Postby Panzergraf » 26 Jul 2014, 04:53
Som Toffzor sier, GBB-rifler gir deg en del ulemper i spill VS folk med vanlige AEG'er. Cooldown, tunge magasiner og til tider dårlig presisjon (varierende gasstrykk = varierende fps = spredning), for å nevne noen.
Selvom alle spiller med lowcaps, vil du fortsatt ha mindre ammunisjon tilgjengelig enn motspillerne dine.
Jeg anbefaler det IKKE. Jeg har eid et par WE rifler selv. HAR eid. I fortid.
Daytonagun fikser mange av disse problemene - du bruker vanlige AEG-magasiner (lette og med høyere kapasitet), regulert HPA gir veldig lite trykkforskjeller fra skudd til skudd, ingen cooldown og du kan bruke våpenet om vinteren så mye du vil.
Det er likevel en del mer du må sette deg inn i her, du vil trenge en ekstern gassrigg (slange og regulator, koster ca. 200 USD for en Redline Firebase), og lufttanker. Disse tankene må du dessuten få fyllt før spill.
Kjøper du det som kit må du dessuten gjøre jobben med å putte det inn i en airsoftvåpenkropp selv, noe som kan innebære en del arbeid, avhengig av hvilket våpen du går for.
Jeg digger mine Daytonaguns, men jeg anbefaler dem overhodet ikke til noen som er ny i airsoft.
Spill litt først og finn ut hva du vil ha, og går du for gass (vanlig GBB, Daytonagun eller Polarstar), så behold en AEG eller to som backup.
Teutonicool