ØMS Julespill: OP X-mas, 03/01, Askim

Diskutér airsoft arrangementer.
User avatar
Panzergraf
Moderator
Moderator
Posts: 4475
Joined: 11 May 2005, 17:58
Location: Ås
Contact:

ØMS Julespill: OP X-mas, 03/01, Askim

Postby Panzergraf » 02 Dec 2015, 05:51

Image

OP X-Mas 2015 blir på det nye området i Askim (men teknisk sett i Skiptvet).
Dette blir som tidligere år et lettbeint hyggespill. Det blir ikke speedball, men langt ifra noe hardcore milsim heller.
Nye spillere er velkommen! Dette er en ypperlig anledning for å prøvespille før dere melder dere inn for et helt medlemsår hos ØMS i 2016 :)

Oppmøte: 10:30
Briefing: 11:00
SL: elling
Utmarsj og spillstart ASAP etter det. Møt så klar som mulig, vi har begrenset med dagslys på denne tiden av året!
Spillslutt ca. 15:00-15:30, avhengig av hvor mørkt det blir.

Veibeskrivelse:
Kjosveien 36, Skiptvet
http://kart.gulesider.no/m/IPc7J

Spillkart:
Image

Scenario:
Krigen mellom Redland og Blueland raser videre.
Etter å ha tatt ut Redland sine luftvernstillinger i fjor kunne Blueland rykke lenger inn i landet, men de er fortsatt avhengige av bakketransport.
Redland har infiltrert en infanteristyrke inn bak Blueland sine linjer, og har nå blokkert en viktig forsyningslinje. Denne må klareres om julen skal reddes!

Oppdrag:
Blueland:
Start i område B1. Rykk frem støttet av kjøretøy langs veiaksen markert med blått på kartet.
Bekjemp Redland langs veien og bryt gjennom deres veikontrollposter.
Etabler ny base i B2, og fortsett som en ren infanteristyrke mot Sør-vest for å eliminere Redland sin base.
Kartet har MGRS-koordinater. Det er mulig å bruke GPS for mer presis orientering på området.

Redland:
Etabler Veikontrollposter langs veiaksen markert med blått på kartet. Ønsket plassering er også markert på kartet, men dere kan avvike med opptil 50m opp eller ned veien for å finne mer ideelle stillinger.
Dersom alle VKP'ene faller, trekk tilbake til rød base, markert R1 på kartet, og kjemp videre til siste mann og siste kule! Eller til ca. 15:30, for da er det spill slutt.

Blueland vinner hvis: De trenger gjennom alle stillingene, og erobrer R1.
Redland vinner hvis: De hindrer Blueland i å rykke fram og etablere base B2. Da blir det ingen jul i år!
Uavgjort om: Blueland trenger gjennom alle stillingene, men Redland beholder base R1.

Med andre ord vil den første delen av scenariet være et slags "pushgame". Jo lenger Redland holder ut og sperrer veien, jo kortere tid får Blueland på seg til å ta basen deres etterpå!

Regler
Spawn:
Blueland spawner i B1 fram til ny base er etablert i B2, da blir dette nytt spawn. Spawntid er hvert kvarter.
Redland spawner i VKP'en bak den de beskytter (så om de beskytter VKP1, spawner de i VKP2, osv.) Spawntid er da hver halvtime.
Om alle VKP'ene til Redland faller, og når de beskytter VKP3, vil de måtte spawne i base R1. Spawntid for dem vil da også være hvert kvarter.

Medic:
1 medic pr. 5. spiller på hver side (dvs. om Blueland er 11 spillere vil de få 3 medics).
Medic heal tar 2 minutter, med to hender på bryst.

Magasiner:
Vanlige geværer kan bruke midcaps på opptil 100 skudd. Har du midcaps som tar fler enn 100 kuler kan du regne deg fram til hvor mange trykk med speedloader du trenger for å få 100, og passe på å ikke lade mer.
Antall magasiner du kan bære med deg er ubegrenset.
Har du kun Hicap-magasin til våpenet ditt kan du få lov til å bruke ett enkelt hicap.
MG kan bruke boksmagasiner med ubegrenset kapasitet.
Lading av magasiner skal kun skje i spawn, så trekk tilbake dit om du går tom for kuler.

Liggetid/bløduttid:
Blir du skutt må du ligge i minst 2 minutter før du kan gå til spawn (du kan flytte litt på deg om du ligger midt i skuddlinjen).
Du kan ligge i opptil 10 minutter og vente på medic før du blør ut.

Bil:
Blueland vil ha kjøretøy med i spill. Dette kan kun tas ut med 40mm granater, fra f.eks. M203 granatkastere.
Så om du har en slik, ta den med! Nå kommer den endelig til nytte :)
Dersom ingen på Redland har en slik må vi improvisere noe.
Kjøretøyet spawner i B1 hver halvtime, eller det kan repareres av en ingeniør. Dette tar 5 minutter.
Kjøretøyet kan ha våpen montert, avhengig av styrkeforholdet mellom Redland og Blueland.
OBS: Bilen tåler å bli skutt på, men ikke vær dust og skyt mer enn nødvendig bare fordi du kan.

Ellers:
NASF sine forskrifter gjelder, vi bruker som vanlig Klasse A-reglene for fps og sånn.
Normal airsoft-kotyme er selvsagt gjeldende. Ta treff og ikke vær dust og kranglete.
Har du en uniform som ikke står listet opp under noen av sidene, så bare spør. Prøv å komme matchende kledd med kameratene dine om dere vil spille sammen.
Inndelingen av uniformer kan endres om fordelingen mellom sidene blir feil.


Påmelding her eller på ØMS sitt forum.

Påmeldte:
Blueland Flecktarn, woodland, DPM, Multicam og liknende
Elling, flecktarn, ØMS (med bil)
Kine, flecktarn, ØMS

Redland norsk, OD, russisk og liknende
Løkke, norsk, ØMS
Teutonicool

User avatar
olaman
Power User
Power User
Posts: 6308
Joined: 15 Aug 2006, 12:51
Location: Røa, Oslo.
Contact:

Re: ØMS Julespill: OP X-mas, 20/12, Askim

Postby olaman » 02 Dec 2015, 11:07

Jeg elsker julespill!
Skal prøve å få det til!
Sjekk ut Facebooksiden til laget mitt, HHK;
http://www.facebook.com/hestehovkompaniet
Og her er linken til min personlige side, hvor det handler om meg, meg og meg; http://www.facebook.com/ocoltsfoot

User avatar
Panzergraf
Moderator
Moderator
Posts: 4475
Joined: 11 May 2005, 17:58
Location: Ås
Contact:

Re: ØMS Julespill: OP X-mas, 03/01, Askim

Postby Panzergraf » 02 Dec 2015, 16:45

Obs, flyttet til 3. januar 2016 grunnet juletrehogst på området. Krysser fingrene for at det ikke blir flyttet igjen!
Teutonicool

User avatar
Lisleby
Regular User
Regular User
Posts: 213
Joined: 27 Dec 2008, 14:58
Contact:

Re: ØMS Julespill: OP X-mas, 03/01, Askim

Postby Lisleby » 03 Dec 2015, 20:05



Løkke, norsk, øms
--------------
Per Christian
http://www.ostfoldmilsim.no


Return to “Arrangement”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron