Noe å ha?

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Noe å ha?

Postby Kvartal » 23 Nov 2013, 22:06

Fikk en softgun som tilsynelatende er en mauser sr fra cybergun.
Det fulgte med Tofot og et scope 4x40.
Det ble sagt den var oppgradert til 440ish fsp ved at det var fjernet en skrue...hit manualen(??)

Nå har ikke jeg prøvd den på noen måte ennå og jeg ser at cybergun er noe dere airsofter styrer unna.
Men siden den kom gratis så tenkte jeg, jaja hvorfor ikke..er jo en liten begynnelse.

Er det noe å evt bruke penger på ang oppgraderinger/nytt scope e.l?

madsvg
Regular User
Regular User

Re: Noe å ha?

Postby madsvg » 24 Nov 2013, 00:04

Relativt grei platform, men om du skal ha noe som er holdbart og bra kommer det til å koste veldig mye og kreve mange modifikasjoner.

Om jeg ikke husker helt feil så er en mauser sr en rebrand av wellfire wb01, som igjen er en kopi av en maruzen type 96.

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 24 Nov 2013, 17:07

Ok

men må man ikke bruke penger om noe skal bli bra samme hva man kjøper da?

Nå var jo denne rifla gratis, så om jeg bruker 2-3k på å få den skikkelig så tenker jeg det er greit. Nå kan jeg jo ikke gjøre noe selv siden jeg ikke har gjort det før så.....

Eller kanskje jeg bare skal bruke den til å skru på og bli kjent med innsiden av et slikt våpen! :D

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 24 Nov 2013, 17:19

Kvartal wrote:men må man ikke bruke penger om noe skal bli bra samme hva man kjøper da?

Nei dette gjelder for det meste snipere eller DMR.
Stock AEG fra Marui, G&P, King Arms feks trenger man ikke å fikkle noe særlig med.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 24 Nov 2013, 18:25

ah ok :)

Får se da om det blir en ting å skru på eller om det skal legges noe mer i den mtp forbedringer

Trigger Happy
Regular User
Regular User

Postby Trigger Happy » 24 Nov 2013, 22:59

Om du ønsker å bruke opptil 3 tusen på å oppgradere det våpenet burde du nok sterkt vurdere å kjøpe brukt ifra dette forumet. For den prisen får du en oppgradert VSR med zero trigger.
Alle gode ting er 4.

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 24 Nov 2013, 23:08

helt klart, men så har det seg slik at ting ikke akkurat popper opp her når man har lyst på det.

Og å vente til det evt dukker opp om...1 time eller 3 mnd blir som å spille lotto :)

Hadde jeg visst hvordan jeg kunne oppgradere rifla hadde jeg nok brukt det som var nødvendig, men jeg tror jeg ordner det som kan ordnes for en billig penge og så får det holde en stund, til jeg prøver (og sikkert ødelegger) å skru den helt fra hverandre :)

Hva er forresten et scope å anbefale til sniper? noe som er over/underkill ang det?

Trigger Happy
Regular User
Regular User

Postby Trigger Happy » 24 Nov 2013, 23:23

Derfor lager du deg en kjøps annonse, det var slik eg fikk tak i semi-sniperen min. Det er garantert en del VSR snipere som ligger ubrukt rundt i Norge.
Alle gode ting er 4.

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 25 Nov 2013, 00:25

...hvis du kjøper en stock TM VSR er den sannsynligvis bedre enn om du kaster 3000 kroner på den der..
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 25 Nov 2013, 01:11

http://echigoya-guns.com/guns/index.php ... uct_id=106

$219 USD + frakt og moms = ~16-1700 NOK.

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 25 Nov 2013, 12:19

Pkekyo wrote:http://echigoya-guns.com/guns/index.php?route=product/product&keyword=VSR-10&product_id=106

$219 USD + frakt og moms = ~16-1700 NOK.

takk takk

Jeg har prøvd meg litt rundt med dette å bare finne ulike deler til Mauseren... men det har visstnok vist seg å være en liten prøvelse. Ikke for å kjøpe, men bare for å prøve å finne hva som passer.

Håper inderlig at det ikke er like vanskelig med andre rifler, men det har vel noe med hvor mye man vet om det man har også tenker jeg ?!

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 25 Nov 2013, 12:34

Det finnes ENORM aftermarket-støtte til alt som heter TM, og spesielt VSR-10

For å begi seg ut på en bil-analogi:

TM er en Toyota. Prisen er veldig konkurransedyktig. Den går godt fra fabrikk og varer enormt lenge med bare grunnleggende vedlikehold.
Fordi Toyota er veldig populære biler er det enkel tilgang både på originaldeler fra forhandler, og også aftermarket-deler produsert av tredjepart. På grunn av dette er det også mye dokumentasjon å finne om hva og hvordan ting bør gjøres.

Rifla du har nå, er en bil av merket Harfniklarftopz som det ble produsert et par tusen av i en obskur sovjetstat for 40 år siden.
Siden det i omkringliggende sovjetstater ble produsert til forveksling like biler i tilsvarende opplag er det vanskelig å finne ut NØYAKTIG hvilken av de mange variantene du har, generelt finnes det lite informasjon om disse bilene. Det produseres heller ikke deler til din bil, selv om deler fra andre biler KANSKJE kan passe din bil, enten med eller uten modifikasjoner.

KampPadda
Sometimes here
Sometimes here

Postby KampPadda » 25 Nov 2013, 14:07

Tidenes Pkekyo! Tidenes!

Kvartal
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kvartal » 25 Nov 2013, 20:54

den satt som ei kule