Klubber Hedemark, mindreårig.

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
KSL
Sometimes here
Sometimes here

Klubber Hedemark, mindreårig.

Postby KSL » 06 Apr 2014, 23:53

Hei! Jeg er en gutt 16 år bosatt i Elverum/Trysil og går VG1. Jeg har lest et eller annet sted at du kan drive med airsoft dersom du er fylt 16 år /m verge. Men jeg leste også at et sted at du kan spille med et NASF medlem vis du har godkjennelse fra Vergen og NASF medlemmet. Så har NASF medlemmet ansvaret for deg. Stemmer dette? Vis ikke er det nok bare å vente til jeg fyller 18.

Jeg har aldri prøvd airsoft, men har lenge ønsket å prøve dette, men jeg synes det høres så avansert ut siden jeg er minderårig. Hvordan er miljøet for minderårig blant klubbene? Er det noe klubbene egentlig ikke er så gira på? I tilegg lurer jeg på hvilken klubb som er nærmest Elverum/Trysil som godtar mindreårige. Hvordan fungerer det at en mindreårige skal spille for en klubb med tanke på at jeg må ha airsoft våpen osv? Er dette noe som kan bli lånt? Eller er jeg nødt til å vente i et og halvt år til for å faktisk få prøve airsoft.

Håper på positive svar.

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Re: Klubber Hedemark, mindreårig.

Postby Rabagast » 07 Apr 2014, 00:26

Du kan spille airsoft i Norge som 16-åring dersom du er medlem i en NASF-klubb, og ett av medlemmene i klubben som er over 18 år går med på å være verge for deg. Det er det som menes med verge i NASF sine
vedtekter.

Så lenge du spiller med verge er det vergen som er ansvarlig for deg og dine handlinger. Derfor er det ofte påkrevd at man tar en samtale med klubbleder før man får tillatelse til å delta.

Det varierer fra klubb til klubb. Noen klubber følger forbundets aldersgrenser, mens andre ikke tillater spillere under 18 år. Du kan ofte låne våpen, alternativt kan du få noen som er over 18 til å kjøpe, oppbevare og frakte våpenet for deg til du har spilt under en verge i 6 måneder. Da først kan du søke om dispensasjon fra alderskravet hos din stedlige politimester.

Når du har fått dispensasjon kan du fritt delta på spill selv om du er under 18. Merk at det er våpenloven som dikterer aldersgrenser og krav for å få dispensasjon, og at du MÅ være medlem i en NASF-klubb for å kunne få denne.
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

Morgan Kane
Power User
Power User

Postby Morgan Kane » 07 Apr 2014, 05:39

Milsim.no holder til i Elverum, og ja vi tar inn folk ned til 16 år. Send klubbleder: euqid en PM så ordner han med at du kan få være med å prøve. Ellers er det viktig at du holder deg til reglene som beskrevet i posten over
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

KSL
Sometimes here
Sometimes here

Postby KSL » 08 Apr 2014, 00:02

Jeg takker for alle svarene. Jeg synes jeg fikk gode svar som dekket det jeg lurte på. Jeg har sendt en melding til euqid, så forhåpentligvis er det muligheter for å prøve å spille for milsim.

Return to “Nybegynnere”