The Rise And Fall Of Airsoft (crazyNCman)

Diskutér alt annet airsoft relatert her.
Gorerotten
Regular User
Regular User

The Rise And Fall Of Airsoft (crazyNCman)

Postby Gorerotten » 12 Aug 2013, 04:14

http://www.youtube.com/watch?v=WUgi9GTA3fk&feature=c4-overview&list=UUSllp1lazwDuDRTK4VO21-g

Noen tanker rundt dette?
Nå bitcher jo crazyNCman på alt og alle og man ser jo tydelig at fyren er butthurt så det holder men han har noen gode poeng.

Selv så blir jeg litt irritert når enkelte her henger seg så jævlig opp i at man ikke på død å liv må handle fra norske butikker. Men igjen så ser jeg ikke grunnen til å kjøpe sportline våpen til prisen av highend. Men det er jo flott at det finnes norske airsoft butikker da mener nå jeg.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Pkekyo
Moderator
Moderator

Re: The Rise And Fall Of Airsoft (crazyNCman)

Postby Pkekyo » 12 Aug 2013, 04:30

Han er en premiedåse som bare vaser piss.
ED-sport, Wasteland et al er ubrukelige og gjør fuck-all for airsoft, kanskje foruten å peise ut massevis av airsoftvåpen til mindreårige.

Man skylder ikke noen noe som helst for at de importerer drittvåpen fra utlandet og skrur opp prisen 400%.

Venter i spenning på at de norske butikkene skal dø ut.

Palanco
Sometimes here
Sometimes here

Postby Palanco » 15 Aug 2013, 14:19

De kommer jo ikke til å dø ut fordi det er x antall stupido foreldre der ute som kjøper til unga sine så de kan løpe rundt i hagen å skyte hverandre.

Han har ett poeng men poenget hans fungerer ikke i norge siden vi har så latterlig få lokale butikker.
Hadde fint brukt gurkene mine på en lokal sjappe som man kan ha ett litt mer personlig forhold til og faktisk få prøvd div våpen, enn å ta en sjanse fra en random HK sjappe :p

Snakket med en kar under GZ og som han sa. Han kunne kjøpe 10 glocks for 250 spenn per glock, så selge den for fint over 1000 spenn siden den ligger i boks med plast. Så det er jo litt fucka at prisene skrus opp til helvete ..
A&K PKM Polar*
LCT AKMS Polar*
HK 417 Polar*
Do not regret growing older.
Its a privilege denied to many.

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 15 Aug 2013, 15:40

crazyncman flama vel jarek4 så han bør du ikke høre på.
wasteland har i det minste starta med noe tilbud.
Minuset er at det meste de norske butikkene er asg eller cybergun sitt Rundet opp til nærmeste tusing eller lagt på en ekstra.
pluss iforhold til evike ikke samme vareutvalg.

Du har og et slags oligopol innen det norske markedet.

pushead
Often here
Often here

Postby pushead » 15 Aug 2013, 16:45

Sjøl så handler jeg ikke noe særlig annet enn kuler og gass fra lokalsjappa. Synd skulle de gå dukken, men er ikke lett å konkurerre når folk er prisbevisste nok til å handle fra hongkong. Som jeg også gjør.

Men jeg anbefaler alle nye spillere som skal kjøpe sitt første våpen og som ikke virker særlig teknisk anlagt av seg å handle på lokalsjappa da har de nemlig garanti på våpenet. Om det så er cybergun eller no annet skvip så har man garanti og det kan være gull verdt iforhold til å motta defekt utstyr fra redwolf.

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 15 Aug 2013, 16:52

pushead wrote:Sjøl så handler jeg ikke noe særlig annet enn kuler og gass fra lokalsjappa. Synd skulle de gå dukken, men er ikke lett å konkurerre når folk er prisbevisste nok til å handle fra hongkong. Som jeg også gjør.

Men jeg anbefaler alle nye spillere som skal kjøpe sitt første våpen og som ikke virker særlig teknisk anlagt av seg å handle på lokalsjappa da har de nemlig garanti på våpenet. Om det så er cybergun eller no annet skvip så har man garanti og det kan være gull verdt iforhold til å motta defekt utstyr fra redwolf.

Går vel an og finne noen som kan skru sånt innad i klubben. isteden for skrote bruktmarkedet med asg/cybergun skvip.

Visst du absolutt vil tape mellomlegget ved å prøve selge den brukt til den prisen basert på importert.

AdakaR|
Power User
Power User

Postby AdakaR| » 16 Aug 2013, 10:54

Så lenge jeg får bedre priser fra HK enn Wasteland får inn selv så ser jeg ingen grunn til å betale wasteland + grossist for å gjøre en jobb UPS gjør helt strålende.

Eneste grunnen for å skulle kjøpe fra norge var om noen bygde noe for meg jeg visste ble veldig bra eller at de solgte noe som var vanskelig å få tak i.
Trolling is a art!

pushead
Often here
Often here

Postby pushead » 16 Aug 2013, 14:19

AdakaR| wrote:Eneste grunnen for å skulle kjøpe fra norge var om noen bygde noe for meg jeg visste ble veldig bra eller at de solgte noe som var vanskelig å få tak i.

Dette er vel eneste håp for fremtiden til norske airsoftbutikker. Og noe som noen av de burde satse på.

Jeg har handlet endel fra ampedairsoft (relativt liten sjappe i pittsburg) og de gjør endel custom jobber bla annet flat hops og sånt. (veldig hyggelige og kundevennlige folk og forresten)

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 16 Aug 2013, 16:03

Jeg synes Airsoftboden og Milsimshop er på rett spor.
Kuler, litt tilbehør, radioer og feltmat og sånn. Ting man kanskje trenger til spill ganske raskt, og ikke minst mulighet for leveranse på spill.
Teutonicool

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 16 Aug 2013, 16:24

Jeg er helt enig i det Panzer.
Disse er dog drevet av folk innad i miljøet, noe som gir dem meget god innsikt i hva det er etterspørsel etter.
Meget gode tiltak, men ikke direkte sammenlignbart med rent økonomiske interesser som Wasteland/EDSport etc.

Cpt.Dahl
Power User
Power User

Postby Cpt.Dahl » 17 Aug 2013, 01:16

Det er godt å høre at dere mener butikken min er på rett vei.
Og det er jo også det som er tanken bak det også. Satser på å ha det som folk trenger der og da og litt før det også, uten å måtte vente ekstra på at tollerne skal fortolle varene. Jobber for å få på plass mer forbruksvarer som er et must når man er på spill. Planen utover for meg er å kunne leve av butikken, ha nettbutikk med utsalg og reise rundt på spill for å kunne tilby det dere trenger eller har glemt å ta med :wink:

Jeg er takknemlig for alle kundene som jeg har og alle som anbefaler butikken min.

Summasumarum så er jeg forsåvidt enig med crazyNCman, støtt de lokale sjappene, de som kjenner deg.
Espen Dahl, THE HOGS Airsoft Team

http://www.AirsoftBoden.no

jokar
Regular User
Regular User

Postby jokar » 18 Aug 2013, 16:50

Cpt.Dahl wrote:Summasumarum så er jeg forsåvidt enig med crazyNCman, støtt de lokale sjappene, de som kjenner deg.

prøv å tøm vannet ut av en trebåt med teskje, så skjønner du hvorfor jeg ikke gjør det.
Game-on vil ikke akkurat sette opp spillområder av den grunn.
Du må i teorien omsette like mye som game-on minuset blir at du må selge så stort volum at det regnes som tapsprosjekt.(grunnet priskrig og stadig økende bruktmarked)

Return to “Diverse”