OP: GARY IV

Diskutér airsoft arrangementer.
Cpt.Dahl
Power User
Power User

Re: OP: GARY IV

Postby Cpt.Dahl » 01 Sep 2014, 23:27

Vil takke for at jeg nok en gang fikk muligheten til å stille med AirsoftBoden på Gary.
På tross av færre påmeldte i år enn i fjor, så var det nok folk innom som handlet og slo av en prat.
Det satte jeg veldig stor pris på og gjør at jeg kommer nok tilbake senere.

Når selve spillet var i gang, så fløy jeg rundt i gul vest og tok bilder. Fikk tatt ganske mange bilder. Mye fra North sin side, men også litt fra South sin side.
Beklager hvis jeg sto i veien eller røpet noens posisjoner. Prøvde å ikke gjøre det.

Som nevnt over her, så er området så utrolig digg at det er veldig synd at ikke flere valgte å ta turen over fjellet. Kjøremessig er det ikke langt og fjellet var vakkert på denne tida.

Kjempepluss for sosiale aktiviteter på kvelden med quiz, blinkskyting, grilling og annet. Volleyball var kjempegøy.

Lasse får ansvaret for alle bildene jeg tok under spillet, så hvis noen ønsker å tilføre smuss på ansiktet sitt, så kontakter dere han.
Espen Dahl, THE HOGS Airsoft Team

http://www.AirsoftBoden.no

Klingz
Power User
Power User

Re: OP: GARY IV

Postby Klingz » 02 Sep 2014, 02:32

Jeg var lagfører for geværlag "klings" på southland.
Dette var et hyggelig spill. Været kan vi bare klage på, men så skal vi "hjem" til varme senger og porselen etter noen timer i felten. Så vi kunne ikke annet enn å synes synd på oss selv.
Jeg sitter på nattevakt med litt for mye tid mellom streifrundene mine, så her kommer historien fra helgen. Koordinater oppgitt er på dette kartet

Lørdagens første oppdrag var å eskortere GARY til Wiskeytoppen (W26*) for å kunne aktivere den.
Etter et vellyket angrep i oppoverbakke fikk vi aktivert GARY en liten stund, før vi ble slått tilbake.
Vi kan peke på feilmeldinger, radioskygger og våpenklikk. Men angrepet var raskt og effektivt for North sin del.
Som planlagt ble GARY fjernet fra toppen og brakt til South KO (K32*) og gjemt. Etter en liten stund ble GARY funnet, og i all hast fjernet fra våre hender like før jeg fikk inn dagens første treff med hagle.

Da laget og sjæfen var kommet seg, åpnet himmelen sine sluser luftfuktigheten økte raskt.
Vi marsjerte fra KO, via flyplassen (D25*) og videre nordøst for å møte egne styrker.

Etter å ha samlet oss i skogen ved spaet (D21*) gikk vi langs bekken mellom minefeltene nordover mot skogen. Vi kom problemfritt inn i skogen ved K17*, og fikk samlet oss før vi fikk kontakt med FI igjen ved L17*

Fienden hadde en bunker i N16* og vi tok ild fra M17* Laget mitt gikk nå litt nordover og forsøkte å flanke bunkeren mens geværlag marpat gav dekkild mot bunker. De ble stanset av effektiv og nøyaktig ild fra høyre flanke. Angrepet mistet moment og vi ble slått tilbake til vår første stilling i skogen; et steingjære i K17*

To av geværlagene (sierra og klings) gikk tilbake til flyplass for å etterforsyne mens ett lag ble sittende igjen i skogen. Etter at lagene var stridsdyktige angrep de langs veien, og mot porten i skogen (O18*)
Angrepet ble stått tilbake. Den nye planen var at halve geværlag klings gikk på en oppklaringspatrulje langs bekken via Spa (D21*) og nordover inn i skogen ved K17*. Patruljen fortsatte over bekken sørover til N17* hvor vi sist møtte FI. Vi fant ingenting og fortsatte klareringen mot O18*. Hele tiden var vi i radiokontakt med geværalg sierra som gikk stridspatrulje nord for oss og mot siste kjente kontakt i N16*

Etter å ha klarert området rundt O18* ble vi forsterket av geværlag marpat og resten av geværlag klings.
Forsterkningene ble sendt sørover mot P20 for å renske skogen. Etterpå ble det opprettet nærforsvar på O18*, som nå var vårt spawn (med bålkos). Vi holdt dette en stund og hadde noen mindre kontakter med FI, før vi fortsatte nordover mot bunker i N16 for å møte en større styrke. Vi inntok bunker og laget linje for å stå imot fienden som kom nordfra. Løping ble til huket gange, så til kryping før jeg lå bak en liten tue og sørget for at en fiende holdt hodet sitt lavt bak en sten. Vi kan høre fienden organisere og iverksette et effektivt linjeangrep. Jeg skyter en mann med hagla noen meter før han ville løpt over meg, jeg skyter mot noen til og ser i sidesynet en mann vri seg mot meg *så går alt i svart*

Dagen etterpå er vi tilbake i O18* Vi har en SAM-stilling vi må forsvare. Vi bli angrepet og drevet over broen (O16*) Vi holder stand i vår festning blant noen store stener i P17* Fienden må ha brutt gjennom et sted venstre/vest for oss. Plutselig får vi ild fra siden og må trekke oss tilbake mot O18. Vi har allerede sprengt SAM-stillingen og blir effektivt drevet fra skogen. Vi samler oss ved Spaet (D21*) og geværlag klings går til og oppretter observasjonspost på novembertoppen (N22*) Herfra kan vi se at FI ikke er ute på markene, og kan anta at alle er i skogen. Lydnivået og konsentrasjonen stemmer kunne tilsi det. I mellom vindkastene var det mulig å høre ordrene fra Northlands befalt. Noen minutter før tolv hørte vi marsjordrer og lydnivået dempet og spredte seg, og jeg kunne høre samtalene flytte seg i skogen. Alt sett og hørt ble meldt inn til Sjæf. Antakelsene stemte, og klokken 1202 angrep FI ut av skogen ved K17* og en annen gjeng fra O18*

Sjæf og laget ved Spaet (D21*) ble drevet tilbake og fi tok stillingen. Det hele ble observert fra Novembertoppen. Vi sendte ned en liten oppklaringspatrulje for å undersøke om skogen i sør (P19*) var tom.
Den var ikke det, vi fant en vaktstyrke på to mann og trakk oss tilbake til toppen. Etter en stund ser vi denne vaktstyrken marsjere ut av skogen, samtidig som geværlag Sierra skal angripe FI ved Spa (D21*).
Geværlag klings iverksetter springmarsj for å gjenta skogen, men mest for å trekke FI fra D21* og tilbake til O18 *. (Planen blir at Sierra skal ta Spa og rykke videre mot skogen.)

Vi oppholder FI i skogen, men blir etter hvert drevet ut og tilbake til Flyplassen (F24*) hvor vi legger oss i forsvar i vente på FI. det blir ropt "dette er vårt Alamo". Northland bruker god tid på ta flyplassen. Det er mye vegetasjon og kort sikt langs veien (F23) mot flyplassen.

Northland inntar flyplassen og terminalbygget, men bruker lengre tid på å klarere området øst for flyplassen.
Vi er plutselig fire spillere fra alle de forskjellige geværlagene som står i skogen (G30*) sør for flyplassen. Vi omgrupperer og angriper FI mens de prøver å klarere vegetasjonen rundt landingstripen. Angrepet kommer brått på, men blir stanset før vi når veien. (E25*)

Siste southlender ble skutt på veien (E24*) etter å ha ligget i skjult buskene og skutt ut flere spillere enn man kan telle å en hånd.

Southands tropp ble utslettet, de siste 13 tappre vil minnes.
Image

minusting
-våpenproblemer
-radioproblemer lørdag, pga fuktig vind.
-plasseringene av KO (må de ligge på fjelltinder langt fra stiene egentlig?)
-vi var bare 3 fra team flecktarn
-kunne hatt en varmeovn på tørkerommet.

plussting
+sosialt opplegg med grilling og quiz
+bra overnattingslokaler
+bedre og større butikk i sentrum
+solskinn på søndagen
+lavt frafall på eget geværlag
+høy moral i laget
+ vant skytekonkurransen med en springer pistol
+ ingen juksing, krangling eller skader i skogen.
+bålkos
+ airsoftboden var der
+ Audvin (callsign Cubus) var en god leder.
+ I haz a shotgun, and here's the plot: Takin payers out with a flurry of tri-shots! bom bom

Tommel opp og takk til alle som kom på spill.

Return to “Arrangement”