"Barne soldater"

Diskutér alt annet airsoft relatert her.
MGmannen
Sometimes here
Sometimes here

"Barne soldater"

Postby MGmannen » 28 Jun 2013, 19:49

Jeg har i det siste kikket litt inne på Wasteland og Gameon sine facebook sider, ser de får masse spørsmål av angående produktene sine. Men jeg ser at det er mange barn (jeg går ut i fra profilbildene om at de ikke er over 16 år) som spør om ditt og datt angående airsoftvåpen, disse har da ikke lov til å eie disse. Men regner med at foreldrene har kjøpt det for dem. Saken er at gameon og wasteland svarer og hjelper disse ungene, hva tenker dere rundt dette?
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!

Cpt.Dahl
Power User
Power User

Re: "Barne soldater"

Postby Cpt.Dahl » 28 Jun 2013, 20:29

Jeg misliker det sterkt. Synes at såpass store og "seriøse" butikker burde være litt forsiktige med hva de sier og hvordan de viser seg frem. Dette er også en av grunnene til at jeg ikke kommer til å ta inn våpen for salg i AirsoftBoden.

Det er 18 års grense ved en grunn.
Espen Dahl, THE HOGS Airsoft Team

http://www.AirsoftBoden.no

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 28 Jun 2013, 22:27

Disse såkalt "seriøse" butikkene er grunnen til at jeg ønsker et forbud mot salg over disk i Norge.
Fører faen ingenting godt med seg.

Granted, man kan fortsatt få tak i airsoftvåpen brukt, eller importere fra utlandet - men da må man vite hvor og hvordan man skal få til dette, noe tolvåringer gjerne ikke gidder eller får satt seg inn i.

Man fjerner ikke problemet, men man eliminerer en av hovedkildene som er disse sjappene som funker som showroom for småunger. Man ser jo også ut ifra hvordan produktbeskrivelsene deres er skrevet, at de retter seg mot mennesker med et mindset og modenhetsnivå godt under myndighetsalder.

x RAMBO x
Regular User
Regular User

Postby x RAMBO x » 29 Jun 2013, 18:04

Pkekyo wrote:Disse såkalt "seriøse" butikkene er grunnen til at jeg ønsker et forbud mot salg over disk i Norge.
Fører faen ingenting godt med seg.

Granted, man kan fortsatt få tak i airsoftvåpen brukt, eller importere fra utlandet - men da må man vite hvor og hvordan man skal få til dette, noe tolvåringer gjerne ikke gidder eller får satt seg inn i.

Man fjerner ikke problemet, men man eliminerer en av hovedkildene som er disse sjappene som funker som showroom for småunger. Man ser jo også ut ifra hvordan produktbeskrivelsene deres er skrevet, at de retter seg mot mennesker med et mindset og modenhetsnivå godt under myndighetsalder.

STØTTES!!
~The Hogs Airsoft Team~

Heroes never die...they just reload!

"One mind, any weapon"

JoachimJ
Regular User
Regular User

Postby JoachimJ » 29 Jun 2013, 19:57

Hadde ikke gjort meg noe om NASF gikk sammen og skrev ett brev/klage til game-on og lignende butikker, og ett tilsvarende til politiet.
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Instagram: @hestehovkompaniet

Kerik
Sometimes here
Sometimes here

Postby Kerik » 29 Jun 2013, 22:00

JoachimJ wrote:Hadde ikke gjort meg noe om NASF gikk sammen og skrev ett brev/klage til game-on og lignende butikker, og ett tilsvarende til politiet.

+1!
Cogito Ergo Armatum Sum

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 30 Jun 2013, 15:34

Det er jo nettbutikkene her som er problemet og ikke salg over disk. Trapper en 12 åring opp i butikken får han/hun ikke kjøpt.
Feks ED sport i Kristiansund så måtte jeg vise leg når jeg var der første gangen og har sett folkene bak disken måtte nekte en kunde å kjøpe fordi han ikke hadde med leg.

Kjøper han/hun over nettet så blir det noe helt annet. Men man ser jo på game-on over kommentarene folk legger ut om våpnene. Man ser hvordan de skriver at de ikke er over 18 og det er 20-30% av de som skriver kommentarene er damer/jenter.

Tok meg bryet å søke opp noen av de på FB for en stund tilbake og tviler på at damer over 50 og menn i rullestol spiller airsoft.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Dahlgren
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dahlgren » 01 Jul 2013, 12:07

Jeg vet ikke hvor mange her som er på diverse salgsider for airsoft på Facebook, men også der er det en stor overvekt av unge mennesker.

Så problematikken med salg til de under 18, er fortsatt der, dessverre.

Så, litt off topic (men fortsatt innafor mener jeg):
Her om dagen ble det også postet ett forslag om å starte ett nytt landsdekkende forbund, som en ren opposisjon til NASF etter hva jeg kunne skjønne (rett meg om det er feil). Dette fordi de mener at regelsettene til NASF er utdatert og at de ønsker å bruke pyro. Aldersgrenser var også ett hett tema om jeg husker rett.

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 01 Jul 2013, 12:50

Dahlgren wrote:Jeg vet ikke hvor mange her som er på diverse salgsider for airsoft på Facebook, men også der er det en stor overvekt av unge mennesker.

Så problematikken med salg til de under 18, er fortsatt der, dessverre.

Så, litt off topic (men fortsatt innafor mener jeg):
Her om dagen ble det også postet ett forslag om å starte ett nytt landsdekkende forbund, som en ren opposisjon til NASF etter hva jeg kunne skjønne (rett meg om det er feil). Dette fordi de mener at regelsettene til NASF er utdatert og at de ønsker å bruke pyro. Aldersgrenser var også ett hett tema om jeg husker rett.

Vent til noen starte med det ellers blir det bare gjetting.
Visst det ikke er noen kilder.

Dahlgren
Sometimes here
Sometimes here

Postby Dahlgren » 01 Jul 2013, 13:10

Nettet på jobben er tregt.

Kan henvise til den aktuelle gruppen når jeg kommer hjem.

MGmannen
Sometimes here
Sometimes here

Postby MGmannen » 01 Jul 2013, 21:29

Cpt.Dahl wrote:Jeg misliker det sterkt. Synes at såpass store og "seriøse" butikker burde være litt forsiktige med hva de sier og hvordan de viser seg frem. Dette er også en av grunnene til at jeg ikke kommer til å ta inn våpen for salg i AirsoftBoden.

Det er 18 års grense ved en grunn.

Ser den! Virker nesten noen ganger som disse store airsoft butikkene nesten lever av å selge til personer uten tillatelse til å eie airsoftvåpen.

JoachimJ wrote:Hadde ikke gjort meg noe om NASF gikk sammen og skrev ett brev/klage til game-on og lignende butikker, og ett tilsvarende til politiet.

Støttes 100%! Disse butikkene hadde hatt godt av en kraftigpekepinne.
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!

genhet
Regular User
Regular User

Postby genhet » 01 Jul 2013, 21:52

Dere kan jo høre med butikkenes representanter her selv hva de mener... kopierer denne fra introduksjonstråden:

andreasmb wrote:Heisann, jeg heter Andreas og jobber for Wasteland i Bergen. Hovedoppgavene mine er nettbutikken, markedsføring, og tekniske ting. Hvis dere skulle ha noen spørsmål om varene vi fører kan jeg sannsynligvis svare. Kjekt å være "on board" :)

Return to “Diverse”