Nedgradere fps på slegga midlertidig - kutte opp fjør?

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
HawkEyeTBG
Sometimes here
Sometimes here

Nedgradere fps på slegga midlertidig - kutte opp fjør?

Postby HawkEyeTBG » 06 Feb 2014, 00:04

Skal opp på SIBO-spill om et par dager, og trenger å nedgradere fps på hovedslegga (VFC 416). Grunnet lite tid og begrensede resursser vurderer jeg å kutte av noen coils på en SHS M100-fjør for å komme meg under 300 fps. Blir en veldig midlertidig løsning, og vil kun bli brukt på dette spillet (mtp slitasje, om dette er ugunstig for girkasse). Noen som har erfaringer med dette, hvor mange jeg bør kutte av - eller om dette er nogo? Har ikke tilgang på chrono før spillet, så kutter heller et par for mye enn et par for lite!

- Seb
G09, GreyGroup

facebook.com/GreyGroupActual

Gorerotten
Regular User
Regular User

Re: Nedgradere fps på slegga midlertidig - kutte opp fjør?

Postby Gorerotten » 06 Feb 2014, 00:37

Om det er 10-15fps forskjell så kan du jo bare fyre av rifla i full auto og la den stå i et par dager.
Men om du skal kutte så ta en titt her
http://airsofttutorials.com/tutorials/cutting-a-spring.html

Tviler på at det har noe å si på girkassen om du gjør det.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Panzergraf
Moderator
Moderator

Re: Nedgradere fps på slegga midlertidig - kutte opp fjør?

Postby Panzergraf » 06 Feb 2014, 06:56

Å kutte en fjær, spesiellt om det kun er en midlertidig fiks før et kommende spill, er ikke noe hokus pokus.

Antall coils kommer litt an på fjæra. Noen M100 fjærer er korte og stutte, men ganske stive. Andre er lengre, men mykere. Jeg pleier å ta det på øyemål, og har etterhvert blitt god nok på det til å som oftest komme innen 10fps av der jeg vil. En grei avbitertang (eller Leatherman f.eks.), og snipp snipp, så er det gjort.
I tutorialen Gorerotten linker til lukkes den åpne enden på fjæra så den ikke skal skli ut over spring guiden -
en enklere løsning er å bare putte den åpne enden i stempelet.
Ikke ideellt om du har ball bearings i stempelet, men som en midlertidig løsning funker det OK.

Kapp ca. 10% av lengden av en M100 fjær, så bør du komme ned under 300fps. 15% om du skal være helt på den sikre siden. Forutsatt at våpenet chroner rundt 330-350 med fjæra slik den er nå.
Teutonicool

Return to “Nybegynnere”