Hei,
Er ute etter forslag til airsoft rifle. Jeg konkurerer i IPSC rifle med en AR 15, og har lyst til å begynne å bruke airsoft til trening hjemme. Tanken er å få oftere treninger, siden det tar mindre tid enn å reise til skytebanen, og jeg sparer mye penger som ellers hadde gått til ammunisjon.
Fra før har jeg en WE M16VN GBB, denne har bra rekyl og smeller litt, som er bra. Ulempen er dårlig avtrekk og at magasinene går tomme etter 60-80 skudd. Det er kanskje mulig å kjøpe et matchavtrekk, og fylling av gass hvert 2-3 magasin er kanskje akseptabelt. Men jeg har tenkt på om det kanskje hadde vært enklere med en AEG rifle.
Tanken var å enten bygge videre på WE-en, eller kjøpe en ny airsoft AR variant. Ønsker at den skal føles og operere så likt den ekte som mulig. Det er ikke så viktig hvordan ting fungerer innsiden (AEG eller GBB), men jeg ønsker:
- Driftsikkerhet
- Mye rekylfølelse
- Et godt avtrekk. foretrekker lett konkurranseavtrekk med tydelig reset
- Vekt og balanse (ganske) lik den ekte. Airsoft rifler er vel gjerne litt lett, men dette kan sikkert fikses med blylodd for de fleste modeller.
En annen ting jeg har vurdert er å lage meg en gass blowback airsoft upper til den ekte riflen min som blir aktivert av real steel avtrekket. Da hadde grep og avtrekk blitt helt likt på trening som i konkurranse, men det ser ut som man da måtte modifisert en del på loweren, og det har jeg ikke så veldig lyst til. Tar likevel imot tips hvis noen tror dette er gjennomførbart.
Vil dere anbefale å modifisere videre på WE M16-en min, eller å kjøpe noe annet?