Airsoft Bootcamp 2018

Diskutér airsoft arrangementer.
K3nn3th
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 21
Joined: 21 Dec 2014, 19:51
Location: Dokka

Airsoft Bootcamp 2018

Postby K3nn3th » 17 Feb 2018, 22:40

Airsoft Bootcamp 2018

Da var det endelig tid for påmelding igjen. Håper alle har ventet spent og bare hiver seg over mailen sin etterpå for å sende. Her kommer det dere trenger å vite.

Alle former for alkohol og andre rusmidler er strengt forbudt. De som medbringer dette av noe slag vil bli kastet ut av arrangementet uten advarsel og refusjon.

Airsoft bootcamp 2018 vil som foregående år bli holdt inne på øvingsfeltet til gamle Haslemoen militærleir i Våler, Hedmark. Mange sitter nok med følelsen av at dette er noe for nybegynnere, og at “dette trenger ikke jeg”. Det er helt feil. Dette er i grunn en av de første store sjansene i løpet av året for hele miljøet til å komme sammen, ha det moro og se igjen gamle kjente som man kanskje ikke har sett eller skutt på siden sist sommer. I tillegg er dette også åpent for alle slik at spillere som ikke er medlemmer av NASF har muligheten til å komme sammen med oss og lære om NASF og hva vi driver med. Først og fremst er bootcamp moro! :D

Lørdagen blir delt inn med litt forskjellige poster som gir mulighet til å lære seg noen lure hint og tips innen ymse airsoft-relaterte ferdigheter, og søndagens opplegg må vi komme tilbake til. Lørdag kveld vil det bli noe aktiviteter før og etter maten for de som vil.

Så litt spesifikk info:
Bootcamp holdes 27 – 29 april 2018 på Haslemoen leir i Våler.
Her er en link til kart: https://kart.gulesider.no/m/OCCIE

Vi har fått leie gymsalen på området som brukes til dusjing og soving. Det vil også være muligheter for å sove i telt for de som vil det.

Bootcamp vil i år koste 250kr pr person. Dette går til å dekke leie av området og gymsal, og utgifter som er tilknyttet de forskjellige postene. Når dere sender påmeldingsmail vil dere få en bekreftelse tilbake med betalingsinfo. Hvis dere ikke mottar en bekreftelsesmail fra oss innen rimelig tid, ikke nøl med å ta kontakt. Viktig at dere betaler så fort dere får betalingsinfo. Dere er IKKE regnet som påmeldt før vi har mottatt bekreftelse på betaling. Hvis dere kommer på spill uten å ha betalt, så vil dere ikke få være med. Så enkelt er det. Det er også bindende påmelding, så hvis du finner ut i siste øyeblikk at du ikke kommer allikevel så får du ikke igjen pengene dine.

Det må være minst 40 deltakere for at arrangementet blir gjennomført. Vi har ikke satt noen påmeldingsfrist, men betalingsfristen er fredag 13.april, så da må man nødvendigvis ha meldt seg på før den tid. ;) Helst så fort som mulig. :)

Alle som skal være med på bootcamp, og som er under 18 år, må enten ha dispensasjon eller melde seg på sammen med en verge. Vergen og personen han passer på må være på samme lag søndagen, og være på samme poster lørdagen. Vi vil selvsagt påse at dere havner på samme poster, ergo kan ikke verge og spiller ha forskjellige ønsker for poster på lørdagen. 16 år er absolutte nedre grense, med eller uten verge.

Når det gjelder bekledning så kommer ikke vi til å si til dere hva dere burde ha med o.l. Vi går ut ifra at dere ser på værvarselet for den helga, og har med dere klær og kler dere deretter. Det skal ikke være nødvendig for oss å si at “Nå er det kaldt, så det kan lønne seg å ha på superundertøy!” eller noe sånt. :P Vi bor i Norge, folkens! Det er ikke 20 varmegrader i slutten av april. ;)

Innsjekk og chroning skjer i gymsalen. Chroningen SKAL foregå med arrangørens ammunisjon, derfor trenger du ikke komme til chroning med egen ammunisjon. Setter også pris på om dere selv fjerner gamle fargestrips fra våpnene.

Angående regler for våpen og briller, så følger vi regelverket til NASF. Vennligst kontakt oss eller gå på www.nasf.no hvis dere lurer på noe.

Programmet for helga ser slik ut:
Fredag 27.april:
17:00 – 21:00 Innsjekk. Folk registreres og finner seg til rette der de skal sove.
21:15 Kort info i gymsal.

Lørdag 28.april:
08:00 – 09:15 Innsjekk for de som ikke rakk kvelden før.
09:30 Info om dagen. Alle møter klare til dyst i “Safezone”.
10:00 Bootcamp start. Post 1.
12:00 Pause i “Safezone”.
12:30 Post 2.
14:30 Pause i “Safezone”.
15:00 – 17:00 Post 3.
17:15 Praktiske konkurranser. (Praktisk skyting/magasinbytte)
18:00 Grilling med quiz.

Søndag 29.april:
Mer informasjon om søndagen kommer nærmere arrangementet.
HUSK: Rydd etter dere før dere drar!

Påmeldingen skal sendes til: go.airsoftklubb@gmail.com
Merkes med: Påmelding Bootcamp 2018
Den skal innholde følgende:
-Fullt navn (ikke kun nick)
-Fødselsdato
-Klubb (hvis du ikke er medlem av en klubb, lar du denne stå blank)
-”Uniform” du har tenkt å bruke. Har du ingen komplett uniform, bare skriv hva du har tenkt å ha på deg.
-Liste i prioritert rekkefølge over postene for lørdagen. Vi kan ikke garantere at du får det helt som du vil, men vi skal prøve så godt vi kan.

Følgende poster er satt opp i år:

-CQB: Denne har vært med på alle bootcampene og denne bootcampen er intet unntak. SIBO leksjon blir det med fart og moro!

-Stridsteknikk: Også en gjenganger på bootcamp. Her får dere en morsom og lærerik innføring i hvor effektivt et airsoftlag faktisk kan være. Noe alle burde ha med seg videre, gammel som ny.

-Reconkurs: Vi fortsetter med reconkurs i år også, der det vil bli litt praktisk lære om valg av kamuflasje/ghillie, oppsett av OP for stridslag og sniperteam, lendeforflytning og valg av stridsrute i teig med sniperlag eller patrulje.

-Close protection: Dette er et kurs der det blir teoretiske og praktiske øvelser hvor dere gjennomgår hvordan man utfører personbeskyttelse av f.eks VIP, både i planleggings- og utføringsfasene. Det blir drilling på formasjon, evakuering og masse annet snacks! Til denne øvelsen trengs det et nærstridsvåpen, pistol holder.

-VKP: Eller bedre kjent som “veikontrollpunkt”. Denne posten vil gi en innføring i hvordan opptre, enkelt rollespill samt å drive en VKP, som er et element som ofte går igjen på mange større airsoftspill. Fokus her vil være bruk av kjøretøy, forholde seg til rollespillere, samt hint og tips om hvordan det kan gjøres. Det vil bli litt fokus elementer annet enn skyting og det vil være mye lærerik moro for de som er med.

Dette er da postene dere kan melde dere på. Dere setter de opp i prioritert rekkefølge fra 1-5. Dere vil da få 3 av de. Det er begrenset med plasser på de forskjellige postene, så her er det litt “først til mølla”-prinsippet som gjelder, med mindre du hadde de samme postene i fjor. Hvilke poster du har blitt tildelt vil du få beskjed om pr.mail. Spennende! :D

Da er det bare å ønske alle velkommen til Bootcamp 2018. Håper så mange som mulig tar turen! :D
Gjøvik og Omegn Airsoft

Return to “Arrangement”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest