Magasinregler på spill

Diskutér alt annet airsoft relatert her.

Hva mener DU er den vanligste regelen ang. magasiner?

Bare lowcaps.
43
49%
Ett highcap, eller så mange lowcaps du kan bære.
29
33%
Enten highcaps tillatt uansett antall, eller highcaps helt forbudt.
3
3%
Fritt frem, bruk hva du vil.
13
15%

Total votes: 88

olaman
Power User
Power User

Magasinregler på spill

Postby olaman » 14 Jul 2013, 21:21

Har diskutert dette med noen i dag og trenger et svar.

Hva mener DU er de vanligste reglene for magasiner i spill?
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

Panzergraf
Moderator
Moderator

Re: Magasinregler på spill

Postby Panzergraf » 14 Jul 2013, 21:55

Hva de vanligste reglene er avhenger vel ikke av hva vi mener, de er det de er.

Foretrekker lowcaps only selv, med mildere regler på vanlige søndagsspill.
Teutonicool

Morgan Kane
Power User
Power User

Postby Morgan Kane » 14 Jul 2013, 22:16

Det som var vanlig før var enten 1 highcrap, eller så mange low du gidder. Men ettervært har jo f.eks op pinky sagt, kun low, fordi det var mulig å gjøre fordi de som var med der kunne vi stille det kravet til. Søndags spill så ser jeg mye rart, og vel, poenget da er jo å spille, så om folk har highcrap så får de nå bare ha det, de fleste som er seriøst interessert i vår måte å spille på havner på low før eller senere uansett.
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

Ghost.Jr
Sometimes here
Sometimes here

Postby Ghost.Jr » 15 Jul 2013, 02:07

Jeg stemte lowcap magasin. Jeg bruker Magpul sine midcap (120) magsiner, men lader de kun til 90.
Vini vidi vici

Leder for The Hogs Airsoft Team

http://www.hogsairsoft.webs.com

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 15 Jul 2013, 16:40

Burde være midcaps (120) på den polen.
Peace Through Superior Firepower

MRA

mrTFG
Regular User
Regular User

Postby mrTFG » 15 Jul 2013, 16:52

90-120 skudd skulle ha vært normen..

Alaz zhe fight againzt zhe highcrap ztill ragez on.

Hva enn du vil virker som om er det mest vanlige.
WA Colt1911 TM MP7
AGM MP40 G&G UMG
AGM MP44 TM M16
Shoei MG42 Tanaka k98
Tercel C96 KA M1928 Chicago

MGmannen
Sometimes here
Sometimes here

Postby MGmannen » 16 Jul 2013, 17:36

Når vi spiller på området mitt tillater jeg kun reelle forhold, altså skulle du ha en m4 så får du kun lov til å lade 30stk + svinn. Syntes det er kjempe gøy å ha det slik, LMG'er får den rollen de fortjener, og singel fire blir mer brukt ;) Jeg stemmer lett for bare lowcaps 8)
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!

Jewelsen
Power User
Power User

Postby Jewelsen » 16 Jul 2013, 21:08

Jeg personlig stopper på 30 da mine magasiner ikke tar flere. Men kommer helt an på spillet man spiller, spiller man milsim så er det ikke i henhold å ha en rigg full 10+magasiner

Low cap på de som har "low cap" våpen type M4,G36 ol. Mid cap 100-200 på lmg og gpmg og mindre på Skarpskyttere osv. Det kommer helt an på våpenet du har og våpenets rolle, Nå har jeg drevet med dette siden 01 å det er alt for mye spray and pay type holdning, selvfølgelig er det ikke like stor mulighet å la hvert skudd telle på lik linje med RS, men det er ikke umulig.

Nå er ikke jeg noen stor fan av speedball varianten av det vi driver med så nå tramper jeg sikkert 80% på tærne her.
A furore normannorum, libera nos, domine.

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 17 Jul 2013, 12:52

Hadde nå et airsoft våpen vært like nøyaktig som et RS våpen så hadde jeg glatt ville valgt lowcap selv. Men slik er det ikke, noe man for lærer seg er at det man sikter på er ikke der kula lander samt der vi spiller er det konstant en lett bris som gjør at det blir vanskelig å ha en rett kulebane. Derfor mener jeg at lowcap type 90'ish eller midcaps er bedre (for oss ?)

MRA

MGmannen
Sometimes here
Sometimes here

Postby MGmannen » 17 Jul 2013, 14:09

Gorerotten wrote:Hadde nå et airsoft våpen vært like nøyaktig som et RS våpen så hadde jeg glatt ville valgt lowcap selv. Men slik er det ikke, noe man for lærer seg er at det man sikter på er ikke der kula lander samt der vi spiller er det konstant en lett bris som gjør at det blir vanskelig å ha en rett kulebane. Derfor mener jeg at lowcap type 90'ish eller midcaps er bedre (for oss ?)

Selvfølgelig er et ekte våpen mer treffsikkert, men nå er det vel slik at i virkeligheten så treffer man heller ikke så veldig nøyaktig? Jeg har aldri vært i strid så kan ikke snakke av egen erfaringen, men det jeg har hørt/lest/sett at det ikke er lett å treffe den "den andre siden" i strid. Og jeg mener å huske at gjennomsnittet på distansen i skuddvekslinger under 2. verdenskrig var på over 200m, men jeg kan ta veeeldig feil her. I dagens kriger kan man også se at de kriger på lange distanser. Jeg har skutt mye med RS (7,62) våpen, og kan si at det er ikke lett å treffe på langeavstander xP

Så da liker jeg å tenke at man får et ganske "greit forhold" til nøyaktighet i airsoft, eller er jeg helt på jordet her nå? x)
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 17 Jul 2013, 14:39

Det er jo klart det at man kan bomme med å skyte med RS våpen og. Det er ikke lett å skyte på bevegelige mål.

Men poenget mitt er at det er stor forskjell på nøyaktigheten på en plastikk kule og ei blykule. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skutt etter noen dødt på hvor kula bare blir tatt av vinden og omtrent kommer i retur... og det skal ikke mye vind til for at kula blir affektert så mye at treffsikkerheten på singel blir random.

Og når de fleste treffningene skjer mellom 15-60+- meter og kula blir så mye affektert så blir det stor forskjell mellom AS og RS våpen.

MRA

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 17 Jul 2013, 15:29

Gorerotten wrote:Det er jo klart det at man kan bomme med å skyte med RS våpen og. Det er ikke lett å skyte på bevegelige mål.

Men poenget mitt er at det er stor forskjell på nøyaktigheten på en plastikk kule og ei blykule. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skutt etter noen dødt på hvor kula bare blir tatt av vinden og omtrent kommer i retur... og det skal ikke mye vind til for at kula blir affektert så mye at treffsikkerheten på singel blir random.

Og når de fleste treffningene skjer mellom 15-60+- meter og kula blir så mye affektert så blir det stor forskjell mellom AS og RS våpen.

Det er forskjell mellom airsoftvåpen og. Trengs ikke noe miljø der nøyaktigheten teller mest.
Low cap blir ca minst 500 ekstra som heller bør brukes på våpen.
Storspill blir annerledes men liker ikke tanken på rene "milsim" og "speedball" spill.
Last edited by jokar on 17 Jul 2013, 15:39, edited 1 time in total.

madsvg
Regular User
Regular User

Postby madsvg » 17 Jul 2013, 15:37

foretrekker lowcaps da jeg liker å måtte bytte mags i kamp. Får mer adrenalin slik.

mrTFG
Regular User
Regular User

Postby mrTFG » 17 Jul 2013, 17:03

mye artiere å ha 12 60 skudds mags enn 2 highcrap mags :3

Bytte bytte bytte
WA Colt1911 TM MP7
AGM MP40 G&G UMG
AGM MP44 TM M16
Shoei MG42 Tanaka k98
Tercel C96 KA M1928 Chicago

genetberg
Moderator
Moderator

Postby genetberg » 20 Jul 2013, 16:35

det blr fort mer morro å spille med gbbr med 20-30 skudd i magasinet, når andre også spiller under samme forholda,
AIRSMITH
S.R.O.G

Return to “Diverse”