Melding fra NASF: Politiske holdninger og Airsoft mm.

Spørsmål om lover og forskrifter som angår airsoft, samt spørsmål om NASFs reglement fra ikke-medlemmer.
playsibo
Sometimes here
Sometimes here

Re: Melding fra NASF: Politiske holdninger og Airsoft mm.

Postby playsibo » 01 Sep 2011, 10:39

Det vil nok være liten fare for noen død for ikke NASF klubber. Vi har kontakt med sentrale politikere i forbindelse med dette. Vi får se hva de blir til slutt enige om, men udemokratisk at et forbund skal ha en slags monopol situasjon. Så da vil eventuelle andre forbund dukke opp med samme rammer som NASF.
PTW M4 - FCC 2.5 and Magpul parts
PTW M4 - Daniel Defense / Magpul
TM - G17 FG Custom
CA M15 - Squad9 Custom parts
(Don't fuck with the ducks!)

Proud Scorpions Member since 2006
Medlems- og webansvarlig Scorpions

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 01 Sep 2011, 12:32

Sist jeg hørte noe var det store problemet med den tyranniske undertrykkeren NASF en hierarkisk struktur og demokratiske prinsipper. Hva vil i såfall være annerledes i et parallelt forbund?

/EDIT: Forøvrig sliter jeg med å se hva som skulle være så udemokratisk ved dette... Det virker jo som det funker for blant annet friidrett, fotball og skisport - kanskje det ligger noe i den strukturen likevel?

playsibo
Sometimes here
Sometimes here

Postby playsibo » 01 Sep 2011, 17:16

Du trenger jo ikke være så kranglete? Folk vil forskjellige ting, vi kan ikke bli sinte på hverandre for sånt? Vi har alle sammen noe i felles og det er airsoft, men om ikke alle vil det samme med et forbund må det være alternativer. Eller skal vi bare slutte med airsoften, fordi vi ikke vil være i NASF? :)
TM - G17 FG Custom

Pkekyo
Moderator
Moderator

Postby Pkekyo » 01 Sep 2011, 17:23

Er ikke det spor sint jeg, men jeg har enda til gode å finne en eneste fornuftig grunn til å operere utenfor forbundet - forutsatt at det ikke er 30 ekstra FPS det hele handler om. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva slags motivasjon som ligger bak.

playsibo
Sometimes here
Sometimes here

Postby playsibo » 01 Sep 2011, 17:44

Jeg har respekt for at andre ønsker være medlem av NASF. Jeg har heller ikke lyst til og argumentere mot NASF her inne (er som å helle bensin på bålet). Men det er viktig folk vet at det er andre store miljøer i Norge som jobber for sporten. Vi har gode kontakter i politiske miljøer og Norske etater og bruker de. Det viktigste for meg, er ikke NASF medlem eller ikke, det er at vi kan ha store spill med mye moro (noe vi hadde akkuratt med GZ11). Det som er synd er at mange som er medlem av NASF ofte ser ned på de som ikke er medlem. Gjensidig respekt er viktig? Ingen vil ha andre sine overbevisninger tredd ned over seg?

Husk: NASF er ikke en offentlig etat. Det er en vennegjeng som gikk sammen å lagde et forbund. Vi følger Norsk lov på lik linje med NASF medlemmer. Virker som om folk glemmer det? :)
TM - G17 FG Custom

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 01 Sep 2011, 19:11

playsibo wrote:Det som er synd er at mange som er medlem av NASF ofte ser ned på de som ikke er medlem. Gjensidig respekt er viktig? Ingen vil ha andre sine overbevisninger tredd ned over seg?

Kast ikke sten i glasshus. Husker en gutt på 16 år som spurte meg om NASF var høyreekstreme, for det hadde han hørt av noen i Scorpions. Jeg har også blitt fortalt at domenet til SOAK ble stjålet, og at det har vært gjort forsøk på å kuppe og ødelegge SOAK.

I det siste har det vært slutt på tull som dette, og derfor ser jeg langt mer positivt på Scorpions enn før. Som klubbleder i SOAK er dere i alle fall hjertelig velkommen til å kontakte meg for en prat:)

Jeg synes personlig allikevel at det er trist at man ikke kan samles i én organisasjon med mange medlemmer. Det gir oss større politisk tyngde og fremstår mer seriøst. Det er nå min mening.
Life is about learning; when you stop learning, you die.
- Tom Clancy

playsibo
Sometimes here
Sometimes here

Postby playsibo » 01 Sep 2011, 20:12

Ingen som går rundt sier at NASF er høyreekstreme i Scorpions. Var med stifte Scorpions i 2006, så det må ha vært et spesiellt egangstillfelle? Dette er meg helt ukjent og veldig synd om har skjedd. Husk at det er veldig mange NASF medlemmer på våre spill. Om det var synnspunkter vi hadde om dem tror jeg de ikke ville kommet?

Domene til soak har aldri blitt stjålet. Domene ble registrert av han som eier det for enklere komme inn på sidene dems. Etter noen år så det ut som om soak trodde domene var dems. Det går ikke stjele .no domener sånn. Bare klage til domeneklagenemde også får man det tilbake om det var tillfelle. Soak har foressten også fått tilbud om å få domene gratis av han. Så den saken er ryddet opp i. :)

Det er dumt ikke alle kan samle seg under et forbund, men det er også veldig dumt folk skal bli uvenner med hverandre grunnet det samme. :)
Last edited by playsibo on 01 Sep 2011, 22:58, edited 1 time in total.
TM - G17 FG Custom

DPM95
Power User
Power User

Postby DPM95 » 01 Sep 2011, 20:20

Mye er også rykter...hver av sidene får det for seg at den andre hater dem, gjerne fordi en håndfull personer har sagt eller gjort noe lite gjennomtenkt...også baller det bare på seg.
Life is about learning; when you stop learning, you die.
- Tom Clancy

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 01 Sep 2011, 20:36

Er ikke rart at Airsoft blir sett ned på av både politikere og politi når en ikke klarer å rydde opp i egne rekker :roll: Just saying.
Peace Through Superior Firepower

MRA

Fliptape
Power User
Power User

Postby Fliptape » 01 Sep 2011, 20:56

når forbudet kommer så blir det nok orden i rekkene ;)

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 01 Sep 2011, 21:22

Bare så synd det må et forbud til...

MRA

Panzergraf
Moderator
Moderator

Postby Panzergraf » 01 Sep 2011, 21:31

Gorerotten wrote:Er ikke rart at Airsoft blir sett ned på av både politikere og politi når en ikke klarer å rydde opp i egne rekker :roll: Just saying.

Du tror virkelig politikere og politi danner seg en mening om airsoft utifra hva som skjer internt i miljøet?
:roll:
Teutonicool

Gorerotten
Regular User
Regular User

Postby Gorerotten » 01 Sep 2011, 21:36

Naj, men det hjelper nå heller ikke at miljøet ikke er sammlet.

MRA

Rabagast
Site Admin
Site Admin

Postby Rabagast » 01 Sep 2011, 23:06

Jeg vil bare si at det en jurist med politimesterstilling sier, ikke er meninger alle i blå uniform innehar.
Det er også greit å tenke på at det finnes faktisk politifolk som har nevnt vår sak i media, så vær litt forsiktig med den tidvis halvfiendtlige holdningen enkelte har til politiet.

Men playsibo: jeg ønsker i likhet med pkekyo å vite hva som er motivet for å kreve et annet forbund enn NASF hvis det ikke er disse 30 FPS det er snakk om? For du sier jo selv
Det viktigste for meg, er ikke NASF medlem eller ikke, det er at vi kan ha store spill med mye moro
Likevel er det viktigste for deg å danne et EGET forbund, identisk med NASF, fordi du ikke vil være i NASF? Og de eneste argumentene som noensinne har blitt lagt fram, bygger på at FPS-grensene er for lave..
Speedsjarken! Tshugg tshugg tshohoooooo!
Du må beise sjarken gutt, ellers så søkk han!

playsibo
Sometimes here
Sometimes here

Postby playsibo » 02 Sep 2011, 08:50

Jeg ønsker på ingen måte lage noe annet forbund. Det ble kun nevnt som et alternativ om en lov skulle kreve flere organiserte foreninger, for å kunne spille. Jeg ønsker ikke bli med på en for / mot debatt om NASF. Jeg ønsket kun fortelle at vi jobber også med dette, å at en død for ikke NASF klubber er lite sannsynlig.

Debatter om NASF ender som regel alltid opp i personangrep og drittsleging. Mange som har sterke meninger på begge sider. :)
TM - G17 FG Custom

Return to “Lover og Regler”