Helgespill på Sjusjøen Høyfjellshotell

Diskutér airsoft arrangementer.
Marauder
Sometimes here
Sometimes here

Helgespill på Sjusjøen Høyfjellshotell

Postby Marauder » 25 Feb 2015, 18:47

Gjøvik og Omegn Airsoft vil gjerne invitere til helgespill på Sjusjøen Høyfjellshotell.

http://kart.gulesider.no/m/LL9D1

Dette er et arrangement for NASF-medlemmer, med NASF-regler og med fps-regler våpenklasse A. (Altså max 300fps). Hotellet ligger i et populært område, og det vil derfor ikke være noe spill utendørs. KUN innendørs. Scenario kommer etterhvert.

Spillet blir avholdes helgen 14-15 mars.
spill start lørdag kl 11:00
spill slutt søndag kl 14:00

Det er ikke noe krav til cammo. Kom i det du føler for å spille i så lenge det er forsvarlig. :P Våpenlykt kan være lurt da det er en del mørke områder der. :)

Airsoftboden kommer muligens med butikken den 15, så mangler du noe kan du kanskje få kjøpt det der. ;)

Hotellet har gått konkurs og skal rives mot slutten av mars. Det er derfor ikke noe møbler der, ikke oppvarming, ikke strøm og ikke vann. Hvis folk må på do så kan de tisse ute eller gå/kjøre opp til kafeteriaen og låne doen der.

Parkering.
Det er dårlig med oppmåkt parkering ved hotellet da det ikke lenger er i drift. Tar alle med seg en spade og hjelper til med måking så får vi fort en bra plass, men dette er ikke noe vi orker å gjøre alene. Derfor anbefaler vi folk å kjøre sammen så godt det lar seg gjøre for å minske antall biler.

Overnatting.
Rustad Hotell er i nærheten og Mesnalia Ungdomssenter og Leirskole ligger 15 min. unna. Folk kan ligge i telt ved hotellet, og man kan også ligge inne på hotellet (dette har vi ikke spurt om tillatelse til, og gjøres på eget ansvar).

Påmelding skjer på siden vår på facebook. http://www.facebook.com/groups/96065424851/
Har du ikke facebook kan du melde deg på her

Vekommen! :D

genhet
Regular User
Regular User

Re: Helgespill på Sjusjøen Høyfjellshotell

Postby genhet » 17 Mar 2015, 09:55

Jeg tenkte jeg skulle lage en lite tilbakemelding til spillederene:
+ Fett område
+ Mye mennesker
+ Greie "oppdrag"
+ Godt med eget hotellrom å sove på
+ Nattspill
+ Hyggelig å treffe nye mennesker

- Ingen chroning
- Uryddig bruk av "pang regel"
- Spawnregler førte innemellom til clusterfucks
- ingen "innsjekk/kryssjekk mot NASF lister

Jeg syntes det er direkte dårlig at det ikke var satt opp en chronestasjon som ALLE måtte gjennom ved annkomst. Dette kunne blitt gjort samtidig som man "sjekker inn"/krysser av mot påmeldingslister ved annkomst. SCAK gjennomfører dette ved HVERT eneste søndagsspill, og huker av på oppmøtte vs påmeldte. I sibo er det ekstra viktig med chroning da det er desto større sjanse for skader. Selv har jeg fått ett par kraftige blåmerker etter treff som GARANTERT ikke var under 300 fps. Jeg har spillt MYE sibo de siste årene, og har aldri vært borti sub 300 treff som etterlater sånne merker. Det var vel i tillegg ett par som fikk knust glass på noen relativt dyre lykter. Hvorvidt det kan skje skje på 300 fps skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke kjenner bruddstyrken på sånne glass, men jeg har hvertfall aldri vært borti at det har skjedd før.

Når det kommer til pangregelen mener jeg at den bør utgå i sin helet på sibospill da den fører til mer rot enn bra... Pangregelen skal HVERTFALL ikke benyttes som ett alternativ hvis man er tom for ammo... Jeg opplevde å bli panget ut da en kar FORDI han var tom for ammo i løpet av nattspillet, og det er ikke innafor. Unnskyldningen hans var at han hadde sidearm, og kunne trukket den... Som jeg sa til han da, DA BURDE DU TRUKKET DEN! Når han appåtil reagerer med å bli irritert og småsint for jeg tar det opp med han, så viser det dårlig sportsånd og ikke noe som burde forbindes med alle de oppegående spillerne der ute...

Morgan Kane
Power User
Power User

Re: Helgespill på Sjusjøen Høyfjellshotell

Postby Morgan Kane » 18 Mar 2015, 23:48

Uten å ha vært der, men bare for å oppklare "bang regel"
Dette er KUN tenkt brukt i følgende tilfeller: en mot en bakfra (det vil si at du ikke kan bange ut en mengde folk bare fordi du kan si bang fort) Du kommer bakfra på en person som ikke aner at du er der, og du ikke ønsker å skyte fordi han er for nærme eller fordi du vil være snill (er faktisk lov å være snill). Du skal ha våpen siktet mot han, og hvis hans reaksjon er NOE annet enn å si død mann, så skal du skyte han. Hva betyr det? At bang regel ALDRI er erstatning for ammo, eller å bytte våpen til sidearm!

Kan også være enig i at i sibo kan bang regle med fordel utgå, da man spiller med lav nok Fps til at man fint kan skyte folk (sikt heller midt på vest eller noe hvis du vil være snill).
Go to your God like a Soldier

MilSim.no

Return to “Arrangement”