Nedgradere en m249 mk46

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
Red Bull
Sometimes here
Sometimes here

Nedgradere en m249 mk46

Postby Red Bull » 13 Aug 2014, 00:32

Hei. Jeg har en m249 slengende som jeg ikke har fått brukt enda. Grunnen til dette er at jeg gjerne vil nedgradere fra de ca. 380-390 fps'ene den ligger på nå til ned i underkant av 350 fps, og har noen spørsmål angående dette. Jeg er rimelig ny i airsoft og enda nyere når det gjelder opp/ned graderinger av våpen.

For det første. Vil dere anbefale meg å nedgradere dette våpenet i det hele tatt? Dette vet jeg jo selvfølgelig kommer helt an på bruken, men jeg vil gjerne unngå sikkerhetsavstanden på 20 m. På større områder er det jo gøyere med lengre rekkevidde. Men rekkevidden kan jeg vel ta igjen på andre justeringer om jeg velger å nedgardere?

For det andre. Er det en enkel operasjon å bytte fjær for en som aldri har vært noe særlig inne i et airsoft våpen (om det da er fjær som burde byttes). Jeg har hatt endel med ekte våpen å gjøre, men regner selvfølgelig ikke med at det kan sammenliknes og at airsoft våpen er noe mer skjøre.

For det tredje. Vet noen om det ligger guider ute for nevnte våpen? Det hadde vært gull, men har ikke funnet noen.

Takk på forhånd :)

KampPadda
Sometimes here
Sometimes here

Re: Nedgradere en m249 mk46

Postby KampPadda » 13 Aug 2014, 00:52

Å nedgradere den ned til under 350fps er gjort med en 100fjær.
Rekkevidde oppnår du ved å sørge for at kompresjonen er tett og bytt hop-up gummien. Koster minimalt.
Fjærbytte på en m249 er verdens enkleste sak, du trenger ikke åpne girboksen engang.
Fjern kolben og trykk inn spring guiden så kommer den ut, og dytt låsen som er på toppen av girboksen fram mens du gjør det.

YouTube er din venn :)

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 13 Aug 2014, 01:13

Med mindre det er en G&P M249 som har V2 girboks, da må du åpne den.

Utenom fps er det god hopup som takler tunge kuler som gir rekkevidde. Kompressjonen spiller inn på hvaslags fps du får med en gitt fjær, men har ikke noe å si for selve rekkevidden utenom det.
Teutonicool

Red Bull
Sometimes here
Sometimes here

Postby Red Bull » 13 Aug 2014, 01:31

Det er ikke en G&P, så bytting av fjær burde ikke være noe stress. Angående hop-up tenker jeg at jeg skal bruke våpenet et par spill, så de vise får sett hvordan det egentlig fungerer og om det er vits i å styre med det. Med mindre man på generalt grunnlag kan si at man burde justere/bytte hop-up.

Angående kompresjon er jeg relativt blank. Men jeg vet at hvis noe lekker luft må det tettes?

Ellers takk for svar.

KampPadda
Sometimes here
Sometimes here

Postby KampPadda » 13 Aug 2014, 11:33

Kompresjon spiller en liten rolle med hvor stabil fps' en ligger på. Dette ser på du på en god chrono, evt. få en som kan å skru til å sjekke det for deg.
Det er skjeldent en AEG ikke må bytte gummi.

Red Bull
Sometimes here
Sometimes here

Postby Red Bull » 14 Aug 2014, 16:40

Ok. Da får jeg nok ting på stell :)

Return to “Nybegynnere”