Airsoft bootcamp 2015

Diskutér airsoft arrangementer.
User avatar
Marauder
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 41
Joined: 23 Jul 2006, 13:23
Location: Ringsaker

Airsoft bootcamp 2015

Postby Marauder » 23 Mar 2015, 17:28

Da var det endelig tid for påmelding igjen. Håper alle har ventet spent og bare hiver seg over mailen sin etterpå for å sende. Her kommer det dere trenger å vite.

“ALKOHOL SKAL PÅ INGEN MÅTE MEDBRINGES, DRIKKES, SPRØYTES INN, SNIFFES, PUMPET INN MED KLYSTERPUMPE ELLER PÅ NOEN SOM HELST MÅTE VÆRE Å FINNE PÅ BOOTCAMP ELLER INNI NOEN SOM ER DER.” (Sitat fra Morgan). Dette gjelder også andre typer rusmidler. ;)

Airsoft bootcamp 2015 vil som foregående år bli holdt inne på øvingsfeltet til gamle Haslemoen militærleir i Våler, Hedmark. Mange sitter nok med følelsen av at dette er noe for nybegynnere, og at “dette trenger ikke jeg”. Det er helt feil. Dette er i grunn en av de første store sjansene i løpet av året for hele miljøet til å komme sammen, ha det moro og se igjen gamle kjente som man kanskje ikke har sett eller skutt på siden sist sommer. I tillegg er dette også åpent for alle slik at spillere som ikke er medlemmer av NASF har muligheten til å komme sammen med oss og lære om NASF og hva vi driver med. Først og fremst er bootcamp moro! :D

Lørdagen blir delt inn med litt forskjellige poster som gir mulighet til å lære seg noen lure hint og tips innen ymse airsoft-relaterte ferdigheter, og søndagen har et actionfyllt og meget intenst moro spill. Lørdag kveld vil det bli noe aktiviteter etter maten for de som vil.

Så litt spesifikk info:
Bootcamp holdes 1 – 3 mai 2015 på Haslemoen leir i Våler. Her er en link med info om selve spillområde: www.xlpaintball.no
Og her er en link til kart: 1881.no/2mj9Q3

Vi har fått leie gymsalen på området som brukes til dusjing og soving. Det vil også være muligheter for å sove i telt for de som vil det.

Bootcamp vil i år koste 450kr pr person. Dette går for å dekke leie av område og gymsal, og utgifter som er tilknyttet de forskjellige postene. Når dere sender påmeldingsmail vil dere få en bekreftelse tilbake med betalingsinfo. Hvis dere ikke mottar en bekreftelsesmail fra oss innen rimelig tid, ikke nøl med å ta kontakt. Viktig at dere betaler så fort dere får betalingsinfo. Dere er IKKE regnet som påmeldt før vi har mottatt bekreftelse på betaling. Hvis dere kommer på spill uten å ha betalt, så vil dere ikke få være med. Så enkelt er det. Det er også bindene påmelding, så hvis du finner ut i siste øyeblikk at du ikke kommer allikevel så får du ikke igjen pengene dine.

Det må være minst 40 deltakere for at arrangementet blir gjennomført. Vi har ikke satt noen påmeldingsfrist, men betalingsfristen er fredag 17.april, så da må man nødvendigvis ha meldt seg på før den tid. ;) Helst så fort som mulig. :)

Alle som skal være med på bootcamp, og som er under 18 år, må enten ha dispensasjon eller melde seg på sammen med en verge. Vergen og personen han passer på må være på samme lag søndagen, og være på samme poster lørdagen. Vi vil selvsagt påse at dere havner på samme poster, ergo kan ikke verge og spiller ha forskjellige ønsker for poster på lørdagen. 16 år er absolutte nedre grense, med eller uten verge.

Når det gjelder bekledning så kommer ikke vi til å si til dere hva dere burde ha med o.l. Vi går ut ifra at dere ser på værvarselet for den helga, og har med dere klær og kler dere deretter. Det skal ikke være nødvendig for oss å si at “Nå er det kaldt, så det kan lønne seg å ha på superundertøy!” eller noe sånt. :P Vi bor i Norge, folkens! Det er ikke 20 varmegrader I begynnelsen av mai. ;)

Angående regler for våpen og briller, så følger vi regelverket til NASF. Vennligst kontakt oss eller gå på www.nasf.no hvis dere lurer på noe.


Programmet for helga ser slik ut:
Fredag 1.mai:
17:00 – 23:00 Innsjekk. Folk registreres og finner seg til rette der de skal sove.
23:00 Kort info i gymsal.

Lørdag 2.mai:
09:00 – 10:00 Innsjekk for de som ikke rakk kvelden før.
10:00 Info om dagen. Alle møter klare til dyst i “Safezone”.
10:15 Bootcamp start. Post 1.
12:15 Lunsj i “Safezone”.
13:00 Post 2.
15:00 Slutt Post 2.
16:00 Grilling med sosialt innslag og premiering.
Muligheter for kvelds-/nattspill for de som ønsker det.

Søndag 3.mai:
10:00 Info om dagen. Alle møtes i “Safezone”.
10:15 Spillstart.
14:00 Full dødtid.
14:30 Spill slutt. Kort oppsummering i “Safezone”, og tårevåte avskjeder.
HUSK: Rydd etter dere før dere drar!


Påmeldingen skal sendes til: go.airsoftklubb@gmail.com.
Merkes med: Påmelding Bootcamp 2015
Den skal innholde følgende:
-Fullt navn
-Fødselsdato
-Klubb (hvis du ikke er medlem av en klubb, lar du denne stå blank)
-”Uniform” du har tenkt å bruke på søndagens spill (lørdagen er ikke så viktig) Har du ingen komplett uniform, bare skriv hva du har tenkt å ha på deg.
-Liste i prioritert rekkefølge over postene for lørdagen. Vi kan ikke garantere at du får det helt som du vil, men vi skal prøve så godt vi kan.



Følgende poster er satt opp i år:

-CQB: Denne har vært med på alle bootcampene og denne bootcampen er intet unntak. SIBO leksjon blir det med fart og moro. Posten holdes av XtraLars og Stian fra MRA.

-Stridsteknikk: Også en gjenganger på bootcamp. Her får dere en morsom og lærerik innføring i hvor effektivt et airsoftlag faktisk kan være. Noe alle burde ha med seg videre, gammel som ny. Posten holdes av Frank “The Tank”.

-Førstehjelp: Denne posten kommer i år også for andre gang. Erfaring viser at det ikke er så dumt å kunne litt grunnleggende førstehjelp når man er på storspill. Her lærer vi litt om ting som det ikke er helt usannsynlig at vi kommer borti både i airsoftsammenheng og hverdagen ellers. Her trenger man ikke dukke opp KTS. ;) Posten holdes av Thomas “Delta” som er godkjent instruktør og har fagbrev i ambulansefaget.

-VKP: Eller bedre kjent som “veikontrollpunkt”. Denne posten vil gi en innføring i hvordan opptre og drive en VKP, som er et element som ofte går igjen på mange større airsoftspill. Fokus her vil være bruk av kjøretøy, forholde seg til rollespillere, samt hint og tips om hvordan det kan gjøres. Det vil bli litt fokus på rollespill, elementer annet enn skyting og det vil være mye lærerik moro for de som er med. Posten holdes av Michael Dique fra Milsim.

-Grunnleggende airsmithing og våpenvedlikehold: Nytt av året kommer en post hvor man kan lære seg det mest grunnleggende når det kommer til skruing av airsoftvåpen. Dette kan være en nyttig ting å kunne da airsoftvåpnene har en tendens til å trenge litt TLC innimellom. :p Posten holdes av “O store forbundsleder” Odd-Reidar Fuglestad. ;)

Dette er da postene dere kan melde dere på. Dere setter de opp i prioritert rekkefølge fra 1-5. Dere vil da få 2 av de. En før lunsj, og en etter. Det er begrenset med plasser på de forskjellige postene, så her er det litt “først til mølla”-prinsippet som gjelder. Hvilke poster du har blitt tildelt vil bli opplyst ved innsjekk. Spennende! :D

Airsoftboden kommer også på årets Bootcamp, så er det noe du skulle mangle til spillet så kan du nok få kjøpt det der. ;)


Da er det bare å ønske alle velkommen til Bootcamp 2015. Håper så mange som mulig tar turen. :D

Fardinz0r
Sometimes here
Sometimes here
Posts: 8
Joined: 01 Feb 2014, 15:27
Location: Kristiansund

Re: Airsoft bootcamp 2015

Postby Fardinz0r » 21 May 2015, 00:10

Premie forslag til neste års bootcamps kit konkuranse
http://www.skdtac.com/skd-bag-of-dicks-p/skd.808.htm


Return to “Arrangement”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest