Spørsmål og svar

Diskutér airsoft-WW2.
mortham
Sometimes here
Sometimes here

Re: Spørsmål og svar

Postby mortham » 27 Nov 2014, 23:57

Ja, satser selvsagt først på å få samlet sammen kitt og komme meg sørover! :D

Vell, valget står nå på enten wehrmacht eller wss. Er ennå ikke sikker på hva jeg skal velge, blir vell mest naturlig å velge wehrmacht hvis det er det majoriteten er :)

mrTFG
Regular User
Regular User

Postby mrTFG » 28 Nov 2014, 09:05

mortham wrote:Ja, satser selvsagt først på å få samlet sammen kitt og komme meg sørover! :D

Vell, valget står nå på enten wehrmacht eller wss. Er ennå ikke sikker på hva jeg skal velge, blir vell mest naturlig å velge wehrmacht hvis det er det majoriteten er :)

Wehrmacht er veien å gå ;) Blir mindre politikk bak det!
WA Colt1911 TM MP7
AGM MP40 G&G UMG
AGM MP44 TM M16
Shoei MG42 Tanaka k98
Tercel C96 KA M1928 Chicago

rick
Power User
Power User

Postby rick » 28 Nov 2014, 14:33

Hvis du er usikker kan du velge standard grå uniform i ull eller hbt da det bare er å bytte insignia da begge brukte de samme uniformene gjennom hele krigen.

Det var et par stykker fra Troms/Finnmark som hadde kitt i 2008-2009 men tror begge solgte kittene. Mener å huske nickene var ragnarok og Laffen ,men om de er aktive lenger vet jeg ikke

joe
Power User
Power User

Postby joe » 28 Nov 2014, 15:32

mrTFG wrote:Wehrmacht er veien å gå ;) Blir mindre politikk bak det!

Syns det er en trist utvikling hvis det nå snart 70 år etter krigens slutt ikke skal vær mulig og komme som SS soldat på spill i fremtiden, jeg tror de fleste her inne fokuserer på Waffen SS som en elite gruppe og ikke noe som har med politikk og gjøre

Ser selvfølgelig også hvor skadelig det ville vært for miljøet hvis en journalist med onde hensikter skulle laget en oppdiktet historie om hemmelig nazimiljø eller ett eller annet men jeg tror ærlig talt noe sånt faktisk lett kunne blitt plukket i fra hverandre da dett jo er helt og holdent historiske rollespill
“I en tid med altomfattende bedrag er det en opprørshandling å fortelle sannheten”
George Orwell

rick
Power User
Power User

Postby rick » 28 Nov 2014, 15:52

Det er jo ikke snakk om å forby folk i ss kitt på spill, men heller en anbefaling av heer kitt da trenden de siste åra på Tysk side med flere nye spillere er HEER. For oss som deltar på ww2 spill er det lettere å observere at de fleste kjører heer og at spillere i ss har blitt mindre tall ,men da må man ut på spill for å se det og ikke bare se på kitt diskusjoner på forumet her.

Man kan like det eller ikke men for miljøet tror jeg det kan det være bra.

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 28 Nov 2014, 17:10

Jeg vil anbefale Heer mest fordi det er vanligst. 20 mann i matchende Heer-kit ser kulere ut enn 10 mann i heer og 10 i SS, selvom kittene individuellt sett kanskje ser like bra ut.

At man anbefaler allierte å gå for Army framfor Marines betyr ikke nødvendighvis at man synes USMC blir politisk ukorrekt, bare at det ikke passer like godt i settingen til spillet.
Teutonicool

Kjelladin
Moderator
Moderator

Postby Kjelladin » 28 Nov 2014, 18:33

Av ren nyskjerrighet; Var dem mye USMC i europa? Og i så fall, hvor? :)

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 28 Nov 2014, 19:12

De var der såvidt, men det var veldig få av dem.
http://www.shsu.edu/~his_ncp/USMCETO.html
Teutonicool

Kjelladin
Moderator
Moderator

Postby Kjelladin » 28 Nov 2014, 19:37

Takker Elling! Interresant lesning.

Frivillig
Regular User
Regular User

Postby Frivillig » 28 Nov 2014, 19:56

Kjelladin wrote:Av ren nyskjerrighet; Var dem mye USMC i europa? Og i så fall, hvor? :)

Det var amerikanske avdelinger som fikk utdelt HBT-uniformen i duckcamo ala USMC som et prøveprosjekt. Endte med en del blue on blue da de ble tatt for å være xx? Mener uten å sjekke noen kilder at prosjektet av den grunn ble avsluttet.

Når det kommer til diskusjonen ang Xx-uniformer(noe som kan gå i det langsommelige, men like viktig)så har vi vanskelig for å forklare oss til utenforstående og slik jeg ser det er det ingen andre argumenter med hold i (som kan forsvare valget for xx over Heer), annet enn at det ser kult ut med div camo? I et historisk airsoft/rollespill fra 2.vk trengs det to sider. Det naturlige valget vil da være Heer da det var almen verneplikt og Whermacht var på alle fronter. Xx var for vervede frivillige som, om de ikke var overbeviste og fanatiske nazister, så gikk de gjennom utdanning for å bli det.

For all del så skal jeg ikke gå aktivt mot bruk av Xx i ww2-airsoft, men vi må trå varsomt og unngå media da vi aldri vil få forståelse fra media og utenforstående for det vi driver med og i allefall ikke valget for å bruke Xx-uniformer. Argumentet at "det er lenge siden" overbeviser ingen om noe annet enn å bekrefte deres mistanke om at vi er uvitende og viser forakt for den lidelsen på menneskeheten 2.vk var. Som vi absolutt ikke må uansett hvilken andre regimer, konflikter og ideologier som også har vært grusom og destruktiv.
Reason given for ban: 1 døgn ban for å leke moderator.

joe
Power User
Power User

Postby joe » 28 Nov 2014, 23:41

Har full forståelse for dere som er ildsjeler i miljøet ikke vil at alt skal bli ødelagt av at noen dummer seg ut i waffen ss uniform :wink: men når jeg tenker meg om så har jeg faktisk ikke en eneste uniform med ss symboler på og jeg kjøpte de smockene og dot 44 uniformen rett og slett fordi jeg syntes det er mye mer intressant med alle de forskjellige kamuflasjemønster og utstyr ss fikk utlevert i og med at de var en elitestyrke :wink:

Ser de fleste airsoftere også går for elitestyrker og det har vel med at en gjerne vil være eliten, men folk velger selvfølgelig det de føler for og heer er absolutt et godt alternativ

Mitt innspill er mer til ettertanke i forhold til veien samfunnet går, alt kan virke støtende på en eller annen og jeg håper ikke dagen kommer der vi blir redusert til slik vi ser det er i frankriket og tyskland når det kommer symboler
“I en tid med altomfattende bedrag er det en opprørshandling å fortelle sannheten”
George Orwell

Frivillig
Regular User
Regular User

Postby Frivillig » 12 Jan 2015, 20:27

Sånt skjer ikke i Norge, der går det rett i kværna.
https://m.youtube.com/watch?v=yyAQwiZkN3A
Reason given for ban: 1 døgn ban for å leke moderator.

Huxy
Regular User
Regular User

Postby Huxy » 16 Feb 2015, 22:20

Hvem lager den beste innmaten til tyske hjelmer?
Huxy
Møre og Romsdal Airsoft
Nisjesofter.

rick
Power User
Power User

Postby rick » 17 Feb 2015, 00:23

FritzCarlsen
Sometimes here
Sometimes here

Postby FritzCarlsen » 18 Feb 2015, 17:06

hei folkens :)

Trenger en ny MP40.. hvor kan jeg få takk i en brukbar enn? Tror ikke den gamle tålte å være ute på vinter oppdrag :(

Return to “WW2”