Marui sine "recoil shock"-modeller.
Disse har TM-kvalitet (som er legendarisk), gode metallkropper og en veldig morsom rekyl-funksjon.
Nå hører det med at disse koster en del, men har enda ikke møtt noen som har angret på kjøpet.

Så langt har de vel kommet med følgede våpen:
- M4 (ymse varianter)
- G36K
- SCAR-L
- SCAR-H
- HK416

Burde være noe for enhver smak der.
De har ikke så voldsomt høy FPS stock, men TM har en veldig god hopup - og hopup er ofte langt viktigere enn ren FPS.

madsvg
Regular User
Regular User

Postby madsvg » 29 May 2013, 19:48

Og om du spiller med NASF klubber så er det begrensinger på full-auto FPS (350)

JoachimJ
Regular User
Regular User

Postby JoachimJ » 29 May 2013, 23:15

Du kan fort se deg blind på fps ja. Hvor hardt den skyter har ikke en dritt å si om kula ikke kommer fram. :) Her er hopup førstelinje for å forbedre rekkevidde. Så har du aftermarket innerløp, og så girboks og alt av innvoller. Ikke heng deg opp i det helt enda. Stock TM skyter usedvanlig bra, men koster litt. Du, derimot, sier du er villig til å spandere opptil 6000 bananer på ett våpen. Jeg selv ville starta mye billigere, men du om det. Skal du isåfall brenne av såpass på ei airsoftrifle, så burde du akkurat rekke en TM416 med 6-7 mags. Spør Pkekyo eller Olaman, også er det flere som har det. Vil du spare litt på kontantene (siden dette faktisk er ditt første setiøse våpen), kan du gå for merker som King Arms, VFC eller G&P. Bra bang for the buck, og du bruker 80kr hos airsoftboden.no for Prometheus lilla hopup og tjener noen ekstra meter rekkevidde.
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Instagram: @hestehovkompaniet

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 30 May 2013, 14:49

Sammeligne http://www.youtube.com/watch?v=YCif-4bbYcQ
med http://www.youtube.com/watch?v=7Id0hAgkMzQ blir jo litt feil.
Det er lite forskjell selv om marui har en gearbox som blir dritt skru på.
quote Madblaster.
Tokyo Marui he i alle år laga dele i dårlig kvalitet, spesielt i girboksen. Plastforinga og zink støypte gir e std.
I tillegg he dei nogen vanvittig dårlige patenta kombinert med dårlige dele på dei nye M4ane sine, som gjer at greie du å ødelegga gjengene på kolben elle i receiveren, så må du ha et heilt nytt våpen
Last edited by jokar on 30 May 2013, 15:10, edited 1 time in total.

madsvg
Regular User
Regular User

Postby madsvg » 30 May 2013, 15:08

jokar wrote:Marui er bygd for realisme ikke ytelse.

Say what?
En TM er faktisk VELDIG bra. At de ikke har 20 rpm og 350 fps har ingen ting med direkte ytelse for å være ærlig. Det med zinc og støpemetall i gearboks har også lite å si når man ikke trenger å oppgradere de. Det som er awesome med TM er at de har et hopup setup som er sykt mye bedre enn de fleste andre out-of-the-box. Det gjør at du får en sykt bra kulebane og rekkevidde uten å måtte pushe fps så høyt som mulig.

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 30 May 2013, 15:13

madsvg wrote:
jokar wrote:Marui er bygd for realisme ikke ytelse.

Say what?
En TM er faktisk VELDIG bra. At de ikke har 20 rpm og 350 fps har ingen ting med direkte ytelse for å være ærlig. Det med zinc og støpemetall i gearboks har også lite å si når man ikke trenger å oppgradere de. Det som er awesome med TM er at de har et hopup setup som er sykt mye bedre enn de fleste andre out-of-the-box. Det gjør at du får en sykt bra kulebane og rekkevidde uten å måtte pushe fps så høyt som mulig.

Akkurat den setningen tar jeg vekk.

grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Postby grandiS » 31 May 2013, 09:28

Hei igjen og takk for alle svar! :)

Da har jeg bestemt meg for å starte med et G&P våpen, da jeg ble anbefalt det av en kompis og her inne;)

Det meste er jo "Out of Stock", men fant en fin M4 til rundt 300-350$ ;) I hel metall som jeg liker og mulighet for lipo, noe jeg skal ha;)

Når jeg evt skal oppgradere vil jeg ha TM Scar-L !

Har kommet frem til en pris på ca 5-6 lapper for 7 ekstra mags, kamo, vest og sikte! Dette med moms og frakt! ;)

Takker igjen for innspillene!;)

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 31 May 2013, 11:20

...hva slags vest?
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

grandiS
Sometimes here
Sometimes here

Postby grandiS » 31 May 2013, 11:33

olaman wrote:...hva slags vest?

Husker ikke navn, men skulle være en som tålte litt, en som var ment til formålet og ikke ryker fort?;)

Får hjelp av en kompis (Toan) som har litt mer peil enn meg;) Har ikke bestillt noe enda altså , men bare regna litt!

Kim

Return to “Nybegynnere”