Airsoftmiljøet i Norge

Spørsmål fra nybegynnere postes her, husk å les FAQ'en!
Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Airsoftmiljøet i Norge

Postby Mr. Derp » 01 Jun 2016, 18:21

Heisann folkens,

Som ny potensiell spiller (har en del tid jeg må slå ihjel fra høsten av) lurer jeg rett og slett på hvor stort airsoftmiljøet er i Norge, og især hvordan det er på østlandet. Som en post fra oktober 2013 så fint skrev det: "Men trafikken på forum der (og FB siden) er ikke til å få bakoversveis av.", når han omtalte miljøet i Bergen.

Jeg ser rett og slett ikke vitsen med å investere relativt store summer i våpen og kit (ikke vits i å kjøpe forbruksvare dersom man skal ha det moro) dersom jeg i enden av løypa oppdager at miljøet er mer eller mindre ikke-eksisterende. Jeg ser at det settes opp spill i østfold med relativt grei kontinuitet, men hvor stort er miljøet? Jeg er for all del åpen for små spill, men dersom det er kun det jeg går i møte tror jeg at jeg heller finner noe annet å investere i. Ok at det kjøres større samlinger som ved ghostzone, men etter hva jeg har funnet ser det ikke ut til å være så altfor mange andre storspill.

Så... Er det stor nok aktivitet på østlandet med en stor nok medlemsbase? Og bonusspørsmålet: Finnes det noen aktive miljøer i Grenlandsområdet eller vestfold?

Mvh.
Mr. Derp

olaman
Power User
Power User

Re: Airsoftmiljøet i Norge

Postby olaman » 02 Jun 2016, 11:37

Hei!

Det kommer helt an på hvor aktivt du vil ha det, tror jeg.
Det kommer nok aldri til å bli som fotball, hvor halve Norge er interessert og utfører hobbyen flere ganger i uka.

Selv har jeg investert langt mer enn jeg burde, og koser meg glugg i hjel når jeg er på spill. Oppmøte er alt fra 15-80 mann, avhengig av hvor god arrangøren er til å gjøre spillet sitt attraktivt.
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 04 Jun 2016, 01:13

Hadde enn airsoftmiljøet vært like stort... men den gang ei *sukk*
Ja, nei jeg antok aldri at det ville være så stort, men det gleder meg å høre at det faktisk er "greit" oppmøte. Da er det bare å finne en grei klubb i nærområdet og hive seg rundt med handlelista.

Kevlar
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kevlar » 05 Jun 2016, 22:36

Hvis du har bil og er villig til å kjøre et par timer tur/retur på en søndag så stiller du sterkere, kan fort bli vanskelig å reise kollektivt hvis du skal ha med deg mye gear. Vet ikke hvordan det er i Vestfold, men hender det er lokale klubber som bare slenger sammen spill i ny og ne hvor alle som er medlem på FB gruppa er invitert. Hva større spill angår så har du Farmen og Berget i Sverige årlig, men sistnevnte er mer milsim da det er større fokus på korrekt kit og oppsett enn du vil finne på et gjennomsnittlig søndagsspill.

olaman
Power User
Power User

Postby olaman » 06 Jun 2016, 13:54

Berget er omtrent 3% milsim, de fleste som er der har ikke lagt mye tanker i kitet sitt. ;)

Om du bor i vestfold er NAFASK den beste klubben, de har spill ganske regelmessig.
Kontakt Sebastian Grey på Facebook, han er mannen som kan lokke deg med på de sykeste spillene. ;)
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Mr. Derp
Sometimes here
Sometimes here

Postby Mr. Derp » 13 Jun 2016, 18:35

Great, da vet jeg hvor jeg kan starte når sommerens feltarbeidet er overstått. Takker.

KristianM
Sometimes here
Sometimes here

Postby KristianM » 11 Jul 2016, 00:18

Vært så heldig at jeg har blitt med i NAFASK. Vært med et par mnd, 4-5 spill.. Veldig hyggelig gjeng! Drar både til Kongsberg, Hokksund, Østfold osv på spill, og en del deltar på de store spillene som arrangeres (GZ, Berget).
Anbefaler å ta kontakt med nafask på facebook:)

Return to “Nybegynnere”