Out of the box

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
Pkekyo
Moderator
Moderator

Re: Out of the box

Postby Pkekyo » 05 Nov 2013, 12:12

Nei, det der er et ekstremt dårlig valg.
Norske forhandlere selger nesten utelukkende lavkvalitetsvåpen til voldsomt oppblåste priser (gjerne 3-400%).

Hold deg LANGT unna EDsport, og kjøp deg heller noe brukt her på forumet om det er prisen det står på.

Skal sende deg noen linker når jeg kommer hjem fra jobb.

KampPadda
Sometimes here
Sometimes here

Postby KampPadda » 05 Nov 2013, 13:02

Ikke finn på å kjøpe den!
Horribel AEG som vil bare gi deg problemer..
Fjæra er for kraftig, hop-up må byttes, etc.
Som nevnt over, styr unna norske forhandlere.
Brukt på forumet eller sider fra Asia.

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 05 Nov 2013, 13:49

Er spent på hvor du mener jeg gir dårlige anbefalinger til nybegynnere.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

icecube_x
Regular User
Regular User

Postby icecube_x » 05 Nov 2013, 16:15

Denne er et helt kurant start våpen til en billig peng.
viewtopic.php?f=7&t=30494

Ellers har du jo feks.
burde jo ikke være så vanskeligt med tanke på råda som står i denne tråden og de 100 andre trådene med samme navn og inhold 8)

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... w_choice=c

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... w_choice=c

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 05 Nov 2013, 19:21

Kan ikke engang stole på airsofter som jobber i butikk med andre ord :)

skal se litt igjennom salgstråden her samt se på linjene jeg har fått :)

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 05 Nov 2013, 20:20

Kvartal wrote:Kan ikke engang stole på airsofter som jobber i butikk med andre ord :)

Personen jobber jo i butikken for å tjene penger. Han/hun driter jo i om det er søppel eller overpriset så lenge de selger.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 05 Nov 2013, 21:43

Gorerotten wrote:
Kvartal wrote:Kan ikke engang stole på airsofter som jobber i butikk med andre ord :)

Personen jobber jo i butikken for å tjene penger. Han/hun driter jo i om det er søppel eller overpriset så lenge de selger.

Tja tenkte kanskje at 1200 ikke var noe særlig å gjøre fortjeneste på. Skulle den gå til helvete så ville de jo tapt mer på at jeg aldri kom tilbake, enn om jeg fikk et våpen som var ok og som gjorde at jeg kunne kjøpt diverse annet utstyr der.
Anyway, klart de tjener penger, men så følger det også med en garanti vil jeg tro.

Noen som forresten har peiling på frakkostnader på kjøp fra utlandet? F.eks fra redwolfairsoft.com.

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 05 Nov 2013, 22:18

Rett skal være rett - det er som regel paintballere som jobber i de butikkene der, de færreste vet snørra mer om airsoft enn det absolutte minimum ;)

Fraktkostnader varierer voldsomt, har betalt alt fra et par hundre for noen småting, til en drøy tusenlapp for 3-4 våpen og et lass tilbehør.

Jeg sender deg en PM om litt jeg.

thebastard
Sometimes here
Sometimes here

Postby thebastard » 05 Nov 2013, 23:10

fikk 350kr i frakt rett på døra fra redwolf. det var en vsr10 med mye ved siden av! =) jeg syntes ikke det er så alt for gærent ;D
Kill one, and you are a murderer.
Kill millions, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are God.

Vikingpus
Sometimes here
Sometimes here

Postby Vikingpus » 06 Nov 2013, 11:50

Jeg kan med erfaring si at norske airsoftbutikker lopper deg for mye mer enn det det koster fra utlandet. Og samtlige våpen på de sidene er noe skrap.
Jeg var en tulling da jeg var nybegynner som bare handla før jeg hørte med noen som helst, game-on tjente nok gode penger på meg der. Men ikke mer. Våpenutvalget deres har skrantet noe veldig, finner ikke de TM riflene de hadde før. Så styr unna. Om du ikke vil bruke alt for mye peng, så gjør du som andre før meg har sagt: kjøp brukt.
En ting jeg sier til folk som sier de ikke vil bruke så mye penger på våpen etc: kjøp heller noe ordentlig med en gang, isteden for "billigvåpen" som nesten garantert går istykker.
Eller kan jeg også betrygge deg med at TM er noe av de bedre airsoftvåpnene der ute.
Har selv en TM Scar H tan (er også en såkalt risteriste, eller Next-Generation AEG), den er kun stilt hopup på. Har hatt den i litt over ett halvt år, og den har vært med på endel. Alt ifra vanlige søndagsspill til Farmen Night Plague. Har ALDRI hatt noe krøll med en.
Har også en TM MP7 GBB, har ikke brukt denne like mye. Den har vært 99% feilfri, men er somregel litt mere styr med GBB ( gassvåpen med blowback).
Men oser kvalitet av de nyere TM våpna, det er rett og slett deilige våpen å håndtere.
King Arms eller heller ikke noe dårlig valg, vi har det som klubbrifle/utlånsvåpen hos oss. Den har hatt mange forskjellige brukere, og har ikke hatt noe tull med den såvidt jeg vet.
The Hogs Airsoft Team
Nestleder
CA M15A2 a.k.a RoFL-rifla :
Systema Speedbox, Prommy 110 Spring, Deepfire stempel.
TM MP7 GBB w/Magpul AAC Silencer
TM SCAR H Tan w/VFC Fomp og Magpul AAC Silencer
Socom Gear 1911 Punisher Edition
ASG G36 a la plastique.

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 06 Nov 2013, 12:49

takk takk til Pkekyo for super liste med våpen.

Og takk til andre for delte er erfaringer på norske butikker og ikke minst pris på frakt fra utlandet :)

Jeg kan være diskuterende og spørrende (kanskje på grensen til det irriterende?!), men setter pris på tålmodighet og konstruktive tilbakemeldinger. For meg viser det at dere virkelig vil hjelpe nybegynnere og få flere inn i sporten :)

Return to “Nybegynnere”