Spørsmål om Posten, DHL, UPS, FedEx, TNT osv.

Diskutér alt annet airsoft relatert her.
DPM95
Power User
Power User

Spørsmål om Posten, DHL, UPS, FedEx, TNT osv.

Postby DPM95 » 05 Oct 2010, 15:01

Lager en samletråd for slike spørsmål.

Har et spørsmål om EMS. Min pakke forlot Kina den 29. september, og har ikke fått noen sporingsresultater etter dette. Tar det ikke normalt 3-5 dager inkl. tollbehandling?
Life is about learning; when you stop learning, you die.
- Tom Clancy

Devil
Power User
Power User

Re: Spørsmål om Posten, DHL, UPS, FedEx, TNT osv.

Postby Devil » 05 Oct 2010, 15:14

Det spørs hva de som jobber i tollen har å gjøre på, de gjør hva de vil og driter langt i om pakken er ems,superespress etc.. sånn som posten driver sin virksomhet på nå tildags(effektivisert(myass) så kan man aldri mer stole på at pakken kommer når den skal.. har selv hatt sykt mye problemer med den talentløse tollen i det siste.. feks 8dagers behandlings tid, hvor hører det hjemme? og det er ingenting man kan gjøre med det, ei heller klage :? JA jeg er forbannet!
!!!♥
At 3:30 p.m. EST, a 28-man Navy Seals squadron raided a compound in Abbottabad, Pakistan, killing the Al Qaeda leader with a bullet to the head. Thank you seal team-6!
http://www.youtube.com/watch?v=qwTh3Or0 ... re=related

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 05 Oct 2010, 15:45

Men da skal det vel stå i sporingen at den har ankommet tollen osv? Det gjør det jo ikke. Den har forlatt avsenderlandet, deretter er det ingen registreringer på flere dager.
- Tom Clancy

lassepdsn
Regular User
Regular User

Postby lassepdsn » 05 Oct 2010, 15:47

Så fort den er i Norge og i Postens system (inkl. toll) så skal du se den på sporingen.
Er du sikker på at EMS gir pakken til Posten? Mulig de gir den til noen andre?

Klingz
Power User
Power User

Postby Klingz » 05 Oct 2010, 15:59

finurlig spørsmål om DHL.
Når jeg bestiller fra HK med DHL så fortoller DHL og leverer det på døra mi.
Når jeg bestiller fra Tyskland med DHL så går det via posten og jeg må hente det på ICA.

Hvorfor?

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 05 Oct 2010, 16:03

lassepdsn wrote:Så fort den er i Norge og i Postens system (inkl. toll) så skal du se den på sporingen.
Er du sikker på at EMS gir pakken til Posten? Mulig de gir den til noen andre?

Dette er et godt poeng. Kanskje en privat fraktfører overtar? Da bør de uansett ringe meg snart.

Har litt noia for at den skal ha blitt borte, eller at den er stjålet av ondskapsfulle kinesere.

Edit:

http://www.ems.com.cn/jsp/track/ttq/e-c ... n-jie.html

Trykker man på Norway kommer man til Posten Norge:/
- Tom Clancy

Roskov
Regular User
Regular User

Postby Roskov » 05 Oct 2010, 17:11

Har faktisk opplevd med EMS fra the far east at sporingen stopper etter at den er sendt og en stund etter får jeg hentelapp i postkassa, uten at sporinga blir noe mer oppdatert.

Men går det lenge så er det jo bare å høre med avsender om whats up liksom :)
"Distriktspessimist" - Møre og Romsdal Airsoft

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 05 Oct 2010, 17:21

Det aner meg at dette kanskje er tilfelle, fordi pakken er ganske liten. Jeg er nå bortreist og har heller ikke fått sjekket postkassen siden helgen. Får håpe det er hentelapp der:) Har kontaktet posten og spurt også. Takk for hjelp!
- Tom Clancy

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 05 Oct 2010, 19:02

Har opplevd at det kan ta en liten stund før sporingsnummre fra EMS begynner å virke.
Ofte ikke før pakken alt er i Norge, og da kan man liksågodt spore via posten.
Teutonicool

Kokken
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kokken » 05 Oct 2010, 19:09

Funnet ut nå at man kan bruke samme sporingsnummer både på feks HongKongmail og posten.. Fant igjen ei pakke på posten nå med det sporingsnummer jeg hadde brukt på hongkongmail i starten.

Om noen ikke visste om det fra før--
Modum & Øvre Eiker Airsoftklubb - semi-retired

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 05 Oct 2010, 19:21

Schtemmer det. Posten, Hongkongpost, EMS og en del andre bruker et standardisert sporingssystem der man har to bokstaver, 9 tall og så to bokstaver igjen.

Mener de to første bokstavene er for mottakerland, der EE og EA skal bety Norge, mens de to siste er avsenderland. CN er Kina og HK er Hong Kong. Tallene er vel bare tall; hvis de har noen betydning så aner i allefall ikke jeg hva den er.
Teutonicool

Kristoffer
Power User
Power User

Postby Kristoffer » 05 Oct 2010, 21:52

Bare et lite tips til de som har post i butikk:

IKKE gå med på at du betaler for frimerker/porto, og gir de ansatte pakken, slik at de kan sette på frimerkene når det er mindre folk/kø i butikken.

Plutselig sitter du med en regning fra posten for manglende porto, samt et "lite" gebyr for arbeidet deres.

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 06 Oct 2010, 08:57

Hei

Beklager men vi kan ikke hjelpe deg med dette. Det er ingen sending med dette sendingsnummeret som er registrert ankommet Posten i Norge enda.

Vi anbefaler at du kontakter avsender da de må etterlyse sendingen sin hos Posten i avsenderlandet.

Friday 1 October is a statutory holiday. Saturday 2 and Sunday 3 are statutory holidays, but fall at the weekend, so Monday 4 and Tuesday 5 are given in lieu. Wednesday 6 and Thursday 7 are holiday; working schedules are transferred to Sunday 26 September and Saturday 9 October. The whole weekend of 25–26 September is cancelled. This is officially counted as a seven-day holiday (Friday-Thursday).

Selvsagt var det noe helligdagsdrit som vanlig der nede. Nå hater jeg Kina enda mer enn jeg allerede gjorde, og det sier litt.
- Tom Clancy

Roskov
Regular User
Regular User

Postby Roskov » 06 Oct 2010, 23:21

DPM95 wrote:
Hei

Beklager men vi kan ikke hjelpe deg med dette. Det er ingen sending med dette sendingsnummeret som er registrert ankommet Posten i Norge enda.

Vi anbefaler at du kontakter avsender da de må etterlyse sendingen sin hos Posten i avsenderlandet.

Friday 1 October is a statutory holiday. Saturday 2 and Sunday 3 are statutory holidays, but fall at the weekend, so Monday 4 and Tuesday 5 are given in lieu. Wednesday 6 and Thursday 7 are holiday; working schedules are transferred to Sunday 26 September and Saturday 9 October. The whole weekend of 25–26 September is cancelled. This is officially counted as a seven-day holiday (Friday-Thursday).

Selvsagt var det noe helligdagsdrit som vanlig der nede. Nå hater jeg Kina enda mer enn jeg allerede gjorde, og det sier litt.

Slik som turister liker Norge hver gang vi stenger landet pga diverse religiøse greier.. :)
"Distriktspessimist" - Møre og Romsdal Airsoft

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 06 Oct 2010, 23:34

Man kan si hva man vil om Norge, men vi feirer ikke 17. mai en hel uke!:D

Nå har jeg googlet litt om EMS fra Kina, og det er ikke uvanlig at det kan ta opp til 3 uker å få pakken. Dum som jeg var trodde jeg dette var det samme som EMS fra Hong Kong, noe som alltid har funket fint for meg før, og kommet frem på maks 5 dager. EMS i Kina har ikke engang e-post du kan kontakte, og halvparten av siden funker ikke til tider. Mildt sagt litt shabby :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=0ztBF9NuaSY

Får man sendt med UPS e.l. privat fraktfører fra Kina? For Kina-EMS skal jeg aldri bruke igjen! Ikke anbefaler jeg noen andre å bruke det heller.
- Tom Clancy

Return to “Diverse”