Dere som er i overkant interessert i Forsvaret

Informasjonsmeldinger fra forum admin og moderatorer.
DPM95
Power User
Power User

Dere som er i overkant interessert i Forsvaret

Postby DPM95 » 27 Feb 2011, 15:55

Den siste tiden har jeg registrert at forumet har fått en del yngre medlemmer, ofte tilknyttet HVU, som er svært opptatt av det norske Forsvaret. Det er helt ok!

Det er allikevel noen ting som ikke er ok.

Airsoft er en aktivitet som sees negativt på blant en del som jobber i Forsvaret. Det er derfor greit å ikke provosere disse unødig. Men provosere mener jeg ting som å:

- Forsøke å handle inn merker og plagg med "ferdighetskarakter" (f.eks. ferdighetsmerker, bereter med kongemerke osv.) og rusle rundt med dette sivilt eller på spill. Det er heldigvis svært sjeldent dette skjer, men jeg synes det bør tas opp i forbindelse med en som bar dette sivilt (dog uten tilknytning til airsoft), og forsøkte å handle flere slike effekter her inne.

- Opprette minnetråder om avdøde norske soldater uten tilknytning til det norske airsoftmiljøet. Folk dør hver dag, og hvis dere har behov for å uttrykke sorg i forbindelse med dette kan det gjøres gjennom andre kanaler. Det kan virke svært provoserende at slikt vies plass på et airsoftforum.

- Å diskutere airsoft på militærforum. Dette har ingenting for seg, og har alltid resultert i en meningsløs skyttergravskrig.

- Omfattende diskusjoner rundt det norske Forsvaret på dette forumet. Dette finnes det også andre kanaler som er mer egnet for.

Bruk hodet!

Klem DPM95
Life is about learning; when you stop learning, you die.
- Tom Clancy

Return to “FORUMREGLER OG INFORMASJON”