Fps og innebruk..

Spørsmål om lover og forskrifter som angår airsoft, samt spørsmål om NASFs reglement fra ikke-medlemmer.
joe
Power User
Power User

Fps og innebruk..

Postby joe » 17 Apr 2007, 11:15

Har fått med meg at det er satt en regel på 300 fps til innebruk i NASF og kunn semi, men lurer på hvordan folk stiller seg til og øke den til 350 fps?

Grunnen er at det er nå mange av de nye våpenprodusentene som feks G&P, VFC, Star, G&G o.s.v som kommer stock 320-350 fps, og da er det jo ganske kjedelig sak og måtte skru på gearboksen og skifte fjær i et nytt våpen spesielt for folk som er nye i airsoft og ikke har kunskapene(og garantien går vel også da ut på de fleste når du skrur selv).

Opplevde på storspill på Vibrandsøy(Haugesund) for noen år tilbake da jeg brukte en VFC AKS-74U og kampene endte opp i et betong bygg, fordi jeg og noen andre hadde et våpen som gikk over 300 fps måtte vi skyte utenifra og inn på semi auto og bare glemme og gå inn og hjelpe medspillere. Og det og måtte være avhengig av og ha en sidearm blir litt unødvendig syns jeg selv

Går det ikke an og heve 300 fps regelen til 350 fps og da som før bruke kun semi inne, 50 fps i maks økning skulle vel ikke ha så utrolig mye og si

Kom gjerne med argumenter for og imot
“I en tid med altomfattende bedrag er det en opprørshandling å fortelle sannheten”
George Orwell

hutikilla
Power User
Power User

Postby hutikilla » 17 Apr 2007, 11:18

300 fps er for mye. 50 har Mye å si, er ikke værre enn at man nedgraderer børsja si eller kjøper en fps reduser

Kristoffer
Power User
Power User

Postby Kristoffer » 17 Apr 2007, 11:27

Saker som anngår vedtektene til nasf, skal diskuteres på NASF sine medlemssider, ikke her.

grishenko
Power User
Power User

Postby grishenko » 17 Apr 2007, 12:06

Ble spilt med 350 fps (og fullauto) inne når vi var på Town Assault. Og jeg så noen stygge resultater av det der...
Bengt Østby - Grishenko
ex-"NASF høvding"

Frank
Regular User
Regular User

Postby Frank » 17 Apr 2007, 12:10

Godt poeng bengt. Jeg tenkte med en gang "tja, kan det være så farlig?"

Men, når jeg tenker tilbake på Town Assault er jeg faktisk ikke keen på at ting ender opp som der =P Ikke at det skjedde noe med meg, men når 40 år gamle menn ser ut som et tenåringsutskudd i værste puberteten i trynet er det ikke mye tøft lenger =P

Heia 300fps! Heia at jeg må ha en hel haug med børser liggende for å kunne spille inne og ute da FPS reduser ser ut som et helvete! (Faan at jeg bryr meg :))
First To Fight, Second in Command

In the end, we won't remember the sound of our enemies, but the silence of our friends...
A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity. - Sigmund Freud

genetberg
Moderator
Moderator

Postby genetberg » 17 Apr 2007, 12:59

er jo greit å ha en unskyldning for å ha mange våpen også da, er en god måte å få aksept hos dama til å kjøpe enda et våpen..
AIRSMITH
S.R.O.G

Furuly
Regular User
Regular User

Postby Furuly » 17 Apr 2007, 13:35

Men tenk litt på det da. Hva skal du med høyere fps inne ? Ute blir det jo i hovedsak brukt til å øke rekkevidde. Og så klart presisjon. Men tenk deg, er virkelig 300fps så dårlig på 5-15m hold ? Og hvor mange ms er det mellom 50fps inne liksom ?

Octavian
Regular User
Regular User

Postby Octavian » 17 Apr 2007, 13:45

Furuly wrote:Men tenk litt på det da. Hva skal du med høyere fps inne ? Ute blir det jo i hovedsak brukt til å øke rekkevidde. Og så klart presisjon. Men tenk deg, er virkelig 300fps så dårlig på 5-15m hold ? Og hvor mange ms er det mellom 50fps inne liksom ?

poenget hans var jo at flere våpen kommer levert med over 300 fps nå,
før ble de (tm) levert på rundt 280, men nå har det kommet en del brukbare som leverer oppover mot 350.

Poenget med og øke den til 350 var så late folk ikke skal trenge og åpne gearboxen og bytte ut fjæra.
evt sende den til en som kan gjøre det. (airsoftguide vol. 1 ftw)

Ang garantier så er ikke det relevant da asia ler så det holder av norsk reklamasjon, og de færreste produsenter, om noen gir garranti på våpenene.
(husk frakt til asia i tilleg DERSOM de faktisk skulle gjort det)
det eneste måtte vært om du kjøpte fra SP fks, men da er framdeles det som går istykker slitedeler, men dette er en brøkdel av spillerne ville jeg tro.
Airsoft, Be what you`re not
When you win, you get to make up the rules

Putas
Moderator
Moderator

Postby Putas » 17 Apr 2007, 15:36

Ingen som trenger å åpne slegga bare fordi den er levert med 350fps. Har de ikke lyst til å nedgradere den kjøper de en fps reduser. Er det fare for at det kanskje kan ende opp med spill i noen byggninger kan de ha den saken i en lomme og sette den på når de går inn. Hvis de på død og liv ikke vil ha en sidearm.
Problem løst :wink:
Moderator
What Would MacGyver Do?

Mixmaster
Regular User
Regular User

Postby Mixmaster » 17 Apr 2007, 15:40

En FPS reducer som passer på de aller fleste løp får kjøpt på bla WGC til noen få kroner.

Så kan du bruke det våpnet du vil inne.

Ellers er det vanlig at du drar opp GBB'en når du entrer.
Alexander Kvale

Medlemsansvarlig
Norges Airsoft forbund
http://www.NASF.no

Bossk
Power User
Power User

Postby Bossk » 17 Apr 2007, 15:40

Spørsmål.. Finnes det FPS reducer som passer på min VFC AKSU-74 ? Ikke som jeg vet om ihvertfall..
ARQ01 - Arquebus Control

PRC-117G > M4a1

joe
Power User
Power User

Postby joe » 17 Apr 2007, 15:53

Greit og høre litt synspunkter men syns nå fps reducer blir litt for komplisert i kampens hete, lagkammerater roper de trenger deg inne og du sitter utenfor og må skru av flammedemper så på fps reduceren, og så få på flammedemper igjen, og godt poeng fra Bossk fps reducer passer ikke alle våpen
“I en tid med altomfattende bedrag er det en opprørshandling å fortelle sannheten”
George Orwell

PUNX
Power User
Power User

Postby PUNX » 17 Apr 2007, 15:58

Er vel greit nok å bare skru på reduceren først som sist. Og bare la den være på under hele spillet.
Skjønner tanken din joe, men min mening er å skaffe seg en reducer. Selv om det kan være vansklig å få den på alle typer våpen. Men det kan ikke være umulig? (vel.. MP5 SD, kan bli ett problem selvfølgelig..)
Vegard Volden
-aka putrid-
Leder: Vingrom AirSoft Klubb

AdakaR|
Power User
Power User

Postby AdakaR| » 17 Apr 2007, 16:33

Reduceren fucker alt som heter treffsikkerhet, hadde nok gått for sidearm av et slag.. har du mange folk med hit kan du jo ta en av deres rifler en liten stund ;) Gjort før, veldig gøy :twisted:
Trolling is a art!

hutikilla
Power User
Power User

Postby hutikilla » 17 Apr 2007, 16:49

AdakaR| wrote:Reduceren fucker alt som heter treffsikkerhet, hadde nok gått for sidearm av et slag.. har du mange folk med hit kan du jo ta en av deres rifler en liten stund ;) Gjort før, veldig gøy :twisted:

En AUG funka som F med reduser , verken hop up eller treffsikkerhet ble på virket

Return to “Lover og Regler”